تاکید سازمان ملل بر واکنش جهانی نسبت به جنایات اسرائیل

کدخبر: ۶۸۰۱۳۱
اقتصادنیوز: سازمان ملل تاکید کرد که تمام کشورها و سازمان‌های بین المللی بر اساس قوانین بین المللی وظیفه دارند به حضور غیرقانونی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پایان دهند.
تاکید سازمان ملل بر واکنش جهانی نسبت به جنایات اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، به گفته کمیسیون مستقل تحقیقات بین المللی سازمان ملل متحد در مورد اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی، این گزارش وظایف اسرائیل، کشورهای ثالث و سازمان ملل را برای پایان دادن به اشغال غیرقانونی شرح می‌دهد.

ناوی پیلای رئیس کمیسیون شورای حقوق بشر سازمان ملل، گفت: «اقدامات نادرست بین‌المللی اسرائیل، مسئولیت نه تنها برای اسرائیل بلکه برای همه کشورها به همراه دارد و همه کشورها موظف هستند ادعاهای ارضی یا حاکمیتی اسرائیل بر اراضی اشغالی را به رسمیت نشناسند.»

پیلای در توضیح گزارش این کمیسیون گفت که کشورها باید تفاوت معاملات خود در مورد اسرائیل و اراضی اشغالی فلسطین را نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد که یک کشور نباید اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد یا نمایندگان دیپلماتیک خود را در اسرائیل در اورشلیم قرار دهد.

رئیس کمیسیون شورای حقوق بشر سازمان ملل افزود: علاوه بر این، کشورها نباید کمک یا حمایت مالی، نظامی و سیاسی ارائه دهند که به ادامه اشغال غیرقانونی کمک کند.

پیلای با درخواست از همه کشورها برای اجرای کامل قطعنامه مجمع عمومی که در ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۴ (۲۳ شهریور) تصویب شد؛ گفت: «همه کشورها موظف هستند که برای پایان دادن به اشغال غیرقانونی و تلاش برای تحقق کامل حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین، همکاری کنند.»

در ۱۷ سپتامبر (۲۷ شهریور)، مجمع عمومی در دهمین نشست اضطراری خود قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن خواستار پایان دادن به اشغال سرزمین‌های اشغالی فلسطین توسط اسرائیل ظرف یک سال شد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ماه مه ۲۰۲۱ این کمیسیون را موظف کرد «در اراضی اشغالی فلسطین از جمله اورشلیم شرقی و در اسرائیل، همه موارد ادعایی نقض حقوق بشردوستانه بین‌المللی و همه موارد ادعایی نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر را از ۱۳ آوریل ۲۰۲۱ بررسی کند.»

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهد.

حملات رژیم اشغالگر اسرائیل با حمایت‌های نظامی و امنیتی واشنگتن، تاکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه به شهادت ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر منجر شده است و همچنین ۹۹ هزار و ۵۴۶ نفر هم مجروح شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید