عضو شورای شهر تهران اعلام کرد؛

بیمارستان‌های پرخطر تهران مشخص شدند

کدخبر: ۶۷۳۷۰۸
افتصادنیوز: عضو شورای شهر تهران گفت: تعدادی از بیمارستان‌ها در لیست ساختمان‌های پرخطر شهر تهران قرار دارند و باید نسبت به رفع خطر از این ساختمان‌ها اقدام شود
بیمارستان‌های پرخطر تهران مشخص شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سوده نجفی  در همایش بررسی راهکارهای بهبود تعامل مدیریت شهری، حوزه ایمنی و آتش نشانی با بیمارستان‌های شهر تهران با گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: آنچه که امروز سبب شد تا در خدمت شما عزیزان باشیم ارتباط و تعامل مدیریت شهری با جامعه سلامت به ویژه بیمارستان‌ها می‌باشد. مدیریت شهری از ابتدا تاکنون بر اساس مسئولیت اجتماعی خود گام‌هایی در حوزه سلامت برداشته است که خانه‌های سلامت و درمانگاه‌های شهرداری نمونه‌ای از این اقدامات می‌باشد. لذا بحث سلامت در مدیریت شهری موضوعی می‌باشد که همواره به آن توجه شده است که این امر در مقاطع مختلف زمانی فراز و فرودهایی داشته است.

وی ادامه داد: یکی از بارزترین اقدامات شهرداری تهران در حوزه سلامت را در ایام شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم که بسیاری از مراکز متعلق به شهرداری در حال ارائه خدمت به شهروندان همچون مراکز درمانی و بیمارستانی بودند. مدیریت شهری در حد توان تلاش کرده است تا کمبود حوزه سلامت شهر تهران را پوشش دهد.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران افزود: همانطور که می‌دانید شهر تهران از نظر سرانه سلامت نسبت به برخی از شهرهای کشور دارای کمبود می‌باشد. و این سرانه با توجه به جمعیت شهر تهران مطلوب نیست و باید دولت و مجلس نسبت به افزایش سرانه سلامت شهر تهران اقدامات و توجه ویژه‌ای داشته باشد. متاسفانه ما امروز شاهد آن هستیم که در برخی از مناطق شهر تهران مثل منطقه ۱۹ بیمارستانی وجود ندارد اما برخی از مناطق مرکزی تهران مثل منطقه ۶ دارای بیمارستان‌های متعددی می‌باشند که این امر نشان دهنده عدم رعایت عدالت می باشد. انتظار ما از وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی نظام سلامت کشور توجه به سرانه سلامت و عدالت نسبت به بیمارستان‌های شهر تهران می‌باشد و این پذیرفتنی نیست که در منطقه ای ما شاهد بیش از ۳۰ بیمارستان باشیم اما در منطقه‌ای بیمارستانی وجود نداشته باشد در حالی که بر اساس آمارها میزان جمعیت موجود در منطقه‌ای که بیمارستان ندارد نسبت به منطقه‌ای که دارای بیش از ۳۰ بیمارستان است بیشتر بوده اما تاکنون بیمارستانی در آن احداث نشده است.

سوده نجفی گفت: این موضوع مورد مطالبه جدی شهروندان از ما می‌باشد و ما خواستار توجه مسئولین نظام سلامت کشور نسبت به احداث بیمارستان در برخی از نقاط شهر تهران می‌باشیم که فاقد بیمارستان هستند. شورای شهر این آمادگی را دارد تا در خصوص احداث بیمارستان همکاری های لازم را به دولت به ویژه وزارت بهداشت داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بسیاری از بیمارستان‌های شهر تهران دارای مشکلاتی هستند که این موضوع می‌تواند در تعامل با مدیریت شهری تا حدودی رفع شود. یکی از این مسائل بحث ایمنی بیمارستان‌ها می‌باشد که متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل کم توجهی به این موضوع ما شاهد بروز حوادثی همچون آتش سوزی در بیمارستان‌ها بودیم.

وی گفت: در گزارشی که با اصرار شورای اسلامی شهر تهران و همکاری سازمان آتش نشانی و قوه قضاییه اعلام شد متاسفانه تعدادی از بیمارستان‌ها در لیست ساختمان‌های پرخطر شهر تهران قرار دارند و باید نسبت به رفع خطر از این ساختمان‌ها اقدام شود.

نجفی خاطر نشان کرد: بنده به عنوان رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران به دلیل فعالیت در حوزه سلامت، بازدیدهای میدانی از بیمارستان‌های سطح شهر تهران داشتم که این بیمارستان‌ها موارد و نکاتی بیان می‌کردند که نیازمند تعامل با مدیریت شهری به ویژه شهرداری داشت. در نشستی که با مدیران بیمارستان‌های منطقه ۶ در شهرداری این منطقه داشتم مجدداً مواردی مطرح شد که بسیاری از آنها مربوط به سازمان آتش نشانی و یا معاونت معماری و شهرسازی شهرداری بود لذا این همایش با دعوت از مدیران همه بیمارستان‌ها در سازمان آتش نشانی برگزار شد تا شما عزیزان موارد و نکاتی که در خصوص افزایش ایمنی بیمارستان‌ها مورد نظر دارید را بیان بفرمایید تا شهرداری در چهارچوب قانون و در صورت امکان همکاری‌های لازم را داشته باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید