واکنش رئیس پلیس راهور به اظهارات زاکانی/ ادعای شهردار تکذیب شد

کدخبر: ۶۸۰۱۴۱
رئیس پلیس راهور فراجا با انتقاد از خرابی گسترده تجهیزات هوشمند ثبت تخلفات ترافیکی در شهر تهران گفت: در خوش‌بینانه‌‌‌ترین حالت، ممکن است اندکی بیش از ۵۰‌درصد از دوربین‌‌‌های پلاک‌‌‌خوان و ثبت تخلف در سطح پایتخت فعال باشد.
واکنش رئیس پلیس راهور به اظهارات زاکانی/ ادعای شهردار تکذیب شد
 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از «اکوایران»، سردار تیمور حسینی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شهردار تهران ادعا می‌کند بیش از ۸۰‌درصد از دوربین‌‌‌های نظارتی شهر تهران فعال است، اما شورای شهر این آمار را تایید نمی‌‌‌کند و معتقد است کمتر از ۷۰‌درصد این دوربین‌‌‌ها کار می‌کند، گفت: دو نوع دوربین در سطح شهر نصب شده است؛ یک دسته دوربین‌‌‌های نظارت و پایش هستند که وضعیت خیابان‌‌‌ها و معابر را نشان می‌دهد و در اختیار بخش‌‌‌های مختلف از جمله مرکز کنترل راهور تهران بزرگ و مرکز مدیریت هوشمند ترافیک پلیس است؛ بین ۸۰ تا ۹۰‌درصد این دوربین‌‌‌ها سالم و فعال است. اما آنچه روی رفتار ترافیکی رانندگان اثرگذار است و از نظر مدیریت ترافیک اهمیت ویژه دارد، سامانه‌‌‌های پلاک‌‌‌خوان و ثبت تخلف است. وی ادامه داد: در خوش‌بینانه‌‌‌ترین حالت، کمی بیش از ۵۰‌درصد از دوربین‌‌‌های پلاک‌‌‌خوان فعال است.

به تازگی سید‌جعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران نیز برآوردی از خرابی دوربین‌‌‌های ثبت تخلف عبور از چراغ‌‌‌قرمز ارائه داد و با بیان اینکه ۸۰‌درصد از این دوربین‌‌‌ها غیرفعال است، گفته بود: نزدیک ۹۰‌درصد دوربین‌‌‌های کنترل سرعت سطح شهر نیز غیرفعال است و این موضوع می‌تواند ایمنی معابر پایتخت را کاهش دهد. به گفته تشکری، دوربین‌‌‌ها اصولا برای ثبت تخلف و جریمه شدن شهروندی که قانون را رعایت نکرده است نیستند؛ بلکه نقش اصلی آنها این است که با هشدار به راننده و بالا رفتن هوشیاری راننده با دیدن این تجهیزات، خطر تصادف و آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی را کاهش دهد. او با مردود خواندن کارنامه عملکرد شهرداری تهران در بحث نگهداشت تجهیزات هوشمند سطح شهر، گفته بود: بار‌‌‌ها از دستگاه‌‌‌های نظارتی خواستم که به این موضوع ورود پیدا کنند؛ سیستم‌های هوشمندی که هزاران میلیارد تومان قیمت دارند، نباید خاموش باشد و حتی برخی هم به سرقت بروند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید