پیروزی ترامپ یا کامالا هریس چه تفاوتی برای ایران دارد؟

کدخبر: ۶۷۹۲۹۴
واقعیت به تجربه در آمده در گردش روسای جمهور آمریکا در این نیم قرن می‌گوید هیچ فرقی نمی‌کند در آمریکا کدام حزب به قدرت برسد.
پیروزی ترامپ یا کامالا هریس چه تفاوتی برای ایران دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: دموکرات‌ها و جمهوری خواهان، روی دو موضوع – که به ما مربوط می‌شود- مثل هم عمل می‌کنند. اول در حمایت از رژیم اشغالگر قدس و دوم در مخالفت با ایران.

همه صفحاتی که تاریخ به طرح و برنامه و رفتار یانکی‌ها، سیاه کرده است مبین این واقعیت است که میان "الاغ"سواران و "فیل"ران‌ها، فرقی وجود ندارد. نه کسانی که در قدرتند بلکه حتی نامزدهای ریاست جمهوری پیش رو هم به رویه سلف خود بر هر دو موضوع پای می‌فشارند.

حرف‌های این روزهای ترامپ و کاملاهریس، صریح‌تر از آن است که در فهم آن به اما و اگر دچار شویم. حداکثر تفاوتشان در شیوه اعمال سیاست هایشان است و الا در اصل هیچ فرقی با هم ندارند. برای ما هم- البته- فرق نمی‌کند کدام سیاهکار به کاخ سفید برود. هر دو برای سیاه کردنِ روزگار ملل مستقل و مردمی که به یوغ استکبار گردن نمی‌نهند، با همه توان می‌کوشند.کدام دولت آمریکا را می‌توان سراغ گرفت و در کارنامه‌اش فصلی یافت که به یاری ملت‌ها، نوشته شده باشد؟

نسبت آمریکا در همه دولت‌هایش با قوانین جهانی و مجامع جهانی چه فرق نمایانی دارد که برخی منتظر نتیجه انتخابات آمریکا باشند؟ ما که در این چهل و پنج سال فقط شاهد تغییر کانال فشار شده‌ایم نه کم شدن آن. آنچه برخی از زمان‌ها به رنگ و نوع دیگر دیدیم، ذاتی رفتار شان نبود. عارضی بود که نه به انتخاب که به اجبار بدان تن دادند و الا خواست و برنامه همه شان یکی بوده است.

از یاد نبرده‌ایم که اوباما به عنوان صلح نماترین فردشان گفت اگر به اختیار من بود، پیچ و مهره‌های صنعت هسته‌ای ایران را جمع می‌کردم. این چه تفاوتی دارد با آنچه قبل ازاو فلان مقام جمهوری خواه گفته بود باید خاک ایران را به توبره کشید؟ آیا جز کلمات تفاوتی می‌بینیم؟! فقط دموکرات‌ها کلاسیک‌تر و به اصطلاح اتوکشیده‌تر سخن می‌گویند. آنچه در عمل روی می‌دهد یکی است.

طبیعی است که رفتار ما نیز در برابر هر دو گروه یکسان باشد. ما روی حق خود می‌ایستیم و در دفاع از استقلال خود در برابر هیچ کس کوتاه نمی‌آییم. حالا هرکه می‌خواهد برنده شود. ما بازنده بازی آنان نخواهیم شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید