همه روایت‌ها از انفجار عصر چهارشنبه در بازار تهران/علت انفجار چه بود؟+10 تصویر از این حادثه / آخرین آمار مصدومین؛ 39 نفر

کدخبر: ۱۳۹۸۹۰
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به حادثه انفجار در بازار تهران، گفت: این اتفاق ربطی به مواد منفجره نداشته و ناشی از مواد شیمیایی بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز، پس از وقوع یک انفجار در بازار بزرگ تهران در روز چهارشنبه  خبرگزاری‌ها اخبار متعددی از آن منتشر کردند.

ابتدا در ساعت 17 و 52 دقیقه چهارشنبه فارس نوشت:

لحظاتی قبل انفجاری شدید در یک پاساژ تجاری واقع در خیابان پانزده خرداد رخ داد.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اعلام این خبر افزود: تاکنون شواهد حکایت ازمصدومیت چند نفر دارد.

این حادثه در پاساژ سه طبقه طلا واقع در سبزه میدان رخ داده است.

به گفته برخی از شاهدان حاضر در صحنه علت وقوع این حادثه انفجار کپسول گاز بوده است.

البته ملکی این موضوع را تأیید نکرده و عنوان کرد هنوز علت وقوع این حادثه مشخص نیست.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران تا کنون ۱۲ نفر مجروح شده‌اند.

عملیات آتش نشانی همچنان ادامه دارد.

پس از این ساعت 18 و سه دقیقه ایسنا هم گزارش داد:

عصر امروز انفجار در یکی از پاساژ‌های بازار تهران سبب مصدومیت تعدادی از شهروندان شد.

این انفجار چهارشنبه در پاساژ سه طبقه طلا در بازار تهران رخ داد و گزارش‌های اولیه حاکی از مصدومیت تنی چند از شهروندان است.

حسن عباسی، سخنگوی اورژانس تهران در گفت وگویی که در ساعت 19:30 دقیقه با ایسنا انجام داد، شمار مجروحان را 39 تن اعلام کرد و گفت: ‌24 نفر به بیمارستان سینا و 8 تن بیمارستان لقمان منتقل شده و 7 نفر نیز به صورت سرپایی در بیمارستان سیدالشهدا تحت درمان قرار گرفتند که حال برخی از آنها متاسفانه وخیم است.

عباسی پیش از این (در ساعت 18:50) شما مجروحان را 15 تن اعلام کرده و بااشاره به اعزام شش اکیپ به محل حادثه اضافه کرده بود: گمانه‌زنی‌های اولیه حکایت از این دارد که انفجار کپسول گاز موجب این حادثه شده است.

کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهرات در گفت وگویی علت حادثه امروز را انفجار کپسول یا پمپ هوا در کارگاه طلاسازی بیان کرد.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، در این باره گفت: هنوز دلیل قطعی انفجار مشخص نیست اما به احتمال زیاد بی احتیاطی هنگام کار با گاز موجب وقوع این حادثه شده است.

وی افزود:‌این حادثه در یک پاساژ سه طبقه طلا و ساعت رخ داده و محل وقوع آن نیز یکی از مغازه‌های نزدیک به ورودی طبقه همکف بود.

عوامل نیروی انتظامی نیز در محل حادثه حضور دارند.

رئیس پلیس پایتخت هرگونه اقدام با نیت خرابکارانه را در انفجار عصر امروز بازار تهران رد کرد.

سردار حسین ساجدی‌نیا با حضور در محل انفجار در بازار تهران اظهار کرد: عصر امروز وقوع این انفجار به پلیس، اورژانس و آتش نشانی اطلاع داده شد که عوامل انتظامی در کنار دیگر دستگاه‌ها در محل حاضر شده و اقدامات خود را آغاز کردند.

ساجدی نیا با اشاره به حضور تیم چک و خنثی پلیس پایتخت در محل حادثه گفت: بررسی‌های کارشناسان این تیم نشان داد که هرگونه اقدام با نیت خرابکارانه در این حادثه منتفی است و حادثه ناشی از انفجار تی‌ان‌تی، دینامیت و دیگر مواد محترقه نیز نبوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت در بازار تهران عادی است گفت: گزارش های اولیه حاکی از این است که در این حادثه مواد شیمیایی که در ساخت مواد محترقه استفاده می شود اثرگذار بوده است اما باید منتظر گزارش نهایی کارشناسان بود.

و ی با بیان اینکه مصدومان این حادثه توسط اورژانس به بیمارستان‌های نزدیک اطراف منتقل شدند گفت: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت بازار تهران عادی است اما بررسی‌ها برای یافتن علت این قطعی حادثه در حال انجام است.

آمار نهایی مجروحان انفجار بازار

همچنین ایسنا نوشت : سخنگوی اورژانس تهران با بیان اینکه انفجار در بازار تهران فوتی نداشته است، تعداد نهایی مصدومان این حادثه را 39 تن اعلام کرد.

حسن عباسی،  درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به حادثه دیدگان انفجار در بازار تهران و همچنین تعداد مصدومان گفت: خوشبختانه این حادثه مورد فوتی نداشت اما در مجموع 39 تن از شهروندان دچار آسیب دیدگی شدند که 24 نفر به بیمارستان سینا و 8 تن نیز به بیمارستان لقمان منتقل شدند.

عباسی با بیان اینکه حال 12 تن از حادثه دیدگان وخیم گزارش شده است گفت: ‌7 نفر از حادثه دیدگان نیز به صورت سرپایی در بیمارستان سیدالشهدا تحت درمان قرار گرفتند.

سخنگوی اورژانس تهران با بیان اینکه ماموریت اورژانس در این عملیات به پایان رسیده است خاطرنشان کرد: علت این حادثه باید از سوی مسئولان مربوطه ارزیابی شود و اورژانس نمی تواند علت قطعی حادثه را اعلام کند چرا که تشخیص علت قطعی نیازمند بررسی کارشناسان است.

۳۹ مصدوم؛ آخرین آمار حادثه بازار تهران
به گزارش اقتصادنیوز، همچنین ساعت 20 و چهار دقیقه مهر هم گزارش داد:

سخنگوی اورژانس گفت: تا ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امروز، ۳۹ مصدوم به بیمارستان منتقل شده اند.

عباسی گفت: حال برخی از مصدومان حادثه که شمار آنها بیش از ۱۲ نفر است وخیم گزارش شده است .

در حال حاضر سرپرست دادسرای جنایی در محل حادثه حاضر شده است.

علاوه بر حضور پر رنگ و چشمگیر پلیس و پلیس های تخصصی در محل حادثه قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی ناحیه 27 هم در محل حادثه حاضر شده است تا در صورت لزوم دستورات لازم را برای بررسی قضایی علت حادثه انجام دهد.

به گفته سرپرست دادسرای جنایی که در محل حادثه حضور دارد هنوز علت دقیق انفجار مشخص نیست و خوشبختانه هیچ کدام از حادثه دیدگان این انفجار مهیب فوت نکرده اند. بررسی های تخصصی پلیس درباره واکاوی علت انفجار همچنان ادامه دارد.

علت انفجار در بازار تهران «مواد شیمیایی» بوده است
در همین حال ساعت 22 و 24 دقیقه چهارشنبه، مهر گزارش داد:

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به حادثه انفجار در بازار تهران، گفت: این اتفاق ربطی به مواد منفجره نداشته و ناشی از مواد شیمیایی بوده است.

سردار حسین ساجدی نیا که در محل حادثه حاضر بود و شخصا به روند امدادرسانی به مصدومان نظارت داشت، اظهارداشت: انفجار پاساژ قیصریه بازار تهران ربطی به مواد منفجره ندارد و احتمالا ترکیبات شیمیایی این انفجار را رقم زده است.

وی تصریح کرد: کارشناسان در حال بررسی علت دقیق حادثه هستند.

به گزارش اقتصادنیوز، در ادامه تصاویری از دو خبرگزاری ایسنا و ایرنا را مشاهده می کنید.









پربازدیدترین‌ها
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی