گزارش «اقتصادنیوز» از بازار طلا و سکه

تلنگر شبانه طلا به قیمت سکه؛ رکوردزنی اونس ادامه‌دار شد/ سکه کانال جدید را فتح می‌کند؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۳ مهر 1403

کدخبر: ۶۷۴۶۸۱
اقتصادنیوز: معامله‌گران فنی معتقدند بازار طلا و سکه در سایت رکوردشکنی شبانه قیمت طلا در بازارهای جهانی در مسیر صعودی قرار گرفته است و باید دید قیمت سکه و طلای آبشده در جریان معاملات امروز به مسیر صعودی روز گذشته ادامه خواهد داد؟
تلنگر شبانه طلا به قیمت سکه؛ رکوردزنی اونس ادامه‌دار شد/ سکه کانال جدید را فتح می‌کند؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۳ مهر 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه همگام با سقف‌شکنی‌های طلای جهانی در مسیر صعودی قرار گرفته است و قیمت ها به لیدری اونس طلا در حال شکستن مرزهای مقاومتی و عبور از سطوح حساس و مهم هستند. اونس طلا که روز دوشنبه با عبور از مرز 2629 دلار رکورد زده بود، در جریان معاملات امروز با تداوم روند صعودی، در محدوده 2638 دلار قرار گرفت و رکورد جدیدی را ثبت کرد. تحلیلگران معتقدند هدف بعدی این فلز گرانبها مرز مقاومت مهم 2700 دلار است که در صورت شکستن آن، سرعت افزایش ارزش اونس طلا بیشتر خواهد شد. «کاهش ارزش دلار آمریکا» به عقیده کارشناسان بازارهای مالی یکی از عوامل کلیدی در افزایش قیمت طلاست و تضعیف آن، سرمایه‌گذاران را به سمت طلا -به عنوان پناهگاه امن- هدایت خواهد کرد.

کاهش فعالیت تجاری در اقتصاد آمریکا از دیگر نکات مهم و جالب توجه بازارهای مالی طی روز گذشته بود؛ موضوع مهمی که به عقیده فعالان بازارهای مالی ممکن است فدرال رزرو را به سمت اتخاذ تصمیمات جدید درباره کاهش دوباره نرخ بهره هدایت کند.

با این همه، تداوم صعود قیمت اونس طلا، طلای آبشده را هم در مسیر صعودی قرار داد و این فلز گرانبها که معاملات روز دوشنبه را در 16 میلیون و 465 هزار تومان آغاز کرده بود، در نیمه دوم روز در میانه کانال 16 میلیون تومان نوسان داشت و با قیمت 16 میلیون و 529 هزار تومان بسته شد. قیمت طلای آبشده پس از رکوردزنی اونس طلا در شب گذشته 16 میلیون و 679 هزار تومان قیمت خورد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله‌گران فنی، اگر طلای آبشده مرز 16 میلیون و 600  هزار تومان را فتح کند، احتمال رسیدن به سطوح بالاتر و محدوده مهم 16 میلیون و 700 هزار تومان تا 16 میلیون و 800 هزار تومان وجود دارد. همچنین کف بازار طلا در محدوده 16 میلیون و 250 هزار تومان تا 16 میلیون و 100 هزار تومان تعیین شده است.

قیمت سکه امامی هم مسیری مشابه طلای آبشده را در پیش گرفت و با قیمت 44 میلیون و 750 هزار تومان معاملات روز دوشنبه را آغاز کرد و در نهایت با صعود به کانال 45 میلیون تومان، در 45 میلیون و 250 هزار تومان به کار خود پایان داد. نیم سکه و ربع سکه هم به ترتیب با قیمت 24 میلیون و 700 هزار تومان و قیمت 16 میلیون و 500 هزار تومان معامله شدند و قیمت سکه گرمی هم به هفت میلیون و 500 هزار تومان رسید.

به گزارش اقتصادنیوز، معامله‌گران فنی معتقدند بازار طلا در حالی به مرز مقاومت نزدیک می‌شود که بازار ارز سیگنال‌های خرید را نشان می‌دهد و این وضعیت نیازمند احتیاط بیشتری در تصمیم‌گیری‌های معاملاتی است. به عقیده این گروه با توجه به شرایط کنونی بازار و نوسانات قیمتی، پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها همچنان تحت تأثیر اخبار سیاسی و اقتصادی نوسان دهند. از سوی دیگر، هرگونه نوسان در سیاست‌های مالی ایالات متحده هم می‌تواند بر روند قیمت‌ها اثرگذار باشد. 

همچنین به عقیده گروهی دیگر از معامله گران، قیمت سکه امامی امروز مرز حمایت مهم 45 میلیون و 250 هزار تومان را پیش روی خود دارد که برای تداوم روند صعودی و ورود به کانال جدید، نیازمند تثبیت روزانه بالای مرز یاد شده است و در صورت عقب نشینی و تثبیت پایین این مرز، افزایش قیمت متوقف خواهد شد و شاهد بازگشت این فلز گرانبهای داخلی به کانال 44 میلیون تومان خواهیم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید