آمادگی سوریه برای مقابله با بحران انسانی در لبنان در همکاری با سازمان‌های بین‌المللی

کدخبر: ۶۷۷۹۳۸
اقتصادنیوز: رئیس جمهور سوریه ضمن هشدار درباره شرایط منطقه، بر آمادگی کشورش برای همکاری با سازمان‌های بین‌المللی برای مقابله با بحران انسانی در لبنان تأکید کرد.
آمادگی سوریه برای مقابله با بحران انسانی در لبنان در همکاری با سازمان‌های بین‌المللی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز میزبان «فیلیپو گراندی» کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بود.

اسد در این دیدار با هشدار درباره خطرات وضعیت انسانی در کل منطقه، گفت: سوریه با وجود همه مشکلات و چالش‌هایی که با آن مواجه است، آماده همکاری با سازمان‌های بین‌المللی به خصوص کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان برای مقابله با تشدید بحران انسانی در لبنان است.

گراندی نیز از تدابیر دولت سوریه در گذرگاه‌های مرزی برای تسهیل ورود پناهندگان و هماهنگی و همکاری این کشور با سازمان‌های بین‌المللی در مرز قدردانی و بر تداوم این همکاری‌ها تأکید کرد.

کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان پیشتر با اشاره به اینکه لبنان با یک بحران وحشتناک مواجه است، گفته بود: صدها هزار نفر در لبنان در اثر حملات هوایی اسرائیل آواره شده اند.

خبر مرتبط
حزب‌الله لبنان بیانیه داد/ وعده سید حسن نصرالله به وقوع پیوست

اقتصانیوز: حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد یک گروه نظامی صهیونیستی که تلاش داشت وارد خاک لبنان شود، از شهرک لبونه واقع در جنوب لبنان به عقب رانده و تانک و تجهیزات آنها را به آتش کشیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات تا این لحظه بیش از ۲ هزار شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده است؛ حزب الله از همان دقایق اولیه، عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید