در پی اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک؛

گفتگوی امیرعبداللهیان با همتای ترکیه‌ای / پیشنهاد نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای اسلامی

کدخبر: ۵۸۷۶۸۲
اقتصادنیوز: امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم، پیشنهاد کرد نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی در اسرع وقت برگزار شود.
گفتگوی امیرعبداللهیان با همتای ترکیه‌ای / پیشنهاد نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای اسلامی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه عصر شنبه در گفت وگوی تلفنی ضمن محکومیت شدید اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک، در مورد مهم ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

اگر قبول داریم که یک کشور قدرتمند هستیم، نباید نگران مذاکره مستقیم با آمریکا باشیم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از مواضع ترکیه در محکومیت اهانت به قرآن کریم، پیشنهاد کرد نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی در اسرع وقت برگزار گردد.

وی روابط دو کشور را دوستانه، برادرانه و استراتژیک توصیف کرد و ضمن دعوت از وزیر خارجه ترکیه برای سفر به تهران، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران خبر داد.

صف‌آرایی جمهوری‌خواهان در برابر بایدن

وزیر امور خارجه ترکیه نیز ضمن محکومیت مجدد اهانت به قرآن کریم، از پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان برای برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی استقبال کرد.

هاکان فیدان همچنین ضمن تشکر از دعوت امیرعبداللهیان، از سفر خود به تهران در آینده نزدیک خبر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید