بهترین زمان سفر به قشم چه فصلی است؟

کدخبر: ۶۶۷۴۲۸
قشم، جزیره ای در جنوب ایران با آب و هوای گرم و خشک است که در فصول مختلف سال پذیرای مسافرین زیادی از سراسر ایران می باشد.
بهترین زمان سفر به قشم چه فصلی است؟

رپرتاژ آگهی: هر کدام از مسافرین با توجه به هدف خود، روز های مختلفی از سال را برای شروع سفر به قشم انتخاب می کنند و به همین دلیل است که جزیره قشم، مقصدی چهار فصل برای مسافرین است. به طور حتم، قشم با طبیعت بکر و مراکز خرید متنوع و تفریحات آبی مختلف که در خود جای داده، سفر فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهد زد. در ادامه بهترین زمان برای سفر به این جزیره زیبا را در شرایط مختلف بررسی کردیم تا به شما برای انتخاب زمان سفر به قشم کمک کنیم.

از نظر آب و هوا سفر به قشم در چه فصلی بهتر است؟

به دلیل موقعیت جغرافیایی که جزیره قشم در آن واقع شده، اکثر روزهای سال، آب و هوای جزیره قشم گرم و مرطوب است و به همین دلیل مردم محلی قشم تابستان طولانی را تجربه می کنند. بهترین زمان سفر به قشم از نظر آب و هوا را می توان بین بازه اواسط مهر تا اوایل بهار در نظر گرفت. در فصل های پاییز و زمستان و اوایل بهار، هوای متعادل در جزیره حاکم است و از رطوبت جزیره کاسته می شود. بنابراین اگر گرمای هوا شما را اذیت می کند و فرزند کوچک همراه خود داشته باشید، روز های خنک سال را باید برای سفر به قشم در نظر بگیرید تا برای بازدید از جاذبه های دیدنی قشم و گشت و گذار و پیاده روی در خط ساحلی جزیره قشم مشکلی نداشته باشید.

هزینه رزرو هتل های قشم در فصول مختلف سال چگونه است؟

اگر فصل تابستان را برای سفر خود به قشم در نظر بگیرید، امکان رزرو هتل های قشم با تخفیف برای شما فراهم می شود. در تابستان شما می توانید در بهترین هتل های قشم با قیمت پایین اقامت داشته باشید و از خدمات خوب این هتل ها بهره مند شوید. همچنین شما می توانید قبل از سفر، برای رزرو هتل های قشم اقدام کنید تا بعد از رسیدن به قشم دغدغه ای از بابت اقامت نداشته باشید و اقامت خاطره انگیزی را برای خود در بهترین هتل های قشم با قیمت باور نکردنی رقم بزنید.

هتل آراکتا قشم، تنها هتل 5 ستاره قشم است که از نظر موقعیت مکانی دسترسی راحتی به سایر نقاط قشم دارد. اگر تمایل به اقامت در بهترین هتل های قشم را داشته باشید،رزرو از بین هتل های 4 ستاره قشم نظیر هتل آتامان قشم، هتل ارم قشم، هتل ساحل طلایی قشم و هتل سارینا هم انتخاب خوبی برایتان می باشد.

بررسی هزینه رزرو هتل های قشم در فصول مختلف سال

بهترین فصل خرید در قشم

اگر هدف سفر شما به قشم، خرید از مراکز متنوع قشم است، باید در فصل تابستان اقدام به این سفر کنید. در تابستان به دلیل کاهش مسافرین، فروشندگان در اکثر مراکز خرید قشم، تخفیفات تابستانه را روی اجناس خود اعمال می کنند که برای مسافرین مسئله ای جذاب محسوب می شود. اگر فقط قصد خرید داشته باشید، پیشنهاد می شود تجربه سفر به قشم در تابستان را از دست ندهید. در فصل هایی مانند پاییز و زمستان و اوایل بهار و تعطیلات نوروز به دلیل حجم بالای مسافرین مراکز خرید قشم به شدت شلوغ است و قیمت ها هم نسب به تابستان افزایش دارد.

بهترین فصل برای بازدید از جاذبه های دیدنی قشم کدام است؟

در فصل های پاییز و زمستان و اوایل بهار که از میزان رطوبت هوای قشم کاسته می شود، بازدید از جاذبه های دیدنی قشم را برایتان راحت تر می کند. می توانید بدون نگرانی از گرمازدگی، در کنار جاذبه های دیدنی قشم، از تماشای تخم ریزی لاک پشت ها و نمایش دلفین ها در دریای خلیج فارس لذت ببرید.

تفریحات آبی قشم مناسب چه فصلی است؟

چنانچه گرمای هوا برایتان قابل تحمل باشد، بهترین زمان برای استفاده از تفریحات آبی قشم نظیر جت اسکی، بنانا سواری، شاتل سواری و… که در سواحل قشم می توان به راحتی از آنها استفاده کرد، فصل تابستان است. در تابستان تفریحات آبی با کاهش قیمت روبرو هستند و نگرانی از بابت مریضی بعد از استفاده از آنها را ندارید. اما باید در نظر داشته باشید در فصل زمستان فقط در روزهایی افتابی که دریا مواج نباشد امکان استفاده از این تفریحات وجود دارد در حالی که در فصل پاییز و بهار نگرانی از بابت این موضوع ندارید.

تفریحات آبی قشم

بهترین زمان سفر برای شرکت در جشنواره های قشم

جزیره قشم در فصول مختلف سال، میزبان چند جشنواره دیدنی می باشد که شرکت کردن در این جشنواره ها خالی از لطف نیست و خاطره لذت بخشی برایتان ایجاد می کند. اگر بخواهید بازدید از این جشنواره ها هم در لیست سفر خود قرار دهید، باید به زمان برگزاری آن ها توجه کنید.

جشن میگو

این جشن در روزهای 24 و 25 آبان ماه در پارک ساحلی منطقه آزاد قشم برگزار می شود و برنامه هایی این جشنواره شامل موسیقی زنده، مسابقه و غرفه های صنایع دستی قشم می باشد. اگر قصد شرکت در این جشنواره را داشته باشید توصیه می شود سفر خود را به فصل پاییز موکول کنید.

جشن نخل خرما

درخت خرما که در شهر های جنوبی ایران تداعی کننده درخت زندگی برای بومیان می باشد،منبع درآمد آن ها نیز به حساب می آید. در این مناطق از میوه خرما محصولاتی همچون سرکه، شیره، مربا و غیره تولید می کنند و از شاخ و برگ درختان نخل نیز برای تولید صنایع دستی مانند سبد، کیف و سایر صنایع دستی قشم استفاده می شود. به همین دلیل نخل خرما در بین مردم جنوب جایگاه ویژه ای دارد و در روز های پایانی تابستان، جوانان قشم دور هم جمع شده و در جهت رفع خستگی کشاورزان با برپایی ساز و آواز کاروان‌های شتر را همراهی می‌کنند. برای شرکت در این جشنواره باید در سفر خود را در روز های پایانی شهریور برنامه ریزی کنید.

جشن نوروز صیاد

این جشن که در روز اول مرداد برگزار می شود از جشن های اصلی مردم قشم می باشد. در این روز مردم قشم از صید دست می کشند و لباس های نو و رنگارنگ خود را به تن می کنند و به کنار در یا می روند تا در جهت سال پر رزق و روزی که گذرانده اند به جشن و پایکوبی بپردازند.

خرید بلیط هواپیما قشم با کمترین قیمت در چه فصلی امکان پذیر است؟

اولین قدم در سفر به جزیره قشم، تهیه بلیط هواپیما می باشد. در فصل هایی مانند پاییز و زمستان و تعطیلات نوروز که جزیره قشم مقصد بسیاری از مسافرین است، قیمت بلیط هواپیما به قشم افزایش چشمگیری دارد. با سفر به قشم در تابستان می توانید با تهیه بلیط هواپیما ارزان و کاهش هزینه های تفریحی و خرید در قشم، سفری ارزان را برای خود رقم بزنید. همچنین در فصل تابستان با توجه به اینکه قیمت بلیط هواپیما به قشم پایین است، اگر محدودیت زمانی نداشته باشید، می توان بلیط های لحظه آخری با قیمت بسیار کمتری را پیدا کرد.

خرید بلیط هواپیما قشم با کمترین قیمت

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید