آخرین جزئیات از حمله رژیم صهیونیستی به لبنان

تایید رسمی شهادت سیدحسن نصرالله/ انتقام حزب‌الله آغاز شد/ گزارش لحظه به لحظه از ضاحیه لبنان+ فیلم و عکس

کدخبر: ۶۷۵۵۷۹
اقتصادنیوز: تداوم حملات سنگین اسرائیل به منطقه ضاحیه در بیروت، پایتخت لبنان با حملات حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی همراه شده و ارتش اسرائیل هم مدعی ترور سیدحسن نصرالله شده است.
تایید رسمی شهادت سیدحسن نصرالله/ انتقام حزب‌الله آغاز شد/ گزارش لحظه به لحظه از ضاحیه لبنان+ فیلم و عکس

به گزارش اقتصادنیوز، «ضاحیه» عبارتی است که در پی حملات سنگین جنگنده‌های اسرائیل به این منطقه در بیروت، پایتخت لبنان، به پرتکرارترین عبارت 24 ساعته گذشته رسانه‌های جهان تبدیل شده است؛ حملاتی که از عصر روز جمعه (ششم مهر)‌ آغاز شد و تا بدین لحظه تداوم داشته است.

خبرنگاران حاضر در لبنان حملات اخیر اسرائیل را بی سابقه توصیف کردند و از آن با عنوان بزرگترین حمله اسرائیل به بیروت از زمان جنگ 2006 در لبنان یاد کردند. منابع اسرائیلی مدعی هستند «هدف اصلی، رهبر حزب الله، سیدحسن نصرالله» بود. مقامات اسرائیلی ادعا می‌کنند مقامات ارشد حزب الله در زمان حمله در مقر بودند. تلویزیون المنار وابسته به حزب‌الله گزارش داد که در این حمله ساختمان‌هایی در جنوب بیروت و شرق ضاحیه مورد اصابت قرار گرفته است. اقتصادنیوز در این گزارش به مرور لحظه به لحظه اخبار حمله اسرائیل به بیروت خواهد پرداخت.

تایید شهادت دبیرکل حزب الله لبنان

حزب‌الله لبنان دقایقی پیش با انتشار بیانیه‌ای رسمی، از شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل این جنبش بر اثر حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت خبر داد.

حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در سوریه

منابع رسانه‌ای از هدف قرارگرفتن یک خودرو در نزدیکی ایستگاه النملیه در «ضهر البیدر» لبنان که در مسیر حرکت به سوی سوریه بود، خبر دادند. 

یک پهپاد رژیم صهیونیستی این خودرو را هدف قرار داد.

حملات رژیم صهیونیستی به البازوریه، زادگاه سیدحسن نصرالله

رژیم صهیونیستی شب گذشته با تجاوز خود به خاک لبنان جنگی تمام عیار را با این کشور آغاز و علاوه بر مراکز و مجتمع‌های مسکونی منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، شهرها و روستاهای جنوب لبنان و به طور خاص منطقه مسکونی «قضاء صور» در استان جنوب را نیز هدف بمباران‌های کم سابقه‌ای قرار داد.

منابع عبری: کل مناطق شمال زیر آتش موشک‌های حزب‌الله است

رسانه‌های عبری با اشاره به وضعیت متشنج مناطق شمالی فلسطین اشغالی در نتیجه عملیات‌های حزب‌الله، اعلام کردند که کل جبهه شمال زیر موشک است و مسئولان شهر حیفا به‌شدت از نتانیاهو و کابینه وی خشمگین هستند.

ارتش اسرائیل مدعی ترور سیدحسن نصرالله شد

خبرگزاری تسنیم در خبری نوشت: ارتش رژیم اسرائیل طی بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در حمله دیروز به ضاحیه بیروت به شهادت رسیده است.

بنا به ادعای ارتش اسرائیل، همراه با سید حسن نصرالله، علی کرکی، فرمانده بخش جنوبی حزب الله، و تعداد دیگری از فرماندهان حزب الله نیز به شهادت رسیده‌اند.

Untitled

این  ادعا درحالی مطرح می‌شود که حزب الله تا این لحظه بیانیه‌ای صادر نکرده است و نمی‌توان ادعای صهیونیست‌ها را تأیید یا رد کرد.

ادعای ارتش اسرائیل درباره ترور فرمانده حماس

ارتش اسرائیل مدعی شد فرمانده حماس در جنوب سوریه کشته شده است. ارتش مدعی است شب جمعه احمد محمد فهد، رئیس شبکه حماس در جنوب سوریه را کشته است. این ارتش در پستی در ایکس نوشت که فهد قبل از انجام عملیات دیگری علیه اسرائیل «کشته شده است.»

تماس عباس عراقچی با کاردار ایران در بیروت

به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در بیروت، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با کاردار جمهوری اسلامی ایران، در جریان آخرین وضعیت در بیروت و تبعات حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق غیرنظامی قرار گرفت.

در این تماس، عراقچی ضمن تقدیر از انگیزه و استقامت دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت کشورمان در این شرایط حساس، دستورات و توصیه‌های لازم را صادر کرد.

بیانیه حزب الله درباره حمله به پایگاه اسرائیل

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای از هدف قرار گرفتن پایگاه نظامی و فرودگاه رامات دیوید واقع در اراضی اشغالی خبر داد. حزب الله لبنان تاکید کرد که این عملیات با شلیک موشک های فادی ۳ انجام شد.

رزمندگان لبنانی تاکنون بیشتر از موشک های فادی ۱ و۲ علیه مواضع رژیم صهیونیستی استفاده می کردند. رسانه های عبری زبان نیز از اصابت یک موشک به منطقه عیمک یزراعیل خبر دادند.

آژیرهای خطر نیز به صورت گسترده در اراضی اشغالی به صدا درآمده اند.

33 حمله متوالی جنگنده‌های اسرائیل به بیروت

خبرنگار المیادین از هدف قرار گرفتن پمپ بنزین در منطقه الکوکودی در ضاحیه و متعاقب آن وقوع آتش سوزی در آن خبر داد. اسرائیل بیش از ۳۳ بار شامگاه جمعه ششم و بامداد شنبه هفتم مهر ماه به اهدافی در جنوب بیروت حمله کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید