گزارش «اقتصادنیوز» از بازار طلا و سکه

فرمان ایست به قیمت سکه؟/ بازار ترمز کشید؛ انتظار برای خبر مهم روز شنبه/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 7 تیر 1403

کدخبر: ۶۵۵۹۹۵
اقتصادنیوز:‌ روند حرکت قیمت سکه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چگونه است؟ معامله گران به این پرسش پاسخ داده اند.
فرمان ایست به قیمت سکه؟/ بازار ترمز کشید؛ انتظار برای خبر مهم روز شنبه/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 7 تیر 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه آخرین روز کاری هفته را در حالی آغاز می‌کند که کمتر از 24 ساعت تا آغاز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ فرصت باقی است؛ موضوعی که بر اساس پیش‌بینی معامله گران نقش مهمی بر روند معاملات امروز خواهد داشت و می‌تواند مانع نوسان شدید قیمت‌ها شود.

تحلیلگران معتقدند بازار در فاصله یک روز مانده تا انتخابات چندان تمایلی به تغییر نوسان نخواهد داشت و چشم انتظار نتیجه شمارش آرا و انتخاب رئیس جمهور خواهد ماند. مسیری که استارت آن از نیمه دوم معاملات روز گذشته خورد و قیمت سکه در آغاز روز کاهش نسبی را تجربه کرد اما در پایان، به حدود 14 میلیون و 600 هزار تومان رسید و در جا زد.

طلای آبشده هم در جریان معاملات چهارشنبه 6 تیر، سرنوشتی مشابه سکه داشت و معاملات را با گپ منفی در کانال 14 میلیون شروع کرد و در نهایت در 14 میلیون و 850 هزار تومان بسته شد. به گزارش اقتصادنیوز، نکته مهمی که روز گذشته مورد توجه فعالان بازار قرار گرفت افزایش دوباره حباب طلای آبشده بود که به 1.8 درصد رسید. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز،‌ این عدد از 16 فروردین امسال برای حباب طلای آبشده بی‌سابقه بوده است و با محاسبه معاملات روز چهارشنبه، ۹ روز است که حباب طلای آب‌شده بالای یک درصد جا خوش کرده است.

امروز مسیر طلا در بازار ایران و جهان از هم جدا نبود و ارزش اونس طلا هم طبق روال روزهای گذشته پایین آمد و در محدوده 2300 دلار قرار گرفت. به گزارش اقتصادنیوز،‌ تحلیلگران معتقدند 2300 دلار سطح حمایتی مهمی برای اونس طلاست و در صورتی که بتواند بالای آن بماند احتمال توقف روند نزولی چند روز اخیر و صعود دوباره وجود دارد.

اما در بازار ارز هم قیمت دلار روز چهارشنبه با کاهش 600 تومانی تا کف کانال 60 هزار پایین رفت و در نیمه دوم قیمت دلار هرات از کف برگشت خورد و در 60 هزار و 300 تومان به کار خودش پایان داد تا همچنان محدوده تصمیم گیری را حفظ کند. اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی هم در محدوده 60 هزار و 400 تومان در حال نوسان است.

معامله گران معتقدند با توجه به روند نزولی قیمت اونس و نوسان محدود قیمت دلار در جریان معاملات پشت خطی، افزایش قیمت سکه در جریان معاملات امروز چندان محتمل نیست و این فلز گرانبهای داخلی امروز در محدوده رنج حرکت خواهد کرد. بنابر اطلاعات خبرنگار اقتصادنیوز، این گروه می‌گویند که تمایل بازار در آستانه انتخابات فعلا عدم تغییر موضع است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی