رئیس کل بانک مرکزی مطرح کرد:

جزئیات جدید فساد 12 هزار میلیاردی

کدخبر: ۱۰۷۸۴۵
به گفته رئیس کل بانک مرکزی در سال های 85 تا 91 سوءاستفاده مالی رخ داد که حجم گردش عملیات آن به 12 هزار میلیارد تومان می رسد.

به گزارش «اقتصادنیوز»، پس از وزیر اقتصاد، این بار رئیس کل بانک مرکزی درباره فساد مالی 12 هزار میلیارد تومانی توضیحاتی داد.

ولی‌الله سیف در این مورد توضیح داد: این اتفاق از سال ۸۵ تا اوایل سال ۹۱ بوده و در اواخر شش ماه اول سال ۹۲ کشف شد و از آن زمان به بعد همکاران ما گزارش‌هایی دادند و مراجع قضایی هم در جریان است و این کار کنترل شد که در آن حفظ منابع بانکی مهم بود.

وی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، ادامه داد: این میزان، حجم سوءاستفاده نیست بلکه گردش عملیات است. بالا‌ترین مبلغ در اختیار سوءاستفاده‌کنندگان ۷۰ میلیارد تومان بوده، منتها چون از سال ۸۵ تا ۹۱ در گردش بود، حجم آن، به این میزان رسید.

سیف اضافه کرد: اکنون کلیه عوامل این کار شناسایی شدند و یکی از آنها بازداشت شد و چند نفر در شرف محاکمه و اصل پول گرفته شده است. همچنین ۳۴ درصد جریمه دریافت و این افراد تحت پیگیر قانونی هستند.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: بانک مرکزی راضی از این نیست که این کشف صورت گرفته و جلوی آن گرفته شد بلکه اصولا ریشه آن را باید گرفت و بانک مرکزی درصدد این نیست که انفعالی عمل کند بلکه می‌خواهد پیش‌نگر باشد و از قبل با آن مقابله کند.

لینک مرتبط:
رونمایی از بزرگترین فساد مالی تاریخ اقتصاد ایران/فساد 12 هزار میلیاردی در یکی از بانک‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی