گفتگوی نخست وزیر ایتالیا با نتانیاهو/ قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل درباره لبنان اجرا شود

کدخبر: ۶۷۹۰۱۲
اقتصادنیوز: «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا در گفت‌وگو تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که حملات این رژیم به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفل) غیرقابل قبول است.
گفتگوی نخست وزیر ایتالیا با نتانیاهو/ قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل درباره لبنان اجرا شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دولت ایتالیا امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: جورجیا ملونی نخست‌وزیر [ایتالیا] بار دیگر بر غیرقابل قبول بودن حمله نیروهای اسرائیل به یونیفل تاکید کرد.

دفتر نخست‌وزیر ایتالیا همچنین اعلام کرد که ملونی در گفت‌وگوی تلفنی خود با نتانیاهو، خواستار «اجرای کامل» قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره لبنان شد.

بر اساس این بیانیه، نخست‌وزیر ایتالیا همچنین بر نیاز فوری به کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرد.

پیش از این نیز ملونی با محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان گفته بود: دو پایگاه ایتالیایی و یونیفل هدف شلیک نیروهای اسرائیلی قرار گرفتند. این اقدام غیرقابل قبول و نقض آشکار قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل است.

خبر مرتبط
حمله پهپادی حزب الله به جنوب حیفا 20 زخمی روی دست اسرائیل گذاشت

اقتصادنیوز:رسانه‌های عبری زبان از مجروح شدن ۲۰ صهیونیست در پی حمله پهپادی حزب الله لبنان به جنوب حیفا خبر دادند.

نزدیک به ۱۰ هزار نیروی صلح‌بان بین‌المللی در چارچوب ماموریت یونیفل در جنوب لبنان فعالیت می‌کنند که حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر آنها را نیروهای ایتالیایی تشکیل می‌دهند.

یونیفل درواقع نیروهای موقت سازمان ملل متحد در لبنان هستند که توسط شورای امنیت در مارس ۱۹۷۸ برای تایید خروج رژیم اسرائیل از لبنان، بازگرداندن صلح و امنیت بین‌المللی و کمک به دولت لبنان در بازگرداندن اقتدار موثر در منطقه ایجاد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد جمعه یک پست دیدبانی متعلق به یونیفل را در ناقوره هدف قرار داد که باعث زخمی شدن ۲ صلح‌بان سریلانکایی شد. حمله مشابه دیگری نیز روز پنج‌شنبه (۱۹ مهر) به زخمی شدن دو صلح‌بان دیگر منجر شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید