گروسی هشدار داد؛ نیروگاه کورسک در آستانه وضعیت بحرانی

کدخبر: ۶۷۴۹۱۶
اقتصادنیوز: رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) با بیان اینکه اوضاع در اطراف نیروگاه کورسک روسیه همچنان متشنج است، اظهار کرد: با این وجود، این آژانس هیچ برنامه‌ای برای استقرار ناظران دائمی خود در این نیروگاه هسته‌ای ندارد.
گروسی هشدار داد؛ نیروگاه کورسک در آستانه وضعیت بحرانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، گروسی با اشاره به حمله نیروهای اوکراین به منطقه کورسک در روسیه، گفت: وضعیت نیروگاه کورسک به دلیل اینکه در منطقه‌ای واقع شده که یک تهاجم نظامی در آن منطقه رخ داده و این تهاجم به مرحله‌ای رسیده است که با این نیروگاه هسته‌ای فاصله چندانی ندارد، بسیار جدی است.

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت در نیروگاه اتمی زاپروژیا هم هنوز متشنج است، افزود: ما همچنان گزارش‌هایی از ناظران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مستقر در این نیروگاه در مورد تحرکات نظامی در نزدیکی آن دریافت می‌کنیم.

به نوشته رویترز، پس از پیشروی نیروهای اوکراینی در منطقه کورسک روسیه، فاصله محل استقرار آنها در این منطقه با نیروگاه اتمی کورسک فقط در حدود ۴۰ کیلومتر است.

گروسی ماه گذشته در بازدید از نیروگاه کورسک که دارای چهار رآکتور اتمی است، هشدار داد: هرگونه حمله‌ای به این نیروگاه می‌تواند به یک فاجعه ختم شود زیرا به دلیل فقدان گنبد فلزی محافظ، بسیار آسیب‌پذیر است.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه پیش تر اوکراین را به برنامه‌ریزی برای حمله به نیروگاه هسته‌ای کورسک متهم کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد که روسیه در صورت وقوع چنین حمله‌ای که منطقه وسیع اطراف آن را آلوده می‌کند، پاسخ سختی خواهد داد.

اوکراین در ۶ آگوست (۱۶مرداد) حمله به منطقه کورسک غربی روسیه را آغاز کرد و مدعی شد که از آن زمان تاکنون، ۸۲ شهرک را در مساحتی به وسعت یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر مربع تحت کنترل درآورده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید