سهام اولین شرکت تامین سرمایه در بورس تهران پذیرفته شد

کدخبر: ۱۳۳۶۵۲
در هشتاد و نهمین جلسه هیات پذیرش اوراق بهادار مورخ 25 آذر 1394، شرکت تامین سرمایه امید به عنوان اولین بنگاه فعال در صنعت تامین سرمایه، موفق به اخذ پذیرش در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران شد.

به گزارش اقتصادنیوز، شرکت تامین سرمایه امید با هدف افزایش گزینه‌های در دسترس بازیگران بازار سهام، به عنوان اولین شرکت از این صنعت در بورس، پذیرش شد.

بورس اوراق بهادار تهران با هدف افزایش گزینه‌های در دسترسِ بازیگران بازار سهام، متنوع سازیِ ابزارهای تأمین مالی و سرمایهگذاری و نیز صنایع و شرکت‌های پذیرفته شده را در دستور کار خود قرار داده است.

در همین راستا و با توجه به جذابیت‌های صنعت خدمات مالی، پذیرش شرکت‌های تامین سرمایه، که به لحاظ اندازه، گستردگی دامنه فعالیت، ساختار سازمانی دقیق، بازدهی مناسب و گزارشگری مطلوب از پتانسیل‌های خوبی برای حضور در بازار سهام برخوردارند، مدنظر قرار گرفت.

براساس این گزارش؛ شرکت تامین سرمایه امید اولین شرکت در صنعت خود بود که قدم در این مسیر گذاشت. بدین ترتیب، در هشتاد و نهمین جلسه هیات پذیرش اوراق بهادار مورخ 25 آذر 1394، شرکت تامین سرمایه امید به عنوان اولین بنگاه فعال در صنعت تامین سرمایه، موفق به اخذ پذیرش در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران شد. امید است پذیرش و عرضه سهام این شرکت، طلیعه نوینی برای حرکت در جهت افزایش حضور شرکت های فعال در صنایع جدید و نیز سایر شرکت‌های تامین سرمایه در بازار اوراق بهادار باشد.

گفتنی است: در حال حاضر سرمایه‌ ثبت شده‌ این شرکت مبلغ 3.176 میلیارد ریال منقسم به 3.176 میلیون سهم یک هزار ریالی است. براساس آخرین صورت‌های مالی منتهی به 31خرداد 1394، صندوق بازنشستگی و پس انداز کارکنان بانک ها 35.98 درصد، و مدیریت سرمایه گذاری امید، صنعتی و معدنی چادرملو و صنعتی و معدنی گل گهر هر یک 17.50 درصد از سهام شرکت تامین سرمایه امید را در اختیار دارند. این شرکت پس از تحقق شرایط تعیین شده توسط هیات پذیرش و نیز افشای اطلاعات و صورت‌های مالی در سامانه کدال، قابلیت عرضه سهام خود را در زمان مناسب در بازار خواهد داشت.

شایان ذکر است اولین بار در ایالات متحده آمریکا، بانک آمریکا/ مریل لینچ در سال 1971، و جی پی مورگان چیس در سال 1972 میلادی در بورس اوراق بهادار نیویورک پذیرفته شدند. پس از این دو شرکت تأمین سرمایه یا همان بانک سرمایه گذاری، مورگان استنلی در سال 1986، و گلدمن ساکس در سال 1999 میلادی موفق به اخذ پذیرش در بورس اوراق بهادار نیویورک شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید