توسط وزیر اقتصاد انجام شد:

رونمایی از بزرگترین فساد مالی تاریخ اقتصاد ایران/فساد 12 هزار میلیاردی در یکی از بانک ها

کدخبر: ۱۰۷۸۴۲
رکورد بزرگترین فساد مالی تاریخ اقتصاد ایران شکست و این بار وزیر اقتصاد از فساد 12 هزار میلیارد تومانی در یکی از بانک ها در بازه زمانی دو ساله خبر داده است.

به گزارش «اقتصادنیوز»، وزیر امور اقتصادی و دارایی پس از اشاره به کشف فساد مالی 12 هزار میلیارد تومانی در یکی از بانک‌ها از بازگشت نزدیک به 100 درصدی این منابع با پیگیری مقام قضایی به بانک مورد نظر هم خبر داده است.

علی طیب‌نیا که در نشستی درباره نحوه نظارت وزارت اقتصاد برای جلوگیری از فسادهای مالی در کشور سخن می‌گفت، افزود: کسی نمی‌تواند تضمین کند که در آینده فسادی به وجود نیاید اما تمام تلاش ما این است که زمینه‌های بروز فساد را محدود کنیم که هر چقدر سیستم‌های ما پیشرفته‌تر شود، افرادی که در این حوزه عمل می‌کنند نیز سعی می‌کنند کار خود را پیشرفته‌تر انجام دهند.

آن طور که ایسنا گزارش داده، وی با بیان این‌که ما علاوه بر پیشگیری بحث نظارت را نیز داریم، اظهار کرد: در سال گذشته مواردی کشف شده که به دستگاه قضایی معرفی شده است و متهمان آن نیز دستگیر شده و در حال رسیدگی هستند که برخی از آنها نیز ممکن است بزرگ باشد. یکی از موارد فساد مالی در ماه‌های اخیر کشف شد که مجموعه ارزش اقدامات خلافی که در این زمینه صورت گرفت حدود 12 هزار میلیارد تومان بود که این موضوع در دستگاه قضایی پیگیری شد و نزدیک به 100 درصد این مبلغ به بانک بازگشت و در حال حاضر نیز متهمان آن در زندان به سر می برند.

طیب‌نیا با بیان این‌که این 12 هزار میلیارد تومان مجموع گردش چک‌های بین بانکی بلاوجه و برخی ضمانت نامه‌های بانکی است، خاطرنشان کرد: همین موضوع سبب شد که نحوه صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی در شورای پول و اعتبار اصلاح شود و سامانه آن با مدیریت بانک مرکزی برای جلوگیری از صدور ضمانت‌نامه‌های جعلی فعال شود که البته این اقدامات خلاف در یک بازه زمانی دو ساله رخ داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی