تنش در کارزار انتخاباتی دموکرات‌ها بالا گرفت

کدخبر: ۶۷۹۰۰۸
اقتصادنیوز: تارنمای تحلیلی خبری «آکسیوس» به نقل از برخی منابع خود فاش کرد که روابط بین تیم «کامالا هریس» و نزدیکان «جو بایدن» در هفته‌های پایانی قبل از روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به طور فزاینده‌ای تنش‌آلود شده است.
تنش در کارزار انتخاباتی دموکرات‌ها بالا گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این تارنمای تحلیلی-خبری آمریکایی آورده است که همراهان بایدن تمایل دارند هریس در انتخابات پیروز شود اما بسیاری از دستیاران ارشد بایدن هنوز از کنار گذاشته شدن رئیس‌جمهور از رقابت انتخاباتی متضرر شده اند و به دنبال مشخص کردن نقش حمایتی خود هستند. یکی از نزدیکان هریس اما درباره تیم بایدن معتقد است: آنها بیش از حد در احساسات خود غرق شده‌اند.

برخی از اعضای تیم هریس می‌گویند که دستیاران ارشد کاخ سفید به اندازه کافی در مسیر هماهنگی با برنامه‌های بایدن در جهت هم‌راستا شدن با کارزار معاون رئیس‌جمهور همکاری نمی‌کنند.

اکسیوس نوشت که اوایل هفته، هریس از «ران دسانتیس» فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا به خاطر عدم پاسخ به تماسش درباره طوفان‌های اخیر انتقاد کرد اما بلافاصله بایدن از دسانتیس به خاطر عملکرد وی تقدیر کرد. گفته شد بایدن اطلاعی از نظرات هریس نداشته است. در این راستا، یک فرد مرتبط با کارزار هریس اظهار داشت: کاخ سفید فاقد کسی است که قبل از هر چیز به این بیاندیشد که اینگونه مسائل بر کارزار انتخاباتی دموکرات ها تأثیر دارند.

خبر مرتبط
پشت پرده سفرهای دیپلماتیک ایران به خاورمیانه/ خط و نشان خلیج فارس برای آمریکا؛ عربستان سرگردان میان تهران و تل‌آویو؟

اقتصادنیوز: خبرگزاری سی ان ان به نقل از منابع آگاه به پشت پرده فعل و انفعال‌های اخیر دستگاه دیپلماسی ایران و سفر عراقچی به برخی از کشورهای منطقه پرداخته و در ادامه به نقل از منابع آگاه مدعی است که ایالات متحده به واسطه پاسخ احتمالی ادعایی اسرائیل به هراس افتاده، بالاخص آن که این بازیگر ثابت کرده که از نسخه ادعایی واشنگتن پیروی نمی‌کند.

طبق این گزارش، تنش‌ها همچنان در سطح کارکنان بایدن و هریس وجود دارد. همراهان هریس تلاش می کنند تا کارکنانی را به دفتر رسمی معاونت اضافه کنند تا فشار کاری کم شود. آنها از سرعت عمل کاخ سفید در جذب افراد برای این کار ناراضی هستند. کاخ سفید برای کمک به تیم هریس تلاش می کند اما از برخی قوانین، زمان و نحوه انجام امور نارضایتی وجود دارد. از طرف دیگر با اینکه چند تن از همراهان بایدن به کارزار هریس پیوسته‌اند اما به آن ها برچسب خائن (غیروفادار به بایدن) خورده است.

اکسیوس آورده است: همچنین در کارزار هریس، بین افرادی که در تیم اصلی بایدن بودند و همراهان هریس که در هفته‌های اخیر اضافه شده‌اند، تنش هایی وجود دارد. بعد از اینکه هریس نامزد دموکرات‌ها شد، مشاجره‌هایی بین دو گروه درگرفت. برخی از اعضای تیم هریس نسبت به نزدیکان بایدن که با آن‌ها همکاری دارند، با تردید و محتاطانه رفتار می کنند.

«رابرت فلاهرتی» معاون مدیر کارزار بایدن با اشاره به نتایج نظرسنجی ها در نامه‌ای نوشت: ما به سمت نامزدهایی می‌رویم که بر اساس نظرسنجی‌ها، کمتر از جو بایدن شانس پیروزی دارند؛ وی تنها کسی بود که تاکنون دونالد ترامپ را شکست داده است.

این گزارش در پایان با بیان اینکه وجود تنش بین تیم های بایدن و هریس غیرقابل کتمان است، افزود: علیرغم احساسات ناخوشایند برخی همراهان بایدن، بسیاری از آنها برای پیروزی هریس تلاش می کنند. با این حال در زمینه هماهنگی میان کارکنان ارشد هر دو طرف نوعی استیصال وجود دارد.

خبر مرتبط
واکنش وزارت خارجه به تحریم‌های جدید آمریکا/ اعتیاد آمریکا به فشار حداکثری تاثیری بر اراده ما ندارد

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را محکوم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید