وزیر بهداشت: کیفیت مواد غذایی نسبت به قبل از تحریم ها تغییر نمی‌کند

کدخبر: ۲۲۸۹۳۳
اقتصادنیوز: وزیر بهداشت گفت: مدیریت، مواد غذایی، کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی سخت است، اما وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد این اطمینان را می دهند که کیفیت خدمات و محصولات غذایی و تجهیزات پزشکی، نسبت به قبل از تحریم ها تغییر پیدا نکند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در جلسه مشترک وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان ملی استاندارد، تسهیل واردات داروها، ملزومات و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور در شرایط تحریم بررسی شد.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، روز شنبه در حاشیه جلسه مشترک با رئیس سازمان ملی استاندارد در وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد این اطمینان را می دهند که کیفیت خدمات و محصولات در این حوزه، نسبت به قبل از تحریم ها تغییر پیدا نکند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد همکاری های مشترکی دارند، گفت: با توجه به اینکه وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد مورد اعتماد قاطبه مردم هستند، از هم اکنون برای روزهای سخت، تدبیر خواهیم کرد و مردم مطمئن باشند که رعایت کامل مقررات برای وزارت بهداشت مهم است. 

قاضی‌زادههاشمی افزود: وزارت بهداشت، عمدتا در حوزه سلامت مردم، غذا، هوا، آب، تجهیزات پزشکی و دارو با سازمان ملی استاندارد ،همکاری های مشترکی دارد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: برگزاری این جلسه کمک بیشتری به انجام دقیق نظارت ها و رعایت حقوق شهروندان می کند و در عین حال از انجام چندباره امور و اختلافاتی که ممکن است بین دو دستگاه که هرکدام وظایف مهمی برعهده دارند، ایجاد شود، پیشگیری می کند. 

هاشمی تصریح کرد: یکی از نکاتی که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت، این است که در شرایط پیش رو، تلاش شود تا استانداردها حفظ شوند و به بهانه های مختلف اقداماتی صورت نگیرد که به آسیب به مردم منجر شود و اعتمادی که مردم به سازمان ملی استاندارد و حوزه سلامت دارند، پایدار بماند و خدشه دار نشود. 

وزیر بهداشت، گفت: کار در حوزه غذا، مواد غذایی، کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی سخت است، اما وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد این اطمینان را می دهند که کیفیت خدمات و محصولات غذایی و تجهیزات پزشکی، نسبت به قبل از تحریم ها تغییر پیدا نکند و در این راستا تلاش خواهیم کرد. 

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه شایعه سازی در حوزه سلامت زیاد است و در ماه های آینده نیز افزایش خواهد داشت، خاطرنشان کرد: ما اعتبار خود را هزینه ناتوانی برخی افراد یا سودجویی بعضی از دلالان یا تعدادی از واردکنندگانی که از این مسیر سود بیشتری به خود و آسیب بیشتری به مردم می رسانند، نخواهیم کرد، چرا که وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد مورد اعتماد قاطبه مردم هستند، بنابراین از امروز برای روزهای سخت تدبیر خواهیم کرد و مردم مطمئن باشند، آنچه برای ما مهم بوده، رعایت کامل مقررات است. و هیچ مجموعه ای در صورت تخلف حاشیه امن نخواهد داشت. در این راستا قوه قضاییه هم در کنار ما خواهد بود و تمام مسائل را رصد خواهیم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی