یونیسف نگران کودکان غزه شد/ اوضاع روز به روز بدتر می‌شود

کدخبر: ۶۷۹۴۸۳
اقتصادنیوز: سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) امروز سه‌شنبه هشدار داد که با کمبود غذا، آب و دارو در نوار غزه، وضعیت کودکان روز به روز «بدتر» می‌شود.
یونیسف نگران کودکان غزه شد/ اوضاع روز به روز بدتر می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جیمز الدر سخنگوی یونیسف در نشست خبری سازمان ملل متحد در ژنو گفت که با کمبود فزاینده غذا، آب و دارو در بحبوحه حملات مداوم رژیم اسرائیل و محدودیت‌های شدید کمک‌های بشردوستانه، وضعیت کودکان در غزه هر روزی که می‌گذرد «بدتر» می‌شود.

این نهاد امدادرسان بین المللی تاکید کرد که از زمان آغاز جنگ غزه در حدود یک سال پیش، بسیاری از کودکان غزه چندین بار آواره شده‌اند.

سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل با اشاره به وضعیت وخیمی که خانواده‌ها در این منطقه با آن مواجه هستند، چرا که «۸۵ درصد نوار غزه» تحت نوعی دستور تخلیه و شرایط «غیرقابل زندگی» است، افزود: هر روز بر این کمبودها افزوده می‌شود.

الدر همچنین بر کاهش شدید ارسال کمک‌های بشردوستانه، به ویژه در ماه اوت (مرداد/شهریور) تاکید کرد که شاهد «کمترین میزان کمک» به غزه از زمان آغاز درگیری بود.

وی خاطرنشان کرد که در روزهای اخیر هیچ کامیون تجاری اجازه ورود به غزه را نداشت و این وخامت اوضاع را بیش از پیش، تشدید کرد.

سخنگوی یونیسف هشدار جدی داد که اگر محدودیت‌های اعمال شده بر کمک‌ها برداشته نشود و بمباران‌ها متوقف نشود، وضعیت وخیم کنونی کودکان، بدتر خواهد شد.

جیمز الدر ادامه داد: هر چقدر هم که تصورش سخت باشد، فردا برای کودکان بدتر از امروز خواهد بود.

«صندوق نجات کودکان» نیز سرزمین‌های اشغالی فلسطین را «مرگبارترین مکان در جهان برای کودکان» توصیف کرد.

خبر مرتبط
تداوم حملات به نوار غزه/ قتل یک خانواده ۶ نفره

اقتصادنیوز: منابع خبری گزارش دادند که در حملات هوایی بامداد امروز (سه‌شنبه) رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۶ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

این سازمان بین‌المللی امروز سه‌شنبه در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: دست‌کم ۳ هزار و یکصد کودک زیر ۵ سال در غزه کشته شده‌اند و در پی قحطی، هزاران نفر در معرض خطر سوء تغذیه شدید هستند.

 گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش‌بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

عملیات طوفان الاقصی پس از سالها جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین صورت گرفت. رژیم اسرائیل برای تلافی ناکامی و شکست خود در این عملیات، نه تنها بمباران غزه را همچنان در دستور کار خود قرار داده و از قبول هرگونه آتش‌بس سر باز می‌زند، بلکه در پی گسترش و تشدید تنش در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) است.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر در کنار تجاوزگری نظامی بی وقفه خود، با محاصره و جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه و مواد غذایی به غزه، اوضاع این منطقه را فاجعه بار تر کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید