اتحادیه اروپا به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه/ نشست وزرای خارجه این اتحادیه برگزار می‌شود

کدخبر: ۶۷۸۵۹۹
اقتصادنیوز: وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه در لوکزامبورگ بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.
 اتحادیه اروپا به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه/ نشست وزرای خارجه این اتحادیه برگزار می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سخنگوی بلندپایه اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست برنامه‌ریزی‌شده خود در ۱۴ اکتبر در لوکزامبورگ درباره تحریم‌های جدید علیه روسیه در چارچوب سازوکار اقدامات بازدارنده که در ۸ اکتبر اکتبر تصویب شد، بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

وی دراین‌باره گفت: درباره تحریم‌ها تبادل نظر خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید طرح و برنامه‌های جدید ۸ اکتبر تصویب شد؛ ما انتظار داریم که کشورهای عضو فهرست تحریمی را در چارچوب طرح جدید پیشنهاد دهند.

وزیران همچنین درباره موضوع مقابله با دور زدن تحریم ها علیه روسیه گفتگو خواهند کرد. این دیپلمات افزود: «احتمالاً باید رژیم تحریم‌ها تغییر کند تا فرار از تحریم‌ها دشوارتر شود».

خبر مرتبط
تاکید سران ۹ کشور اتحادیه اروپا بر لزوم آتش‌بس فوری میان لبنان و اسرائیل

اقتصادنیوز: سران ۹ کشور عضو اتحادیه اروپا روز جمعه پس از تشدید گسترده درگیری‌ها میان لبنان و رژیم صهیونیستی خواستار آتش‌بس فوری میان دو طرف شدند.

شورای اتحادیه اروپا یک مکانیسم بازدارنده جدید را با هدف مقابله با "اقدامات بی ثبات کننده" ادعایی روسیه در خارج از کشور تصویب کرد. شورا منحصراً در مورد آنچه که به عنوان «اقدامات ترکیبی» و «مداخله» ارائه شده توسط اعضای اتحادیه اروپا یا سرویس امور خارجی آن در نظر گرفته شود، تصمیم خواهد گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید