ترکیب مسعود پزشکیان خاتمی معادلات انتخابات ریاست‌جمهوری را تغییر می‌دهد؟+ عکس

کدخبر: ۶۵۳۵۶۶
اقتصادنیوز: سید محمد خاتمی از مسعود پزشکیان در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، حمایت کرده است و حال این پرسش مطرح است که این اتفاق تا چه اندازه در نتیجه آرای این نامزد اثرگذار است؟
ترکیب مسعود پزشکیان خاتمی معادلات انتخابات ریاست‌جمهوری را تغییر می‌دهد؟+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز، پس از اعلام راهبرد مشارکت مشروط جبهه اصلاحات و ورود به صحنه در صورت تائید صلاحیت نامزدهای مورد تائید این تشکیلات، سیدمحمد خاتمی نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اگر شرایط لازم مهیا شود، در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم شرکت خواهد کرد.

پنجشنبه به‌طور رسمی اعلام شد که خاتمی به پزشکیان رای خواهد داد.

در نهایت، روز پنجشنبه ۲۴ خرداد، دیدار خاتمی با پزشکیان در مراسم ختم مرحوم جعفر میلی‌منفرد، از مدیران ارشد وزارت علوم انجام و تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش اقتصادنیوز، عصر پنجشنبه خبری رسمی از سوی دفتر خاتمی مبنی بر اینکه رئیس دولت اصلاحات به پزشکیان رای خواهد داد، منتشر شد.

تأثیر حمایت خاتمی از پزشکیان

در این زمینه حمیدرضا جلایی‌پور، جامعه‌شناس درباره تاثیر حمایت خاتمی از پزشکیان و روند انتخابات پیش رو به «هم‌میهن» گفت: «خوشبختانه در این انتخابات جناب آقای خاتمی و همه نهادها و نیروهای متشکل اصلی اصلاح‌طلبان مشارکت‌گرایانه عمل کرده‌اند و پای کار حمایت از نامزدی دکتر پزشکیان در انتخابات‌اند. به نظرم بخشی از آراء خاکستری و مرددها به‌ویژه بعد از مناظره‌ها و در روزهای پایانی به موج حمایت از پزشکیان خواهند پیوست و شاید تا ۱۰ درصد افزایش مشارکت به نسبت امروز رخ دهد.»

این استاد دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که این موج چگونه ایجاد خواهد شد، اظهار داشت: «اگر همه نیروهای متشکل مصلح تمام‌قد و یکپارچه فعال شوند در روزهای آتی ده‌ها هزار نفر از نیروهای مرجع مدنی و متنفذان گروه‌های اجتماعی مختلف می‌توانند همراه شوند. همچنین در صورت کسب آمادگی کافیِ دکتر پزشکیان برای مناظره‌ها و ارسال پیام‌های منسجمی که نشان دهد دولت دکتر پزشکیان می‌تواند در زندگی میلیون‌ها ایرانی گشایشی ایجاد کند، موج از پایین به بالا هم می‌تواند راه بیفتد. ترکیب این دو موج از بالا و پایین می‌تواند صحنه را مقداری تغییر دهد.»

به گزارش اقتصادنیوز، مسعود پزشکیان، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر پنجشنبه 24 خرداد 1403 با حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی دیدار کرد. عکس های این دیدار را مشاهده کنید.

دیدار+مسعود+پزشکیان+با+سید+محمد+خاتمی (3)

دیدار+مسعود+پزشکیان+با+سید+محمد+خاتمی (5)

دیدار+مسعود+پزشکیان+با+سید+محمد+خاتمی (6)

دیدار+مسعود+پزشکیان+با+سید+محمد+خاتمی (7)

دیدار+مسعود+پزشکیان+با+سید+محمد+خاتمی

دیدار+مسعود+پزشکیان+با+سید+محمد+خاتمی (1)

عکس: جماران 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی