بیانیه مشترک 4 کشور اروپایی / تاکید بر نقش محوری یونیفل بر ایجاد ثبات

کدخبر: ۶۷۹۲۶۲
اقتصادنیوز: کشورهای اروپایی در بیانیه‌ای با تاکید بر نقش محوری یونیفل در ایجاد ثبات در لبنان، حملات عمدی اسرائیل به این نیروی سازمان ملل را مغایر با قوانین بین‌المللی دانستند.
بیانیه مشترک 4 کشور اروپایی / تاکید بر نقش محوری یونیفل بر ایجاد ثبات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازتسنیم، چهار کشور اروپایی ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه مشترکی اعلام کردند: بر نقش محوری یونیفل در دستیابی به ثبات تاکید می کنیم.

آنها در این بیانیه با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به نیروهای سازمان ملل، تاکید کردند: حملات عمدی به نیروهای یونیفل با قوانین بشردوستانه بین المللی مغایرت دارد.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیشتر اعلام کرد که این بلوک تمایلی به خروج از یونیفل ندارد.

خبر مرتبط
یونیفل به درخواست نتایناهو پاسخ منفی داد

اتقصادنیوز :سخنگوی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) در پاسخ به درخواست نتانیاهو برای خروج از جنوب لبنان اعلام کرد هرگز نیروهای یونیفل خارج نخواهند شد.

بورل در این خصوص تشریح کرد: هیچ یک از اعضای اتحادیه اروپا تمایلی به خروج از یونیفل ندارد و همه از یونیفل و آنروا به طور کامل حمایت می کنند.

 نیروی حافظ صلح سازمان ملل در لبنان دیروز یکشنبه تجاوزات بیشتری را از سوی رژیم صهیونیستی علیه مواضع خود در این کشور گزارش کرد.

طبق گفته یونیفل، این تجاوزات شامل ورود به زور تانک‌های اسرائیلی از طریق دروازه اصلی به مقر آنها است.

این نیرو تشریح کرد: درحالیکه حافظان صلح در پناهگاه بودند، دو تانک مرکاوا ارتش اسرائیل دروازه اصلی مقر را تخریب کرده و به زور وارد شدند. آنها چندین بار درخواست کردند که این مقر چراغ‌های خود را خاموش کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید