نهال بادام اصلاح شده بخریم یا نهال بادام زوبازده؟ کدام بهتر است؟

کدخبر: ۴۹۹۷۰۱
صادرات انواع بادام، سودآوری خوبی برای باغداران و مزایای زیادی برای وضعیت اقتصادی کشور دارد.
نهال بادام اصلاح شده بخریم یا نهال بادام زوبازده؟ کدام بهتر است؟

خرید نهال بادام اصلاح شده و خرید نهال های بادام زودبازده دو نمونه از مهم ترین انتخاب هایی هستند که باغداران با آنها سر و کار دارند. در واقع، یک چالش بزرگ است که متقاضیان انواع نهال بادام با آن روبه رو هستند!

 اگر به عنوان فردی که می‌خواهد باغ بادام خود را توسعه بدهد، تصمیم دارید که نهال بادام اصلاح شده یا زودبازده بخرید و نمی دانید که کدام یک به نفع شما است، بدون شک به یک راهنما نیاز دارید. تصمیم داریم شما را با نکات مهم خرید نهال های بادام آشنا کنیم، ویژگی های هر کدام از این نهال ها را برایتان توضیح دهیم و در نهایت، یک نهالستان معتبر را نیز معرفی نماییم.

خرید نهال بادام از هر کدام از ارقام های موجود در بازار مزایای زیادی دارد. بسته به اینکه شرایط باغ بادام شما چگونه باشد، چند نفر نیروی انسانی مشغول به کار هستند و هدف شما از پرورش درختان بادام چیست، در انتخاب نهال ها و سودآوری باغ تاثیر دارد.

برخی از باغداران فقط می خواهند انواع بادام مرغوب را برای تامین بازار داخل پرورش دهند و تولید کنند. قطعاً با خرید بهترین نهال بادام، این نیاز برآورده می شود؛ اما آیا نهال های بادام زودبازده و اصلاح شده، این پتانسیل را ندارند که با نگاه صادرات بادام در مورد آن‌ها فکر کرد؟

صادرات انواع بادام، سودآوری خوبی برای باغداران و مزایای زیادی برای وضعیت اقتصادی کشور دارد. شما هم می توانید با خرید نهال بادام در این مسیر، گام مهمی بردارید. بازار خرید و فروش انواع بادام برای کاربردهای مختلف بسیار پر رونق است؛ پس چه بهتر که همین حالا برای توسعه باغ بادام برنامه ریزی مناسبی داشته باشید.

نهال بادام شناسنامه دار جهادکشاورزی

مزایای خرید نهال بادام اصلاح شده

برای اینکه تصمیم گیری بهتری در خرید نهال بادام داشته باشید باید بدانید که نهال های اصلاح شده چه ویژگی هایی دارند؛ همچنین بتوانید آنها را با نهال بادام زودبازده مقایسه کنید. در این قسمت درباره نهال های بادام اصلاح شده صحبت می کنیم و قسمت بعدی را به نهال های زودبازده اختصاص خواهیم داد.

همانطور که از نام آن می‌توان متوجه شد، نهال بادام اصلاح شده، نهال هایی هستند که یک سری اصلاحات روی آنها انجام گرفته و به نوعی، ویژگی های ژنوتیپی و ظاهری آن تغییر پیدا کرده است. این تغییرات در جهت مثبت و به منظور ارتقای عملکرد نهال در شرایط اقلیمی متفاوت است.

مثلاً نهال های اصلاح شده بادام نسبت به آفت های درخت بادام و بیماری های گیاهی مقاوم تر هستند؛ طول عمر درختان بادام اصلاح شده بیشتر است و میزان باردهی آن نیز نسبت به نهال های معمولی قابل توجه می باشد.

خرید نهال بادام اصلاح شده برای مناطق سردسیر چندان توصیه نمی شود، چون توانایی تحمل سرماهای زودرس و سرمای زمستان را ندارند. در مقابل می‌توانید این نهال ها را در مناطقی بکارید که گرم و خشک هستند، یا دسترسی به منابع آبیاری در آنجا محدودتر است. 

باردهی نهال های اصلاح شده بادام حدود ۴ تا ۶ سال پس از کاشت، اتفاق می افتد و تا حداکثر 70 سالگی باردهی خواهند داشت. اگر شرایط نگهداری از نهال های اصلاح شده را به خوبی اجرا کنید، محصولاتی مرغوب به دست می آورید چیزی که به نفع شما خواهد بود.

مزایای خرید نهال بادام زودبازده

خرید نهال بادام شناسنامه دار

یکی دیگر از گزینه هایی که پیش رو دارید خرید نهال بادام زودبازده است. اگر در منابع مختلف جستجو کنید نهال های بادام زودبازده از ارقام مختلف وجود دارند. این نهال ها از نوع نهال های اصلاح شده یا نهال بادام مقاوم به سرما یا نهال های دیرگل و یا نهال بادام پیوندی هستند.

آنچه اهمیت دارد این است که خرید این نوع نهال ها از هر نظر برای شما مقرون به صرفه تمام می شود. باردهی نهال های زودبازده، زودتر از آنچه که تصورش را می کنید، اتفاق می افتد، بنابراین هم محصولات مرغوب را زودتر به فروش می رسانید و هم هزینه های مدیریت باغ جبران می شود.

خرید نهال بادام زودبازده از ارقام مختلف امکان پذیر است. هر کدام از انواع نهال های زودبازده بادام ویژگی ‌های خاص خودشان را دارند. به طور مثال برخی در برابر شرایط سرمای زودرس، مقاوم هستند و برخی دیگر برای کاشت در آب و هوای گرم و خشک توصیه شده اند؛ شرایط کاشت نهال های زودبازده هم متفاوت است. وقتی می خواهید هر کدام از ارقام موجود از نهال های زودبازده را بخرید، درباره تمام این جزئیات از کارشناس نهالستان سوال بپرسید.

نهال بادام مامایی، نهال بادام سوپرنوا، نهال بادام فرانیس، نهال بادام آذر، نهال بادام تونو، نهال بادام شاهرودی، نهال بادام نون پاریل، از معروف ترین نهال های زود بازده هستند. درباره خرید نهال بادام از ارقام ذکر شده می توانید با یک نهالستان معتبر مشورت کنید.

نهال اصلاح شده بادام را بخریم یا نهال های زود بازده؟

اکنون که با ویژگی های نهال های بادام اصلاح شده و زودبازده آشنا شدید، می توانید انتخاب صحیحی برای خرید نهال بادام جهت توسعه باغ خود داشته باشید. نهال های زودبازده مقرون به صرفه تر هستند و در انواع مختلف موجود بوده که به تناسب شرایط باغ می توانید خریداری کنید.

نهال های اصلاح شده، ویژگی های ژنتیکی بهتری دارند و برای شرایط گرم و خشک کم آبی طراحی شده‌ اند و نسبت به بیماری ها و آفت های گیاهی مقاوم هستند.

خرید هر دو ارقام نهال های ذکر شده به نفع صاحبان باغ بادام است، فقط کافیست آنها را از نظر شرایط کاشت و قیمت نهال مقایسه کنید و دقیقاً بدانید که نیاز باغ بادام شما چیست. خرید نهال های بادام از ارقام تجاری در رتبه اول انتخاب باغداران قرار می گیرد. در قسمت بعدی شما را با یک مرکز معتبر برای خرید عمده نهال بادام آشنا می کنیم.

نهالستان پالیز، بزرگترین نهالستان تخصصی مجوزدار جهاد کشاورزی در خاورمیانه

خرید بهترین ارقام نهال بادام

چه چیزی بهتر از اینکه برای خرید نهال بادام به یک نهالستان معتبر مراجعه کنید که از هر نظر فعالیت تایید شده داشته باشد؟

نهالستان پالیز، یکی از بزرگترین مراکز پرورش انواع نهال بادام، نهال گردو و نهال میوه است. اگر می خواهید بهترین بهره برداری را از باغ بادام داشته باشید و نهال های سالم، مجوزدار و شناسنامه دار به صورت عمده خریداری کنید، این نهالستان را به شما پیشنهاد می دهیم.

انواع نهال اصلاح شده بادام و نهال بادام زودبازده از ارقام مختلف با قیمت مناسب و با کیفیت عالی در نهالستان پالیز ارائه می گردند. روش های بسته بندی و حمل و نقل نهال ها تا محل مورد نظر مشتری کاملاً استاندارد بوده و نیازی نیست نگران آسیب دیدن نهال های جوان شوید.

می توانید با مراجعه به وبسایت پالیز نهال، https://www.paliznahal.ir  بهترین ارقام نهال بادام را تهیه کنید.

شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز  ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳ – ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

آدرس دفتر: آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۱۷ شهریور، نرسیده به تقاطع خیابان شهدا، شرکت پالیز

آدرس گلخانه: آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب؛ کمربندی شمالی؛ میدان ولایت؛ اتوبان ولایت

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه