هشدار وزارت دفاع کره شمالی به کره جنوبی/ جنگ در کمین است؟

کدخبر: ۶۷۹۰۲۰
اقتصادنیوز:سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی هشدار داد، اگر پهپادهای کره جنوبی دوباره وارد حریم هوایی این کشور شوند، پیونگ یانگ آن را به عنوان " اعلان جنگ " تلقی خواهد کرد.
هشدار وزارت دفاع کره شمالی به کره جنوبی/ جنگ در کمین است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این سخنگو در بیانیه ای گفت: ما معتقدیم ارتش کره جنوبی عامل هجوم پهپادها است. ما یک بار دیگر هشدار می دهیم که در صورت مشاهده مجدد یک پهپاد، آن را به عنوان اعلان جنگ به جمهوری خود می دانیم و به صلاحدید خود عمل خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی افزود: پهپادی که وارد حریم هوایی پیونگ یانگ شده بود نمی توانست توسط یک فرد یا سازمان غیرنظامی به تنهایی پرتاب شود، زیرا برای پرتاب این نوع پهپادها نیاز به باند است.

از سوی دیگر، کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به سئول هشدار داد که درخواست پیونگ یانگ مبنی بر توقف ارسال دوباره پهپاد به کره شمالی را به عنوان یک شعار سیاسی تلقی نکرده و آن را جدی بگیرد.

وی گفت: "به نظر می‌رسد که مقامات سئول هنوز وضعیت را درک نمی‌کنند و به اشتباه فکر می‌کنند که این تنها یک «جنگ لفظی» است و به بلوف زدن ادامه می‌دهند. "

وی افزود: "مقامات نظامی کره جنوبی باید از اقدامات بی پروا خودداری کنند. آنها باید فورا تضمین کنند که تهاجمات تحریک آمیز به حریم هوایی کره شمالی دیگر هرگز تکرار نخواهد شد. "

خبر مرتبط
هشدار صریح خواهر رهبر کره شمالی به کره جنوبی

اقتصادنیوز: خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نسبت به ورود پهپادهای کره جنوبی به کشورش شدیدا هشدار داد.

کره‌شمالی اوایل اکتبر (مهر ماه) ادعا کرد که کره‌جنوبی پهپادهایی به پیونگ‌یانگ فرستاده و بروشورهای تبلیغاتی پخش کرده است، اما کیم یونگ-هیون وزیر دفاع کره جنوبی، از تایید این ادعا خودداری کرد.

کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی، در بیانیه‌ای که در رسانه‌های رسمی منتشر شد، هشدار داد که در صورت کشف مجدد پهپاد کره جنوبی بر فراز پیونگ‌یانگ، سئول با «فاجعه‌ای وحشتناک» مواجه خواهند شد.

شین وون-سیک مشاور امنیتی رئیس‌جمهور کره جنوبی، در گفت‌وگویی تلویزیونی، تهدیدات کره شمالی را کم‌اهمیت دانست و اعلام کرد که نباید توجهی به این تهدیدات داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید