انتقاد شدید اردن از اسرائیل/ تل‌آویو مسئول کامل عواقب فاجعه‌بار حملاتش به لبنان است

کدخبر: ۶۷۵۷۳۹
اقتصادنیوز: ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن با انتقاد شدید از رژیم صهیونیستی به دلیل تشدید تنش‌های نظامی در منطقه، اظهار کرد: (رژیم) اسرائیل مسئول عواقب فاجعه‌بار حملاتش به لبنان است.
انتقاد شدید اردن از اسرائیل/ تل‌آویو مسئول کامل عواقب فاجعه‌بار حملاتش به لبنان است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزیر خارجه اردن در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: ما اسرائیل را مسئول کامل عواقب فاجعه‌بار تجاوزهایش به لبنان می‌دانیم که حملات خود را به طور وحشیانه و بدون توجه به تمام قوانین بین‌المللی یا حقوق بشری علیه این کشور انجام می‌دهد.

وزیر خارجه اردن در ادامه این پیام، حملات رژیم صهیونیستی به لبنان را نقض حاکمیت این کشور خواند و گفت: اسرائیل از یک سو با بمباران بیروت و کشتار غیرنظامیان لبنانی ثبات این کشور را تهدید می‌کند و از سوی دیگر به تجاوزهای خود به غزه و تشدید خطرناک تنش‌ها در کرانه باختری ادامه می‌دهد.

الصفدی همچنین با ابراز همدردی با دولت لبنان به دلیل آسیب‌های ناشی از بمباران بیروت، همبستگی اردن با مردم این کشور را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر شدت گرفته است. ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

صهیونیست‌ها هفته پیش در اقدامی جنایت‌کارانه با منفجرکردن پیجرهای هزاران نفر از مردم لبنان و نیروهای جنبش مقاومت اسلامی این کشور موجب شهادت ده‌ها تن و زخمی‌شدن بالغ بر سه هزار نفر شده بودند. این رژیم همچنین روز جمعه با حمله به ضاحیه جنوبی بیروت، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را به شهادت رساند.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعت گذشته با پرتاب ده‌ها موشک مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرده است.

وزارت بهداشت لبنان از افزایش شمار شهدای حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور به یک هزار و ۶۴۰ تن خبر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید