اسکندر مومنی از نحوه انتخاب استانداران جدید خبر داد/ هیچ دخالتی نداشتیم

کدخبر: ۶۷۸۶۹۵
اقتصادنیوز: اسکندر مومنی وزیر کشور در مراسم معارفه مظفری استاندار جدید خراسان رضوی گفت: رئیس جمهور در برنامه‌های انتخاباتی راهبرد‌هایی مشخص کردند.
اسکندر مومنی از نحوه انتخاب استانداران جدید خبر داد/ هیچ دخالتی نداشتیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دانشجو، وزیر کشور گفت: همه ۸ استاندار انتخاب شده، از بین گزینه‌هایی بودند که از سوی کارگروه‌ها پیشنهاد شدند و هیچ دخالتی در انتخاب استانداران صورت نگرفت و حتی رئیس جمهور برای استان خودشان هم گفتند از همین سازوکار استفاده شود.

اسکندر مومنی وزیر کشور در مراسم معارفه مظفری استاندار جدید خراسان رضوی گفت: رئیس جمهور در برنامه‌های انتخاباتی راهبرد‌هایی مشخص کردند. این را در تشکیل کابینه نشان دادند. ما هم در تعیین استانداران بر همین عهد عمل کردیم.


فرآیند انتخاب استانداران

وی درباره فرایند انتخاب استانداران گفت: شاخص‌هایی تعیین شد و کارگروه برای این موضوع تشکیل شد. مجموعه پیشنهادات در کارگروه‌ها ارزیابی شدند و شاید برای یک استان در مرحله اول ۴۰ نفر معرفی شدند و مرحله به مرحله تعداد کاهش پیدا می‌کرد.

وزیر کشور گفت: همه ۸ استاندار انتخاب شده، از بین گزینه‌ای بودند که از سوی کارگروه‌ها پیشنهاد شدند. هیچ دخالتی در انتخاب استانداران صورت نگرفته است و همه بر اساس پیشنهاد وزیر کشور بوده است. رئیس جمهور حتی برای استان خودشان هم گفتند از همین سازوکار استفاده شود.

ظرفیت‌های خراسان رضوی و اولویت‌های توسعه

مومنی گفت: منکر تلاش‌ها نیستیم، اما معتقدیم شایستگی مردم استان خراسان رضوی بیش از این است. یکی از بزرگترین ظرفیت‌ها وجود آستان مقدس رضوی در استان است وجود بیش از ۲۰ میلیون زائر یک ظرفیت بسیار بزرگ برای خراسان رضوی است

وی اضافه کرد: شرایط ترانزیتی می‌تواند فرصت‌هایی در این استان با دو کشور همسایه ایجاد کند. ظرفیت معادن و سنگ‌هایی تزیینی نیز یکی از ظرفیت‌های استان است. مهمتر از همه ظرفیت‌های عظیم استانی یعنی دانشجویان و جوانان هستند که باید استفاده شود.

وزیر کشور گفت: ضعف زیرساخت‌های ارتباطی در استان وجود دارد و باید توسعه پیدا کند. موضوع کم آبی چالشی برای این استان است.

تمرکز بر اقتصاد و معیشت

مومنی با بیان اینکه مردم‌داری و مردم محوری یک‌اولویت اساسی است گفت: اما احترام به مردم و در نظر گرفتن کرامت مردم یکی از بزرگترین خواسته‌های ما از مسئولین است. باید فرصت برابر برای همه مردم فراهم شود و همه احزاب و سازمان‌های مردم نهاد در اداره کشور سهیم باشند.

وی تضریح کرد: اصلی‌ترین اولویت ما موضوع اقتصاد و معیشت است. در هر استانی اگر به بخش خصوصی با احترام نگاه شود مسیر پیشرفت را آن منطقه و دیار طی می‌کند. مردم باید تغییر در نوع نگاه مسئولین به اقتصاد را در عمل ما ببینند. پیشرفت اقتصادی در هیچ کشوری اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه تولید کننده تمام فکر و ذهنش معطوف به تولید باشد.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید