حوادث ضد یهودیان در آمریکا به بیشترین سطح خود در دو دهه اخیر رسید

کدخبر: ۲۰۳۱۲۹
حوادث ضدیهودی در آمریکا طی دو دهه اخیر به بالاترین سطح خود رسیده است و از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷، رشد ۵۷ درصدی داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه «ویک»، حوادث بر ضد یهودیان در آمریکا با افزایش لفاظی‌های نژادپرستانه ترامپ، طی دو دهه اخیر به بالاترین سطح خود رسیده است.

اتحادیه «ضد افترا» می‌گوید در سال 2017 حدود 2 هزار تعرض، خرابکاری و آزار جنسی علیه یهودی‌ها گزارش شده که از سال 1994 تاکنون بالاترین سطح گزارش‌ها بوده است. طبق گزارش این اتحادیه، آمار خشونت علیه یهودیان در آمریکا از سال 2016 تا 2017، رشد 57 درصدی داشته است که بزرگترین رشد سالانه از زمان آغاز فعالیت جمع آوری اطلاعات حقوق یهودیان در سال 1070 محسوب می‌شود.

جاناتان گرینبلات، مدیر اتحادیه ضد افترا، گفت که افزایش چشمگیر این آمار به دلیل رشد توحش، گروه‌های نفرت و گسترش تفرقه در جامعه آمریکایی است.

او در ادامه اضافه می‌کند: «ادغام رویدادهای سال 2017 منجر به افزایش حملات به جامعه ما شد- از تهدیدات بمب‌گذاری، هتک حرمت به قبرستان‌ها، راه پیمایی نژادپرستان در شارلوتزویل ویرجینیا گرفته تا آزار و اذیت کودکان در مدرسه.»

روزنامه گاردین در مورد آزار و اذیت گروه‌های یهودی می‌گوید: «دولت دونالد ترامپ تعصبات مذهبی را محکوم نمی‌کند.»

ترامپ به خاطر واکنشی که به مرگ یکی از معترضان در تظاهرات شارلوتزویل به وسیله یکی از متعصبان «نئونازی» نشان داد، مورد انتقاد قرار گرفت. رئیس جمهور آمریکا در مورد این حادثه هر دو طرف را مقصر دانسته بود و به این علت، واکنش‌های شدیدی دریافت کرد.

یکی از بزرگترین نگرانی‌ها افزایش حوادث ناشی از نفرت در مدارس و دانشگاه‌ها است. فعالیت‌های ضدیهودی در سراسر مدارس آمریکا طی سال گذشته 2 برابر شده است. در حالی که مطالعات جداگانه اتحادیه ضد افترا که ماه پیش منتشر شده است، نشان می‌دهد فعالیت‌های نژادپرستانه دانشگاهی سفید پوست‌ها طی سال گذشته 250% افزایش داشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی