پیام بورل در واکنش به حمله تروریست‌ها به مقر شرکت صنایع هوافضا «توساش» در آنکارا

کدخبر: ۶۸۱۲۶۸
اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حمله تروریستی به یک پایگاه صنایع هوافضای ترکیه در آنکارا را محکوم کرد.
پیام بورل در واکنش به حمله تروریست‌ها به مقر شرکت صنایع هوافضا «توساش» در آنکارا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جوسپ بورل شامگاه چهارشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: امروز یک شرکت صنایع هوافضای ترکیه در آنکارا مورد حمله تروریست ها قرار گرفت که منجر به کشته و زخمی شدن افراد شد.

وی با بیان اینکه «ما تروریسم را در تمام اشکال آن به شدت محکوم می کنیم» افزود: اتحادیه اروپا در این زمان سخت با ترکیه اعلام همبستگی می کند.

بر اساس گزارش‌ها، در جریان حمله انتحاری به مقر شرکت صنایع هوافضا «توساش» در آنکارا ۵ نفر کشته و ۲ نفر زخمی ‌شده‌اند. گفته می‌شود که ۳ فرد مسلح با استفاده از یک خودروی تاکسی، این حمله را صورت داده‌اند. صحنه‌های ویدیویی از مکان حادثه، لحظه حمله را در میان شنیده شدن صدای انفجار و در پی آن تیراندازی نشان می‌دهد.

خبر مرتبط
واکنش ایران به حمله تروریستی اخیر در ترکیه

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن تسلیت به خانواده قربانیان حادثه تروریستی اخیر در ترکیه تسلیت گفت.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه این حمله تروریستی را محکوم کرد و گغت: حمله پلیدی است که بقای کشور ما و صلح آن و نیز طرح‌های دفاعی ما را که نمادی برای استقلال کامل ترکیه است، هدف گرفته است. ما با قاطعیت به مبارزات خود علیه انواع تهدیدات تروریستی و حامیان آن‌ها ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: ملت ما باید بداند دست‌های پلیدی که به سمت ترکیه دراز شود، قطع خواهد شد و هیچ نهاد یا سازمان تروریستی که امنیت ما را هدف قرار می‌دهد، هرگز نمی‌تواند به اهدافش دست یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید