چین خواستار لغو فوری تحریم‌های آمریکا علیه پکن شد

کدخبر: ۶۷۸۰۴۶
اقتصادنیوز: وزیر بازرگانی چین در تماس تلفنی با همتای آمریکای خود، ضمن ابراز نگرانی جدی پکن درباره تحریم‌های ایالات متحده در زمینه نیمه‌هادی‌ها و محدودیت‌های اعمال‌شده بر خودروهای چینی، لغو سریع این تحریم‌ها را خواستار شد.
چین خواستار لغو فوری تحریم‌های آمریکا علیه پکن شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در بیانیه وزارت بازرگانی چین که در نشریه گلوبال تایمز منتشر شده، آمده است: وانگ ونتائو روز گذشته (به وقت محلی) در تماسی تلفنی با جینا ریموندو، نگرانی‌های جدی خود را نسبت به سیاست‌های ایالات متحده در زمینه نیمه‌هادی‌ها و محدودیت‌های اعمال‌شده بر خودروهای چینی ابراز کرد و توجه بیشتر به نگرانی‌های خاص شرکت‌های چینی و لغو سریع تحریم‌های اعمال‌شده بر این شرکت‌ها را خواستار شد تا محیط کسب‌وکار برای شرکت‌های چینی در آمریکا را بهبود بخشد.

این اظهارات در حالی مطرح شد که آمریکا در آخرین اقدامش علیه شرکت‌ها و محصولات چینی، استفاده از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای چینی در خودروهای متصل و خودران در ایالات متحده ممنوع و تعرفه‌های سنگینی بر خودروهای الکتریکی چینی وضع کرد.

این بیانیه می‌افزاید که طرفین بر پیشبرد توافقات سران چین و آمریکا در حاشیه نشست سان فرانسیسکو تاکید کردند و همچنین گفت‌وگویی صریح، عمیق و عملی درباره مسائل اقتصادی و تجاری مورد علاقه طرفین داشتند.

براساس این بیانیه، وزارتخانه‌های بازرگانی دو کشور ارتباط نزدیک خود را حفظ کرده و در راستای گسترش همکاری‌های بین پکن و واشنگتن، مدیریت اختلافات و حل نگرانی‌های خاص شرکت‌ها پیشرفت مثبتی داشته‌اند.

خبر مرتبط
معضل تأمین قطعات خودروهای چینی صدای خریداران را درآورد

اقتصادنیوز: در حال حاضر خریداران خودروهای مونتاژی، علاوه بر پرداخت مبالغ قابل توجه برای خرید، با مشکلات بسیاری در تامین قطعات مواجه هستند.

جو می پژوهشگر ارشد آکادمی تجارت بین‌الملل و همکاری‌های اقتصادی چین درهمین راستا، اظهار داشت: حفظ همکاری‌های اقتصادی و تجاری پایدار پکن- واشنگتن برای هر دو کشور حیاتی است.

وی افزود: این کانال ارتباطی بستری ضروری برای چین فراهم کرده تا نگرانی‌های جدی خود را ابراز کند تا هر دو کشور بتوانند بهتر نیت‌های توسعه یکدیگر را درک کرده و زمینه‌های همکاری را بیابند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید