خوشمزه ترین غذاهای اسپانیا

کدخبر: ۶۲۸۰۶۲
اسپانیا یکی از محبوب‌ترین کشورهای اروپایی به لحاظ خورد و خوراک است. اگر قصد سفر به اسپانیا با یکی از تورهای این کشور، از جمله تور بارسلون را دارید، بهتر است لذت چشیدن غذاهای لذیذ و فوق العاده این کشور را از دست ندهید.
خوشمزه ترین غذاهای اسپانیا

رپرتاژ آگهی: تنوع غذایی در کشور اسپانیا بسیار زیاد است و بی‌شک شما را شگفت‌زده خواهد کرد. برای آشنایی با خوشمزه‌ترین غذاهای اسپانیا در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

گازپاچو (Gazpacho)

این غذا یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای اسپانیاست که بهتر است در طول سفر خود، حداقل یک بار خوردن آن را امتحان کنید. البته به‌دلیل محبوبیت و طعم فوق‌العاده این غذا می‌توان گازپاچو را در فصل تابستان تقریباً در هر نقطه از اسپانیا یافت. گازپاچو نوعی سوپ است که مواد غذایی تشکیل‌دهنده آن شامل خیار، فلفل دلمه، پیاز، لیموترش، روغن زیتون و گوجه فرنگی هستند. مردم اسپانیا، این غذا را مانند آب دوغ خیار با نان خشک سرو می‌کنند.

تورتیلای اسپانیایی (Tortilla Espanola)

املت غذایی سریع، ساده و محبوب است که با هر ترکیبی می‌تواند بسیار خوش‌طعم و دلپذیر باشد. تورتیلای اسپانیایی، املتی خوشمزه با ترکیبات بسیار ساده است که در کمترین زمان ممکن آماده می‌شود. مواد اولیه این غذای ساده و خوشمزه شامل سیب‌زمینی، پیاز و تخم‌مرغ است و به لطف این ترکیبات ارزان قیمت، خوردن تورتیلای اسپانول بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. این غذای سالم هم به تنهایی به عنوان صبحانه و هم در کنار غذاهای دیگر سرو می‌شود.

پائیا (Paella)

اگر بگوئیم پائیلا بهترین غذای کشور اسپانیاست، اغراق نکرده‌ایم. این غذای خوش‌طعم در شمار بهترین و برترین غذاهای اسپانیایی قرار دارد که ابتدا به شکل یک غذای دریایی در والنسیا طبخ می‌شد اصیل‌ترین و خوش‌طعم‌ترین رسپی پائیا را می‌توانید در والنسیا نوش جان کنید. امروزه پائیا با برنج، رزماری، زعفران اسپانیایی و گوشت ترکیب و پخته می‌شود. البته در بعضی از دستورات غذایی ممکن است سوسیس، مرغ، گوشت خرگوش و حلزون نیز به این ترکیبات اضافه شوند. البته اگر حلال بودن غذا برای شما مهم است، حتماً به ترکیبات به کار رفته در پائیا توجه داشته باشید؛ زیرا ممکن است برخی رستوران‌ها از گوشت خوک در تهیه و پخت آن استفاده کنند.

گامباس آل آجیلو

گامباس آل آجیلو (Gambas al Ajillo)

گامباس آل آجیلو، گزینه‌ای فوق‌العاده برای دوستداران غذای دریایی است. اگر به خوردن میگو علاقه‌مند هستید، بهتر است طعم متفاوت این غذا را در طول سفر خود به اسپانیا از دست ندهید. مواد اصلی تشکیل‌دهنده این غذای خوش‌طعم شامل سیر محلی، میگو و روغن زیتون است. البته وجود مقادیری فلفل قرمز در این ترکیب، طعم این غذای دریایی را فوق‌العاده کرده است. گامباس آل آجیلو، معمولاً با نان محلی اسپانیایی سرو می‌شود و پخت آن در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

چوریزو

چوریزو (Chorizo)

اگر در سفر خود با تور بارسلون یا اسپانیا هوس سوسیس کردید، چوریزو غذای مناسبی برای شما خواهد بود، اما بهتر است در خوردن آن محطاط باشید؛ چراکه این سوسیس تخمیری، معمولاً با گوشت خوک تولید می‌شود و البته ممکن است در تولید آن، از گوشت گاو نیز استفاده شود. چاشنی اصلی این غذا، سیر، فلفل و نمک است. البته چوریزو در طعم‌های متفاوتی سرو می‌شود و درواقع می‌توان گفت از لحاظ تنوع طعم، این غذا بی‌رقیب است. همچنین شما می‌توانید این سوسیس را در ترکیب بسیاری از غذاهای اسپانیایی نوش جان کنید.

فیدئوا (Fideua)

فیدئوا یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای اسپانیا و غذای دریایی محبوبی است که در نواحی ساحلی طبخ می‌شود. ترکیب ماهی، سیر، فلفل و روغن زیتون در کنار رشته فرنگی که در پخت و سرو این غذا به کار می‌رود، شما را به وجد خواهد آورد. این غذا گزینه‌ای عالی برای علاقه‌مندان به غذاهای دریایی است. ماهی‌ها و ترکیبات دریایی مختلفی در پخت این غذا استفاده می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به ماهی مرکب اشاره کرد. اگر فیدئوای پخته‌شده با ماهی مرکب را میل ‌کنید، رنگ تیره ماهی تا مدتی روی زبان و دندان‌های شما باقی می‌ماند.

باکالائو

باکالائو (Bacalao)

اگر از جمله عاشقان طعم شور هستید که دوست دارید هر چیزی را همراه با نمک میل کنید، باکالائو غذای مناسب شما در سفر با تور بارسلون و اسپانیا خواهد بود. ماهی کاد نمکی، اصلی‌ترین ماده تشکیل‌دهنده این غذاست که باکالائو، طعم شور خود را مدیون آن است. این غذا با چاشنی‌های مختلفی سرو می‌شود که محبوب‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها، چاشنی گوجه فرنگی، سیر و روغن زیتون است.

پاتاتاس براواس (Patatas Bravas)

این ترکیب، بیشتر برای پیش‌غذا سرو می‌شود، اما بسیار سیرکننده و سرشار از کربوهیدرات است که بخش زیادی از انرژی مورد نیاز بدن شما را تأمین می‌کند. برای پخت این غذا، قطعات سیب زمینی به صورت نگینی خرد شده و با روغن زیتون سرخ می‌شوند. درنهایت، سس اسپانیایی تند سالسا روی آن‌ها ریخته می‌شود و شما می‌توانید با خوردن آن طعمی بهشتی را بچشید. پاتاتاس براواس، تقریباً در همه نقاط اسپانیا یافت می‌شود، اما اگر می‌خواهید اصیل‌ترین و خوش‌طعم‌ترین پاتاتاس براواس را در اسپانیا نوش جان کنید، بهتر است به خاستگاه این غذای فوق‌العاده یعنی مادرید بروید.

البوندیگاس (Albondigas)

بسیاری از مردم اسپانیا معتقدند این غذا، با ورود مسلمانان به این کشور، جای خود را در سفره مردم این منطقه باز کرده است؛ چراکه آلبوندیگاس، بیشترین شباهت را به غذاهای عربی و کوفته ایرانی دارد. این غذا از گوشت و سس‌های طعم‌دهنده تشکیل شده است و بسته به نوع گوشت به کار رفته در پخت آن، می‌تواند حلال یا حرام باشد.

سخن پایانی

در این مطلب، شما را با 9 غذا از خوشمزه‌ترین غذاهای اسپانیا آشنا کردیم که بیشتر آن‌ها ترکیبات ساده‌ای دارند و به‌آسانی و به‌سرعت پخته می‌شوند. خوردن این غذاها چه در طول سفر به کشور اسپانیا و چه پخت در خانه، تجربه‌ای متفاوت و به یاد ماندنی خواهد بود. چنانچه تا به حال هر یک از غذاهای معرفی شده در این مقاله را سرو کرده‌اید، نظر خود را درباره این تجربه در کامنت با ما در میان بگذارید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید