برای مدیریت مالی بهتر این هزینه‌ها را از قلم نیاندازید

5 هزینه‌ ضروری که معمولا از بودجه‌ریزی بیرون می‌ماند

کدخبر: ۱۲۰۳۰۸
بودجه‌بندی به شما کمک می‌کند تا همیشه بر وضعیت مالی خود اشراف داشته‌باشید. اما اگر حساب‌ و کتاب‌های شما، همه هزینه‌هایتان را دربر نگیرد، به اندازه‌ای که باید، کارآمد و مفید نخواهد بود.
5 هزینه‌ ضروری که معمولا از بودجه‌ریزی بیرون می‌ماند

به‌گزارش اقتصادنیوز، اگرچه برای مدیریت مالی و اشراف کامل بر وضعیت مالی، داشتن یک برنامه بودجه‌بندی و پس‌انداز دقیق ضروری است، اما اگر در این برنامه، هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده مغفول بماند، این برنامه کارآیی لازم را نخواهد داشت. این گزارش، بخش مالی یو‌اس‌نیوز، در گفتگو با برخی از کارشناسان امور مالی، مواردی را که اغلب مصرف‌کنندگان فراموش می‌کنند در بودجه‌بندی خود به آنها توجه کنند، معرفی می‌کند.

مالیات‌ها
شاغلان تمام‌وقت، اغلب مالیات خود را پیش‌از پرداخت حقوق، پرداخت می‌کنند. اما دربرخی موارد سناریو‌هایی وجود دارد که حقوق دریافتی افراد پایین‌است اما با یک مالیات سنگین روبرو می‌شوند که اصلا برای آن برنامه‌ریزی نکرده بودند.

حمایت خانواده
حمایت مالی خانواده، یکی از مواردی است که بسیاری از افراد علاقه‌ای به آن ندارند و دوست هم ندارند در بودجه‌بندی خود به آن فکر کنند. خانواده‌ها اغلب دوست ندارند درباره دشواریهای مالی فرزندان، والدین و اطرافیان خود فکر کنند و این مساله آنها را از برنامه‌ریزی منطقی درباره این احتمال که شاید روزی کسی به کمک مالی نیاز داشته‌باشد، باز می‌دارد. این بدان معنا نیست که باید حتما به این افراد کمک مالی کنید، بلکه اگر برای این موارد اندوخته مالی اندکی داشته باشید در صورت بروز این مشکلات، می‌توانید به‌جای احساس گناه کردن از اینکه کمکی از دستتان برنمی‌آید، تصمیم بهتری بگیرید.

پس‌انداز برای آینده
برخی کارفرمایان خوشبختانه به‌طور خودکار صندوق پس‌انداز بازنشستگی دارند که این صندوق‌ها منبع اصلی درآمد افراد بازنشسته محسوب می‌شود. پس‌انداز برای بازنشستگی باید بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین بخش بودجه‌بندی هر فرد باشد.

هزینه تعمیر خانه و خودرو
اگر خودرو یا خانه‌ای دارید، داشتن برخی هزینه‌ها ناگزیر است که این هزینه‌ها فقط منتهی به پر کردن باک خودرو یا گرمایش و سرمایش خانه نمی‌شوند. درعوض هزینه‌های تعمیر و نگهداری را نیز حتما لحاظ کنید و برای آنها بودجه مشخصی را درنظر بگیرید.

مسافرت و تفریح
شاید در ظاهر، بودجه‌بندی هزینه رفتن به سفر یا تفریح، به اندازه هزینه‌های مالیات و مسکن اهمیت نداشته‌باشد. اما اگر قصد رفتن به سفر داشته‌باشید، باید برای این هزینه‌ها نیز برنامه‌ریزی کنید؛ چراکه سفر یکی از بخش‌های مهم داشتن یک زندگی بانشاط است، اما به‌ندرت پیش‌ می‌آید که مردم برای آن پس‌انداز کنند. علت اینکه بسیاری از مردم از قبل برای سفر برنامه‌ریزی مالی نمی‌کنند، این است که آنها آن‌قدر تحمل می‌کنند و وقتی به نقطه اوج خستگی و نیاز می‌رسند، ناگهان تصمیم می‌گیرند در آخر هفته به سفر بروند در حالی که حتی یک ریال برای این سفرهای پیش‌بینی‌نشده کنار نگذاشته‌اند. نگنجاندن این هزینه‌ها در بودجه‌بندی، در تنظیم بودجه خود مطابق با منابع مالی، دچار اشتباه می‌شوند.

بنابراین، اگر این موارد را در مدیریت مالی و پس‌انداز خود لحاظ نکنید، ممکن است با هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده‌ای روبرو شوید که مشکلات شما را صد چندان کنند. از قدیم گفته‌اند: برای بدترین همیشه آماده و برای بهترین همیشه امیدوار باش!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید