دیدار پوتین و نتانیاهو در الیزه

کدخبر: ۲۵۰۰۲۵
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ اول جهانی دیداری کوتاه با رئیس جمهوری روسیه در کاخ الیزه داشته است.
دیدار پوتین و نتانیاهو در الیزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «بنیامین نتانیاهو» از چند هفته پیش برای دیدار با ولادیمیر پوتین ابراز تمایل کرده بود تا روابط سرد پیش آمده بر اثر سرنگونی هواپیمای روسی را احیا کند.

خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از نتانیاهو خبر داده که این گفت وگو عالی و مهم بوده است. 

نتانیاهو که در جمع خبرنگاران سخن می گفت از ذکر جزییات بیشتر دیدار خود با پوتین خودداری کرد و افزود: در زمان حاضر بیشتر از این نمی خواهم در این باره سخن بگویم.

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه هم با تایید دیدار سرپایی پوتین با نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که پوتین در حاشیه مراسم در کاخ الیزه با نتانیاهو گفت وگو کرده است. 

گفتنی است این نخستین دیدار پوتین با نتانیاهو پس از سرنگونی هواپیمای ایل-20 روسیه در سوریه بر اثر حرکات تحریک آمیز جنگنده های رژیم صهیونیستی است که در نتیجه آن 15 نظامی روس کشته شدند.

پوتین و نتانیاهو روز دوم مهر ماه پس از سرنگونی هواپیمای ایلیوشین روسیه در آسمان سوریه تلفنی گفت وگو کردند و رئیس جمهوری روسیه گفت که تدابیر جدیدی برای تامین امنیت نیروهای روسیه در روسیه اندیشیده خواهد شد.

در این راستا روسیه یک ماه پیش چند مجموعه سامانه پدافند هوایی اس-300 و نیز جنگ افزارهای الکترومغناطیسی به سوریه ارسال کرد که نقش زیادی در کاهش حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید