تحصیل رایگان در ایتالیا بدون مدرک زبان: آیا ممکن است؟

کدخبر: ۶۷۰۲۷۵
ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی محبوب برای دانشجویان بین المللی جهت تحصیل است.
تحصیل رایگان در ایتالیا بدون مدرک زبان: آیا ممکن است؟

 رپرتاژ آگهیتحصیل در ایتالیا به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی انجام می شود. اما خبر خوشی که برای دانشجویانی که مدرک زبان ندارند داریم این است که امکان تحصیل رایگان در ایتالیا بدون مدرک زبان نیز فراهم شده است.

با ما همراه باشید تا با جزئیات بیشتری از این روش تحصیلی عالی آشنا شویم.

بررسی تحصیل رایگان در ایتالیا بدون مدرک زبان

اگر ایتالیا کشوری است که برای تحصیل انتخاب کرده اید اما در حال حاضر شرایط اخذ مدرک زبان لازم را ندارید؛ می توانید از طریق راه های مختلف برای تحصیل بدون مدرک زبان اقدام کنید. شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا بدون مدرک زبان به سه روش امکان پذیر شده است که در ادامه بیان شده اند:

روش اول: ارسال درخواست پذیرش برای دانشگاه‌هایی که مدرک زبان نمی‌خواهند

اولین روش این است که شما برای دانشگاه هایی پذیرش خود را ارسال کنید که شرایط تحصیل بدون مدرک زبان را فراهم کرده باشند. دانشگاه هایی مانند دانشگاه ترنتو، دانشگاه ناپل، دانشگاه جان کابوت و ... از جمله دانشگاه های ایتالیا هستند که شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در این کشور را فراهم کرده اند. چنین دانشگاه هایی معمولا این امکان را برای دانشجو فراهم می کنند که پس از اخذ پذیرش برای آموزش زبان انگلیسی یا ایتالیایی اقدام کند.

به علاوه پس از اخذ پذیرش می توان برای تحصیل رایگان در ایتالیا بدون مدرک زبان نیز از روش های مختلفی مانند بورسیه های تحصیلی استفاده کرد. 

روش دوم: اثبات تسلط به زبان انگلیسی در جلسه مصاحبه

راه دوم برای تحصیل رایگان در ایتالیا بدون مدرک زبان؛ شرکت در مصاحبه ها و آزمون های آنلاین است. در برخی موارد می توان برای پذیرش از دانشگاه ها با شرکت آزمون های زبان آنلاین دیگر مدرک زبان ارائه نداد. در این روش میزان تسلط شما به زبان از طریق مصاحبه یا آزمون سنجیده می شود.

روش سوم: تحصیل در مقطع قبلی به زبان انگلیسی 

سومین روش برای تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان این است که شما برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت کرده و مدرک قبلی خود را به زبان انگلیسی اخذ نمونده باشید. در این صورت برای پذیرش مقطع درخواستی بعدی نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید. این روش برای اکثر افراد، که در ایران تحصیل کرده اند، کاربرد ندارد و تنها مختص افرادی است که قبلا در خارج از کشور تحصیل کرده اند.

بنابراین از سه طریق بیان شده فوق می توان برای تحصیل رایگان در ایتالیا بدون مدرک زبان اقدام کرد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان

اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

برخلاف تصور بسیاری از افراد امکان اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان نیز امکان پذیر است. از آنجایی که زبان تحصیل در دانشگاه های ایتالیا انگلیسی و ایتالیایی می باشد، برای اخذ ویزا نیز نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل می باشد و تا حدودی نیز می بایست به زبان ایتالیایی تسلط داشت. اما در صورتی که در نامه پذیرشی که از دانشگاه دریافت کرده باشید؛ نیاز به مدرک زبان درج نشده باشد؛ می توانید بدون مدرک زبان، ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت نمایید.

مراحل تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

برای تحصیل رایگان در ایتالیا بدون مدرک زبان نیاز به طی مراحل خاص یا ویژه ای نیست و این مراحل تا حدود زیادی مانند شرایط تحصیل با مدرک زبان می باشد.

بنابراین به طور کلی مراحل تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان عبارت است از:

۱- پیدا کردن دانشگاه هایی که پذیرش بدون مدرک زبان دارند

اولین و مهم ترین مرحله این است که شما دانشگاه هایی پیدا کنید که بتوانید از آنها برای مقاطع مختلف بدون مدرک زبان پذیرش بگیرید. در زیر لیستی از دانشگاه های ایتالیا که بدون مدرک زبان پذیرش دارند را مشاهده می نمایید:

  • دانشگاه پادوا

  • دانشگاه جان کابوت

  • دانشگاه میلان

  • دانشگاه پیزا

  • دانشگاه ترنتو

  • دانشگاه ساپینزا

  • دانشگاه فدریکو ناپل

  • دانشگاه ورونا

  • دانشگاه بولونیا

  • دانشگاه فلورانس

برای اخذ پذیرش و تحصیل رایگان در ایتالیا بدون مدرک زبان در دانشگاه های فوق پیشنهاد می کنیم با موسسه بینا استادی تماس گرفته و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

۲- قبولی در مصاحبه های و آزمون های آنلاین

از آنجایی که شما قصد تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان را دارید، می بایست در آزمون ها و مصاحبه هایی که به نوعی جایگزین مدرک زبان هستند شرکت کنید. با قبولی در این آزمون های آنلاین دیگر نیاز به ارائه مدرک زبان نخواهید داشت.

۳- اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا پس از دریافت پذیرش دانشگاه

شما عزیزان بعد از دریافت نامه پذیرش و قبولی در آزمون های آنلاین می بایست برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام نمایید. همانطور که قبلا گفته شد، باید در نامه ی پذیرشی که به سفارت ارائه می دهید، شرط بدون مدرک زبان ذکر شده باشد. در این صورت می توانید برای تحصیل رایگان در ایتالیا بدون مدرک زبان و اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایید.

۴- حاضر شدن در دانشگاه پیش از شروع ترم

پس از گذراندن همه مراحل فوق شما باید پیش از شروع ترم در دانشگاه حاضر شده و سایر مراحل ثبت نام خود را طی کنید. به علاوه با توجه به شرایط هر دانشگاه و مقطع تحصیلی خود برای گذراندن دوره های زبان در طول تحصیل خود اقدام نمایید.

راه‌های تحصیل رایگان در ایتالیا

تحصیل رایگان در ایتالیا

امکان تحصیل رایگان در ایتالیا بدون مدرک زبان از مقطع کارشناسی تا دکترا فراهم است. در ادامه روش‌های تحصیل رایگان در این کشور را توضیح می‌دهیم.

۱- اخذ بورسیه های تحصیلی

با دریافت بورسیه های تحصیلی ایتالیا از دانشگاهی که از آن پذیرش دریافت کرده اید، می توانید تا حدود زیادی رایگان به تحصیل بپردازید. دریافت این بورسیه ها به سوابق تحصیلی متقاضی بستگی دارد و شما در صورت داشتن معدل بالا در مقطع قبلی، داشتن مقالات معتبر و... می‌توانید شانس خود را برای دریافت این بورسیه‌ها افزایش دهید. برخی از این بورسیه ها عبارتند از:

  • بورسیه دولتی ایتالیا

  • بورسیه تحصیلی DSU

  • بورسیه دانشگاه ITN

۲- کار دانشجویی در ایتالیا

یکی دیگر از راه های تحصیل رایگان در ایتالیا بدون مدرک زبان امکان کار کردن در این کشور همراه با تحصیل است. دانشجویان در ایتالیا می توانند 20 ساعت کار حین تحصیل در هفته داشته باشند. با این شرایط می توانند موقعیت مالی و تحصیلی خود را بهبود ببخشند. در لینک زیر می‌توانید لیست مشاغل دانشجویی ایتالیا و حقوق آنها را مشاهده کنید:

https://www.glassdoor.com/Job/italy-work-student-jobs-SRCH_IL.0,5_IN120_KO6,18.htm

مدارک لازم برای تحصیل رایگان در ایتالیا بدون مدرک زبان

برای تحصیل در ایتالیا و اخذ ویزای تحصیلی این کشور نیاز به ارسال مدارکی می باشد که در وب سایت دانشگاه مد نظر ارائه شده است. به علاوه از آنجایی که ممکن است با ارسال ناقص مدارک شانس اخذ پذیرش را از دست بدهید، پیشنهاد می کنیم حتما از یک وکیل یا موسسه معتبر مهاجرتی کمک بگیرید.

به طور کلی برای تحصیل رایگان در ایتالیا بدون مدرک زبان نیاز به ارائه مدارک زیر می باشد:

  • دریافت نامه پذیرش از دانشگاه

  • گواهی اثبات تمکن مالی

  • بیمه با پوشش 37 هزار یورو

  • عکس 3*4 مطابق با شرایط ارائه شده در وب سایت سفارت ایتالیا

  • پاسپورت معتبر با حداقل شش ماه اعتبار

  • ارائه ریزنمرات مقطع تحصیلی قبلی

  • ارائه مدارک تحصیلی مقطع قبلی

  • ترجمه رسمی تمامی مدارک ارائه شده

جمع بندی

تحصیل رایگان در ایتالیا بدون مدرک زبان تحت شرایط ویژه ای امکان پذیر است که در این مقاله به آن پرداخته شد. به طور کلی برای تحصیل در ایتالیا به دلیل اینکه به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی برنامه های تحصیلی خود را ارائه می دهند نیاز به اثبات مهارت زبانی می باشد. اما در این میان برخی دانشگاه های این کشور هستند که این امکان را به دانشجو می دهند که پس از ورود به دانشگاه در دوره های زبان شرکت کرده و مدرک زبان خود را ارائه دهند. به علاوه با استفاده از بورسیه های تحصیلی نیز می توان به راحتی شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا بدون مدرک زبان را فراهم کرد. البته اخذ پذیرش در این کشور با این شرایط نیاز به مشورت با متخصصان همین حوزه را دارد که ما موسسه بینا استادی را با بیش از ده سال سابقه در این حوزه پیشنهاد می کنیم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید