دعوت بیل کلینتون از مردم برای حمایت از این نامزد انتخابات

کدخبر: ۶۷۹۲۷۸
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور پیشین دموکرات آمریکا از مردم جورجیا خواست تا از کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور این کشور حمایت کنند.
دعوت بیل کلینتون از مردم برای حمایت از این نامزد انتخابات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بیل کلینتون رئیس جمهور پیشین دموکرات آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع مردم در کلمبوس جورجیا، پیش از آغاز رای گیری زودهنگام در این ایالت، گفت: «اگر به همه این انتخابات اخیر جورجیا نگاه کنید، همه آنها به هم نزدیک بوده اند زیرا ما سخت جنگیدیم.»

بر اساس گزارش سی ان ان، کلینتون گفت که دموکرات‌ها در سال ۲۰۲۰ در جورجیا و در دو رقابت اخیر در سنا پیروز شدند، نه فقط به این دلیل که در آتلانتا، پایگاه دموکرات‌ها خوب عمل کردند، بلکه «به این دلیل که در هر جایی در خارج از آتلانتا فرصتی وجود داشت، ما فراتر از انتظارات ظاهر شدیم.»

این سیاستمدار دموکرات پیشین آمریکا ادامه داد: «پس این انتخابات به این ایالت می رسد. اگر به شدت به نتیجه آن علاقه دارید، می توانید در آن برنده شوید و تا آخر عمر به خود افتخار خواهید کرد و فرزندان و نوه های شما سپاسگزار خواهند بود. و اگر تصمیم بگیرید که برای چند روز آینده کار مهتری دارید، تا آخر عمر از آن پشیمان خواهید شد.»

کلینتون از کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در برابر حملات جمهوری خواهان در مورد موضوع مهاجرت دفاع کرد و با انتقاد از جمهوریخواهان برای دادن عنوان "تزار مرزی" به هریس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را به دلیل کمک به تخریب لایحه امنیت مرزی دو حزبی مورد انتقاد قرار داد.

کلینتون در سراسر شهرستان ها و جوامع در شرق و جنوب جورجیا برای هریس تبلیغ کرده است. باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نیز هفته گذشته در پنسیلوانیا سخنانی را در حمایت از هریس ایراد کرد.

 بر اساس نظرسنجی جدید نیویورک تایمز و کالج سینا درباره انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ آمریکا،  کامالا هریس، معاون جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ایالت کلیدی پنسیلوانیا نسبت به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برتری دارد، در حالی که ترامپ در ایالت کلیدی آریزونا از هریس پیشی گرفته است.

به گزارش ایرنا، این نظرسنجی نشان می دهد که هریس در پنسیلوانیا، ۴۹ درصد از آرای احتمالی را بدست آورده در حالی که ترامپ ۴۵ درصد رای کسب کرده است. این دومین نظرسنجی معتبر اخیر است که هریس را با پیشتازی کمی در این ایالت نشان می‌دهد، در حالی که نظرسنجی‌های دیگر در اواخر سپتامبر، رقابت نزدیکتر میان هریس و ترامپ را نشان می دادند.

پیش از این، تارنمای هیل، بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده توسط خبرنامه کوک پولیتیکال ریپورت اعلام کرده بود کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در پنج ایالت کلیدی این کشور با اختلاف اندکی نسبت به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه پیشتاز است.هریس در ایالت میشیگان با ۳ درصد اختلاف، در ایالت‌های آریزونا و ویسکانسین با ۲ درصد اختلاف و در ایالت‌های نوادا و پنسیلوانیا با یک درصد اختلاف در میان شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نسبت به ترامپ از اقبال بیشتری برخوردار بود.

به گزارش ایرنا، آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید