گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

تتر ساز افزایش کوک کرد/ قیمت دلار؛ سرگردان میان مرز حمایت و مقاومت/پیش‌بینی قیمت دلار امروز 12 تیر 1403

کدخبر: ۶۵۷۰۷۰
اقتصادنیوز: معامله‌گران معتقدند امروز دلار در جریان معاملات بازار در میان یک مرز حمایتی و مقاومتی قرار دارد و باید دید اسکناس آمریکایی چه تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد.
تتر ساز افزایش کوک کرد/ قیمت دلار؛ سرگردان میان مرز حمایت و مقاومت/پیش‌بینی قیمت دلار امروز 12 تیر 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران که روز دوشنبه مسیر کاهشی را در پیش گرفت و شاهد تغییر کانال قیمت دلار بود، امروز در حالی معاملات را آغاز خواهد کرد که معامله گران معتقدند گارد صعودی بازار همچنان پابرجاست و کاهش قیمت ها در روز گذشته اصلاح بازار برای صعود دوباره بود. بر اساس پیگیری های خبرنگار اقتصادنیوز، فعالان بازار معتقدند قیمت دلار در جریان معاملات روز دوشنبه به مرزهای مقاومتی رسید و از آنجایی که اشباع خرید در بازار شکل گرفت، مجبور به اصلاح شد.

در مقابل گروهی دیگر از فعالان بازار با توجه به سخنان روز گذشته محمدرضا فرزین،‌ رئیس کل بانک مرکزی درباره افزایش میزان ذخایر ارزی،‌ معتقدند بازارساز با تزریق،‌ قیمت ها در بازار را کنترل خواهد کرد و روند روز گذشته همچنان تداوم خواهد شد. به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در جریان معاملات روز دوشنبه نوسان کاهشی در دامنه رنج داشت و معاملات را در حالی آغاز کرد و به پایان رساند که حدود 61 هزار و 700 تومان قیمت خورد. قیمت درهم امارات هم در 16 هزار و 870 تومان آغاز به کار کرد و در 16 هزار و 860 تومان به کار خودش پایان داد. قیمت اسکناس آمریکایی در جریان معاملات پشت خطی هم پایین آمد و به 61 هزار و 650 تومان رسید.

بازار رمزارزها اما امروز شاهد روند صعودی قیمت تتر نسبت به روز گذشته بود، ارزش هر تتر در جریان معاملات شبانه به 61 هزار و 950 تومان رسید تا بار دیگر تلاش این رمزارز برای فتح کانال 62 هزار تومان و شکستن مرزهای مقاومتی از سر گرفته شود.

معامله گران معتقدند امروز در جریان معاملات بازار ارز کف حمایتی 62 هزار تومان برای دلار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در صورت حفظ آن امکان تغییر نوسان بازار از نزولی به صعودی محتمل است. به عقیده این گروه اگر دلار امروز این حمایت را از دست بدهد،‌ مسیر کاهشی را در پیش خواهد گرفت.

همچنین به عقیده گروهی دیگر از فعالان بازار مرز 61 هزار و 800 تومان مرز مقاومتی دلار در جریان معاملات امروز بازار است و اگر بتواند از سد آن عبور کند، مرز مهم 62 هزار و 300 تومان را پیش روی خود دارد که از 11 فروردین تا به امروز در محدوده آن نوسان نداده است. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، اگر دلار بتواند امروز بالای این مرز قرار بگیرد و تثبیت روزانه داشته باشد،‌ معامله گران پیش بینی می کنند افزایش بیشتری را تجربه می کند و به سمت کانال های افزایشی خیز بر می دارد.

گروهی از تحلیلگران فنی هم معتقدند نوسان صعودی تتر در جریان معاملات روز گذشته،‌ سیگنال افزایشی به بازار ارز خواهد داد و از تمایل این رمزارز برای افزایش قیمت دلار حکایت دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی