گوترش هشدار داد/ قحطی در غزه غیر قابل تحمل است

کدخبر: ۶۷۹۹۲۵
اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه نسبت به قحطی «غیر قابل تحمل» و قریب الوقوع در نوار غزه هشدار داد.
گوترش هشدار داد/ قحطی در غزه غیر قابل تحمل است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی با اشاره به محدودیت های شدید رژیم صهیونیستی برای انتقال کمک های بشردوستانه به نوار غزه بویژه به شمال این منطقه گفت: «یافته‌های گزارش امروز طبقه‌بندی یکپارچه امنیت غذایی (IPC) که نشان می‌دهد جابه‌جایی و محدودیت‌های زیاد برای جریان کمک‌های بشردوستانه به این معنی است که مردم نوار غزه با سطوح فاجعه‌باری از گرسنگی مواجه هستند.»

گوترش در واکنش به آخرین یافته های این گزارش، بر شدت بحران در نوار غزه تاکید کرد و گفت: «قحطی نزدیک است. این غیرقابل تحمل است.»

دبیرکل سازمان ملل همچنین خواستار بازگشایی گذرگاههای نوار غزه شد و گفت: «گذرگاه‌ها باید فوراً باز شوند، موانع اداری باید برداشته شود، و نظم و قانون برقرار شود تا آژانس‌های سازمان ملل بتوانند کمک‌های بشردوستانه حیاتی را به مردم غزه ارائه دهند.»

خبر مرتبط
حماس: در شمال غزه قتل‌عام و نسل‌کشی صورت می‌گیرد

اقتصادنیوز: در پی حملات شدید امروز(پنجشنبه) رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در اردوگاه جبالیا که میزبان آوارگان فلسطینی بود ده‌ها تن کشته و مجروح شدند.

طبق آخرین گزارش طبقه‌بندی یکپارچه امنیت غذایی، تقریباً ۳۴۵ هزار نفر در نوار غزه در معرض خطر «فاجعه بار» گرسنگی به دلیل عدم ارسال کمک های انسانی به آنجا هستند.

در این گزارش همچنین آمده است که سطح کمک های ارائه شده به نوار غزه در ماه سپتامبر به پایین ترین حد خود از ماه مارس رسیده است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

سازمان امدادرسان «آکسفام» و ۳۷ نهاد امدادی دیگر روز ۲۵ مهرماه جاری در بیانیه ای درباره وضعیت وخیم انسانی در شمال نوار غزه هشدار داده و اعلام کردند که از ۱۶ روز پیش تاکنون غذایی وارد شمال این منطقه نشده است و جهان نباید در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی دست بسته بماند.

این بیانیه تاکید کردند: شمال نوار غزه در معرض خطر محو شدن قرار دارد و رهبران جهان باید فورا به جنایت هایی که (رژیم) اسرائیل مرتکب می شود، پایان دهند.

در این بیانیه آمده بود: از یکم ماه اکتبر (رژیم) اسرائیل اجازه نداده است که غذا وارد شمال نوار غزه شود و تل آویو غیرنظامیان فلسطینی در این منطقه را در معرض گرسنگی قرار داده و خانه و چادرهای آن ها را بمباران می کند. درحالی که کابینه (رژیم) اسرائیل مرتکب جنایت های وحشتناک می شود، جهان نباید دست بسته نظاره گر باشد. نباید غیرنظامیان را مجبور به فرار کرد تا کمک دریافت کنند و به موجب قوانین بین المللی باید از کسانی که ترجیح می دهند در خانه هایشان بمانند حمایت شود.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهد.

خبر مرتبط
آخرین وضعیت مذاکرات آتش‌بس غزه/ با سکوت همه طرف‌ها روبه‌رو هستیم

اقتصادنیوز: به گفته وزیرخارجه قطر در هفته‌های اخیر مذاکره‌ای برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه انجام نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید