سیستم پیشرفته اطفای حریق گازی Fm200

کدخبر: ۶۶۲۸۴۴
سیستم اطفا حریق Fm200 یک سیستم اتوماتیک گازی برای مهار آتش‌سوزی است که از یک گاز بی‌اثر با استانداردها و ویژگی‌های خاص استفاده می‌کند. این سیستم مهار آتش کارایی و ویژگی‌های خاصی دارد که یک سیستم اطفاء حریق کارآمد برای آتش‌سوزی کلاس a,b وC در فضای بسته و مکان‌های مجهز به تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی شناخته می‌شود.
سیستم پیشرفته اطفای حریق گازی Fm200

رپرتاژ آگهی: مهار آتش سوزی‌ در کلاس‌های مختلف با سیستم‌های پیشرفته‌ای انجام می‌شود. سیستم‌های اطفاء حریق باید ضمن مهار به‌موقع آتش سوزی و جلوگیری از بروز خسارات سنگین بر سلامت انسان و محیط‌زیست اثرات مخربی نداشته باشند. سیستم اطفا حریق Fm200 یک سیستم اتوماتیک گازی برای مهار آتش‌سوزی است که از یک گاز بی‌اثر با استانداردها و ویژگی‌های خاص استفاده می‌کند. این سیستم مهار آتش کارایی و ویژگی‌های خاصی دارد که یک سیستم اطفاء حریق کارآمد برای آتش‌سوزی کلاس a,b وC در فضای بسته و مکان‌های مجهز به تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی شناخته می‌شود. عملکرد بهینه‌سازی‌شده این سیستم مهار آتش، باعث واکنش سریع و موثر آن در مواقع آتش‌سوزی شده‌است. با ما همراه باشید تا در ادامه به‌صورت جامع‌تر اطفای حریق Fm200 را بررسی کنیم.

سیستم اطفای حریق Fm200 چیست؟ عملکرد آن چگونه است؟

این سیستم اتوماتیک گازی پیشرفته با استفاده از یک گاز هالوکربنی با نام تجاری Fm200 با قابلیت واکنش سریع و موثر، بدون نیاز به آب یا مواد شیمیایی مخرب، آتش سوزی مواد جامد، مایعات و گازهای قابل اشتعال را مهار می‌کند. گاز اف ام۲۰۰ در سیستم مهار آتش تحت‌فشار گاز نیتروژن به شکل مایع در مخزن‌ها نگهداری می‌شود. غلظت بسیار کم این گاز باعث شده که مقدار کمی از آن هنگام کنترل آتش، نتایج موثری به همراه داشته باشد.

عملکرد اتوماتیک سیستم اطفای حریق Fm200 با دو مکانیزم فیزیکی و شیمیایی امکان‌پذیر می‌شود؛ به این صورت که سنسورهای حساس به دما و دود بعد از شناسایی این عوامل یک سیگنال برای سیستم ارسال می‌کنند. بعد از دریافت سیگنال فعال‌سازی، پمپ‌های فشاربالا در سیستم گاز بی‌رنگ هالوکربنی را از طریق نازل‌ها در محیط منتشر می‌کنند. این گاز در کمتر از ده ثانیه اثر خود را اعمال می‌کند و با کاهش دما، رقیق‌سازی اکسیژن و حذف رادیکال‌های آزاد آتش را مهار می‌کند. عملکرد اتوماتیک و بسیار سریع این سیستم، استفاده از آن را برای مکان‌های بسته با تعداد زیادی پرسنل ایده‌آل ساخته‌است، چون علاوه‌بر خسارات مالی و کاهش هزینه‌های تعمیر، از جان افراد هم محافظت می‌کند.

ویژگی‌های بارز سیستم اطفاء حریق گازی Fm200

این سیستم مهار آتش به‌عنوان یک سیستم پیشرفته با عملکرد و راندمان بالا شناخته می‌شود؛ پس قطعا ویژگی‌های خاصی دارد که سبب اثرگذاری بالای آن در مواقع آتش‌سوزی شده‌است. ویژگی‌های گاز بی‌اثر هالوکربنی در کنار عملکرد اتوماتیک و پیشرفته سیستم باعث افزایش راندمان و کارایی بالای آن در اطفای حریق شده‌است. گاز غیرسمی موجود در این سیستم با محیط‌زیست سازگاری دارد، در مقابل لایه ازون خنثی است، اکسیژن محیط را کاهش نمی‌دهد، نارسانای الکتریسیته است، خاصیت خورندگی ندارد، از تمام استانداردهای لازم برای حفظ سلامت انسان برخوردار است، پس از مهار آتش نیز هیچ نوع آلودگی در محیط باقی نمی‌گذارد و کاملا ایمن است. مکان آتش‌سوزی پس از مهار با اطفا حریق Fm200 به تمیزکاری نیازی ندارد و پرنسل می‌توانند بلافاصله پس از مهار حریق در محیط کار خود حاضر شوند.

موارد استفاده از سیستم اطفا حریق۲۰۰Fm

ویژگی‌های بارز این سیستم مهار آتش، آن را به یک سیستم کاربردی در مکان‌های مختلف تبدیل ساخته‌است. اگرچه ممکن است این سیستم در محیط‌های خاص با دمای بسیار بالا اثرگذاری کمتری داشته باشد و یا نگهداری از آن در برخی فضاهای کوچک با محدودیت مواجه شود، اما در بسیاری از مکان‌هایی که در ادامه بررسی می‌کنیم، بسیار کارآمد و موثر است.

اتاق‌های آرشیو و نگهداری اسناد

بیشتر سازمان‌ها، ارگان‌ها و مراکز فرهنگی که دارای حجم عظیمی از اسناد تاریخی، اطلاعات مهم، نسخ خطی کمیاب، عکس، نقشه و مدارک ارزشمند دیگر هستند، یک اتاق مخصوص برای آرشیو این اطلاعات دارند که محافظت از آن بسیار مهم است. درصورتی‌که در این مکان‌ها آتش‌سوزی رخ دهد، اطفای حریق با آب یا مواد شیمیایی می‌تواند آسیب‌های جدی بیشتری به اسناد کاغذی وارد کند و ممکن است میراث مکتوب برای همیشه از بین بروند. استفاده از اطفای حریق Fm200 یک انتخاب عاقلانه برای اتاق‌های آرشیو اسناد است.

اتاق‌های سرور و مراکز داده

در اتاق‌های سرور از تجهیزات الکترونیکی مختلفی برای ذخیره‌سازی انبوهی از اطلاعات و داده‌های حیاتی استفاده می‌شود. گاز به‌کاررفته در این سیستم بدون آسیب به قطعات و تجهیزات الکترونیکی بسیار حساس، آتش را مهار کرده و امنیت و پایداری در عملکرد سیستم‌های حساس در برابر دود و حرارت را حفظ می‌کند. اهمیت استفاده از این سیستم هوشمند در اتاق‌های سرور به دلیل سرعت بالا و کارایی منحصر‌به‌فرد، ایمنی پرسنل، دستگاه‌ها و محیط، قابلیت تست و نگهداری آسان و عدم نیاز به پاک‌سازی بعد از مهار آتش قابل توجیه است.

مکان‌های حساس

محیط‌های صنعتی، کارخانجات، انبارهای مواد شیمیایی، آزمایشگاه‌ها و مکان‌هایی از این قبیل که با مواد اشتعال‌زا سروکار دارند، باید به یک سیستم مهار آتش ایمن و سریع مجهز باشند. این سیستم با عملکرد اتوماتیک و بسیار سریع خود از بروز حوادث بزرگ جلوگیری می‌کند و هزینه‌های تعمیر و بازسازی را کاهش می‌دهد. پس از مهار آتش با سیستم اطفای حریق Fm200 در این مکان‌ها نیازی به پاک‌سازی محیط نیست و هیچ محدودیتی در ادامه فرآیندهای تولید ایجاد نمی‌شود.

انواع کپسول اطفاء حریق گازی Fm200 و قیمت آن

این کپسول‌های اطفای آتش در اندازه‌های مختلف با متریال و قابلیت‌های مختلف و درنهایت، با قیمت‌های متفاوت عرضه می‌شوند. از انواع این کپسول‌ها می‌توان به کپسول‌ اطفاء حریق گازی Fm200 دستی یا پرتابل، فشارقوی، فشار پایین و سقفی اشاره کرد. این کپسول‌ها مشخصات فنی خاصی دارند و در محیط‌های مختلف استفاده می‌شوند. ممکن است هزینه خرید و نصب این سیستم‌ها برای بسیاری از مراکز و سازمان‌ها محدودیت ایجاد کند، اما مزایای استفاده از آن یک سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب می‌شود. مشخصات فنی کپسول‌های سیستم اطفای حریق Fm200 براساس نیازهای محیط کاربری، دما و سایر مشخصات آن مشخص می‌شود. بهتر است مرجعی را برای خرید این سیستم‌ها انتخاب کنید که با خدمات مشاوره قبل از خرید، انتخاب ایده‌آلی را برایتان به ارمغان بیاورند و خدمات نصب و پشتیبانی پس از خرید را نیز ارائه دهند.

جمع‌بندی

در این مطلب، راجع‌به اطفای حریق Fm200 به‌عنوان یک سیستم اتوماتیک و پیشرفته گازی در مهار آتش صحبت کردیم. این سیستم با عملکرد اتوماتیک و هوشمند و بهره‌مندی از گاز هالوکربنی غیرتخریبی و سازگار، با سرعت بالا آتش‌های کلاس a,b,c را در محیط‌های بسته مهار می‌کند. این سیستم در بسیاری از مکان‌های حساس کاربرد دارد. با‌توجه‌به این‌که کپسول‌های سیستم اطفا حریق Fm200 در اندازه‌های مختلف با مشخصات فنی متنوع عرضه می‌کنند، انتخاب درست آن‌ها برای افزایش راندمان سیستم اهمیت بسیاری دارد. برای این منظور بهتر است یک مرجع خرید تخصصی و معتبر مانند، شرکت پیشگام گستر راتین، که تجربه و سابقه درخشانی در این زمینه دارد، را برای خرید مطمئن انتخاب کنید.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید