گزارش اقتصادنیوز از حال و هوای بازار ارز و سکه

تلاش ناکام دلار برای شکست یک مرز / قیمت سکه کانال جدید را فتح کرد

کدخبر: ۵۷۲۶۵۵
اقتصادنیوز: نرخ دلار در بازار هرات در شروع معاملات نقدی امروز 19 اردیبهشت 1402 وارد کانال جدید شد و تا سطح اولین مرز مقاومتی بالا رفت اما نتوانست این مرز را بشکند.
تلاش ناکام دلار برای شکست یک مرز / قیمت سکه کانال جدید را فتح کرد

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار امروز سه شنبه در تهران تا حدودی رشد کرد.نرخ حواله درهم نیز نوسان صعودی را ثبت کرد.

تلاش ناکام دلار برای شکست یک مرز

نرخ دلار در بازار هرات نیز در شروع معاملات نقدی امروز وارد کانال جدید شد و تا سطح اولین مرز مقاومتی کانال جدید بالا رفت اما  نتوانست این مرز را بشکند.

تحلیلگران فنی در مورد نرخ دلار در هرات باور دارند حمایت 52 و 800 الی 53 هزار تومان  مهم است  در صورت حفظ این حمایت دلار می تواند به روند صعودی ادامه دهد و تا محدوده 54 هزار تومان رشد کند. از نگاه این دسته در صورتی که اسکناس آمریکایی در هرات زیر 52 هزار و 800 تومان قرار بگیرد این امر ممکن است موجب قدرت گرفتن بازیگران کاهشی در هرات شود. 

سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز

یکی از خبرهای مهم امروز  حضور رئیس کل بانک مرکزی در بهارستان بود. فرزین بار دیگر اعلام کرد که نرخ بازار ازاد را قبول ندارد.همچنین گفته از این به بعد بانک مرکزی ارز را به صورت مستقیم خریداری خواهد کرد و به طور مستقیم هم خواهد فروخت.

عده ای از معامله گران می گفتند خبر درمانی در بازار جواب نخواهد داد و نهاد سیاست گذار برای اینکه ترمز دلار را بکشد باید مجموعه ای از سیاست های اقتصادی و سیاسی مطلوب را به کار گیرد تا چشم انداز تورمی و... را بهبود ببخشد. 

دلار رسمی به خواب رفت؟!

در سمت رسمی بازار ، قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا همچنان بدون تغییر مانده و در سطح عدد 42 هزار و 306 تومان قرار دارد.

با این حال  قیمت یورو  در این مرکز امروز 46 هزار و 620 تومان درج شده که نسبت به روز گذشته کاهش محسوس حدودا 800 تومانی داشته است. قیمت  درهم امارات  نیز همانند دلار در یک عدد فریز شده و رقم 11 هزار و 519 تومان را نشان می‌دهد.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 38 هزار و 460 تومان، 42 هزار و 383 تومان و 10 هزار و 472 تومان درج شده است. 

قیمت طلا اصلاح شد

 قیمت طلا 18 عیار  امروز طبق سایت اتحادیه طلا و ارز  تا سطح 2 میلیون و 700هزار تومان بالا رفت، اما در زمان نگارش این گزارش 2 میلیون و 642 هزار و 300 تومان بود.این قیمت در مقایسه با روز قبل 16 هزار و 400 تومان کاهش را نشان می دهد. 

قیمت سکه کانال جدید را فتح کرد 

قیمت سکه امامی هم امروز  وارد کانال 33 میلیون تومان شد و تا اولین مرز مقاومتی کانال مذکور بالا رفت.اما آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده عصر امروز سکه امامی نسبت به دیروز تقریبا 50 هزار تومان ارزان شده بود..

فعالان اقتصادی باور دارند که محدوده ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای قیمت سکه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به عقیده آنها در صورتی که سکه در این محدوده تثبیت بدهد احتمال ورود خریداران جدید به بازار و در نهایت ورود سکه به کانال جدید محتمل خواهد بود.

دیروز بازار سرمایه ریزش مرموزی را تجربه کرد و سهامداران بورسی غافلگیر شدند.آنها برای اینکه بتوانند بخشی از دارایی خود را  حفظ کنند به بازار های موازی کوچ کردند. برای امروز هم برخی مدعی بودند  با تداوم سرخ پوشی بورس تهران دوباره بخشی از نقدینگی بورسی به بازار سکه سرازیر شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید