کره شمالی و دریای چین جنوبی؛ محور گفت‌وگوهای آمریکا، ژاپن و فیلیپین

کدخبر: ۵۸۰۵۸۲
اقتصادنیوز: مقامات آمریکا، ژاپن و فیلیپین در مورد مسائل امنیتی منطقه‌ای و راه‌های تقویت ائتلاف سه‌جانبه، دریای چین جنوبی و کره شمالی بحث و تبادل‌نظر کردند.
کره شمالی و دریای چین جنوبی؛ محور گفت‌وگوهای آمریکا، ژاپن و فیلیپین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مشاوران امنیت ملی آمریکا، ژاپن و فیلیپین روز جمعه در مورد مسائل امنیتی منطقه‌ای و راه‌های تقویت ائتلاف سه‌جانبه، دریای چین جنوبی و کره شمالی بحث و گفت وگو کردند.

جزئیاتی از توافق جدید مسکو و آنکارا / پوتین راهی ترکیه می‌شود

این اولین دیدار میان جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و همتایانش آکیبا تاکئو از ژاپن و ادواردو آنو از فیلیپین محسوب می شود.

در بیانیه مشترکی که پس از این دیدار منتشر شده، آمده است: سه طرف طیف گسترده ای از چالش های امنیتی منطقه ای، از جمله مسایل پیرامون دریای جنوبی چین و دریای شرق چین و همچنین کره شمالی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این بیانیه همچنین آمده است که طرفین علاوه بر این، بر اهمیت صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان تاکید کردند.

پیش از این شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرده بود که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای گفت و گو با همتایان خود از ژاپن، فیلیپین و کره جنوبی به توکیو می رود.

بر اساس این گزارش، سالیوان در دوران اقامت خود در ژاپن در «اولین نشست سه جانبه مشاوران امنیت ملی ژاپن، فیلیپین و آمریکا» شرکت خواهد کرد.

کاخ سفید با خودداری از ارائه جزئیات بیشتر درباره سفر دو روزه سالیوان اعلام کرد: «سالیوان و همتایان آسیایی اش درباره راه‌های تعمیق همکاری در خصوص برخی مسائل کلیدی منطقه‌ای و جهانی بحث خواهند کرد».

فوری / اطلاعیه مهم سفارت ایران در باکو

سفر سالیوان پس از آن صورت می گیرد که کشتی های گارد ساحلی آمریکا، ژاپن و فیلیپین در اوایل ماه جاری میلادی مانورهایی را در آب های نزدیک دریای چین جنوبی برگزار کردند. واشنگتن تلاش‌هایش را برای یارکشی و جذب متحد در آسیا در بحبوحه شرت گرفتن رقابت با چین، افزایش داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات امروز بازار سهام

      اقتصادنیوز: پرونده بورس در سومین هفته مهر با حرکت به سمت تعادل و سبزپوشی کمرنگ در اکثر نماگرهای بازار سرمایه بسته شد. …

    کارگزاری مفید