پزشکیان در مراسم آغاز سال تحصیلی: در برابر حرف درست ایستادن ظلم است

کدخبر: ۶۷۸۶۵۷
اقتصادنیوزرئیس جمهور با تاکید بر اینکه هر جناح و دسته‌ای که حرف درست را بیاورد موظف هستیم، بپذیریم گفت: در برابر حرف درست ایستادن ظلم است. ما باید بهترین مسیر را برای حل مشکل پیدا کنیم.
پزشکیان در مراسم آغاز سال تحصیلی: در برابر حرف درست ایستادن ظلم است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مسعود پزشکیان در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ در دانشگاه تهران، بیان کرد: اگر امیدی به آینده کشور داریم وابسته به دانشگاه است. البته صنعت گران و تولید کنندگان بال بزرگی هستند.

وی ادامه داد: در پزشکی ما چارچوب هایی یاد گرفتیم و بر اساس آن جلو می رویم. خیلی هم پروتکلی نیستم. می خواهم صریح نگاهم را بگویم. نگاه بنده این است که دانشگاه و دانشگاهیان کشور را در قله علم و تکنولوزی قرار دهند.

رئیس جمهور همچنین اظهار کرد: وقتی ذهن خودم را در جوانی به یاد می آورم، وقتی می خواستیم درس بخوانیم دیدیم در قسمت هایی مردم ما رنج دارند و پزشک نداریم. رفتیم تا جای ممکن درس خواندیم تا مشکل مردم را برطرف کنیم.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: من تصور می کردم ما موظف هستیم درد و رنج مردمان را خودمان حل کنیم. امروز که اینجا ایستاده‌ام، نه به خاطر پست و مقام، بلکه برای حل مشکلات مردم است. کسی جز ما قرار نیست مشکلات را حل کند. به دنبال پول و مقام و اسم نبودیم. آنچه که به دنبال آن هستیم و از دانشجویان و اساتید انتظار داریم حل گره ها و مشکلات است. کسی که ذهن خلاق دارد و انگیزه دارد می تواند موفق شود.

خبر مرتبط
دانشجوی معترض در حضور پزشکیان چه گفت؟+ فیلم

اقتصادنیوز: رئیس جمهور به دانشجوی معترض اجازه صحبت داد.

رئیس جمهور ادامه داد: ما باید به کشور اول منطقه تبدیل شویم. به عنوان یک ایرانی وقتی می بینم خارجی ها در چه نقطه‌ای هستند برای من افت است. می گویم چرا باید آنها آنجا باشند، ما اینجا باشیم؟ من اگر توان و علم و مهارتی دارم برای مردم من است باید کاری کنم که مردم ما به جایی برسند که از کسی کم تر نباشیم. ما از کسی کم تر نیستیم، اینکه می گویم وفاق داشته باشیم و برای چه دعوا می کنیم ؟.مبنای من قرآن است.
وی تصریح کرد: خداوند در قرآن می گوید که چه کسی ظالم تر از فردی است که دروغ بگوید، یا حرف درست را تکذیب کند. کسی که در برابر حرف درست سر خم کند . جهنم جای کسانی است که حرف درست را نمی پذیرند. هر جناح و دسته‌ای که حرف درست را بیاورد موظف هستیم، بپذیریم. در برابر حرف درست ایستادن ظلم است. ما باید بهترین مسیر را برای حل مشکل پیدا کنیم.

 

در حال تکمیل ...

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید