گزارش «اقتصادنیوز» از بازار طلا و سکه

آمریکا سیگنال داد؛ قیمت طلا عقب نشست/ بازگشت سکه به کانال کاهشی کلید خورد؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۹ شهریور 1403

کدخبر: ۶۷۳۷۰۶
اقتصادنیوز: معامله گران معتقدند قیمت طلا و سکه امروز منتظر واکنش بازار به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکاست و باید دید روند حرکت قیمت‌ها نزولی خواهد شد یا صعودی؟
آمریکا سیگنال داد؛ قیمت طلا عقب نشست/ بازگشت سکه به کانال کاهشی کلید خورد؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز  ۲۹ شهریور 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه در حالی آخرین روز کاری هفته را آغاز خواهد کرد که نوسانات قیمت‌ها تحت الشعاع نتیجه جلسه فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره آمریکا قرار گرفته است و معامله گران در انتظار واکنش بازار به این اتفاق مهم هستند. نتیجه جلسه مهم فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره شب گذشته منتشر شد و طبق گزارش‌ها، بانک مرکزی آمریکا با دو کاهش، نرخ بهره 0.5 درصدی را به 5 درصد کاهش داد؛ اقدامی که بی‌شک تأثیر زیادی بر نوسانات قیمت اونس طلا در ساعات آینده خواهد داشت. 

شب گذشته قیمت اونس طلا در ابتدا که نرخ بهره توسط پاول اعلام شد، با صعود به نزدیکی 2600 دلار رسید، اما تداوم این روند صعودی ادامه‌دار نبود و اونس با تغییر فاز، نزولی شد و تا 2570 دلار کاهش یافت.

با این حال، بازار طلا و سکه داخلی روز گذشته شاهد رفت و برگشت قیمت ها بود و طلای آبشده که روز چهارشنبه با قیمت 16 میلیون و 150 هزار تومان آغاز به کار کرد، خلاف انتظارات برای تداوم حرکت صعودی، در ورود عبور از پله دوم کانال ۱۶ میلیون تومان ناکام ماند و در نهایت، در پایان روز چهارشنبه 16 میلیون و 173 هزار تومان قیمت خورد. همچنین، حباب طلای آبشده افزایش یافت و به یک درصد رسید که براساس آن حدود 180 هزار تومان از قیمت واقعی طلای آبشده حباب است. 

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، معامله‌گران فنی معتقدند کف حمایتی فعلی طلای آبشده در 16 میلیون و 170 هزار تومان قرار دارد و مرز مقاومت آن هم 16 میلیون و 350 هزار تومان است. به عقیده این گروه مسیر آینده طلای آبشده به روند قیمت انس طلا پس از کاهش نرخ بهره وابسته است و اگر انس طلا بعد از این کاهش نرخ بهره، روند صعود به خود بگیرد، قیمت طلا و سکه هم افزایش خواهد یافت.

قیمت سکه امامی هم که در روز سه‌شنبه نتوانست در کانال 44 میلیون تثبیت دهد، روز چهارشنبه را با افزایش 250 هزار تومانی و به قیمت 44 میلیون و 200 هزار تومان آغاز کرد و در ابتدا با رشد 50 هزار تومانی همراه شد، اما در ادامه کاهش قیمت را در پیش گرفت و در نهایت 44 میلیون و 100 هزار تومان معامله شد. با این تثبیت قیمت در کانال 44 میلیون، حباب سکه نیز افزایش یافت و به 18 درصد رسید که معادل هشت میلیون تومان از قیمت واقعی سکه است.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه روز گذشته تنها تخت تاثیر نتیجه جلسه فدرال رزرو نبود و انفجارهای لبنان هم در کانون توجه معامله گران قرار گرفت. لبنان پس از انفجارهای همزمان پیجرهای مورد استفاده توسط اعضای حزب‌الله در عصر سه‌شنبه که باعث شهادت چندین نفر و زخمی شدن صدها نفر در لبنان و سوریه شد، روز گذشته نیز شاهد انفجار دستگاه‌های ارتباطی بود.

معامله گران فنی معتقدند قیمت سکه امروز مرز حمایت مهم 43 میلیون و 700 هزار تومان را پیش روی خود دارد که اگر از این سطح حمایت شود، احتمال رشد قیمت تا بالای مرز 44 میلیون و 400 هزار تومان وجود دارد. به عقیده این گروه در صورت شکست مقاومت 44 میلیون و 400 هزار تومان، قیمت سکه می‌تواند به سطوح بالاتری صعود کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید