دور دنیا

قیمت درهم امارات و دینار کوتاه آمد؛ لیر ترکیه متوقف شد/ از همکاری تازه ایران با عراق و عمان تا رکوردشکنی گرجستان

کدخبر: ۶۶۶۶۹۹
اقتصادنیوز: امروز بازار ارز تهران شاهد عقب نشینی قیمت ها بود. اما قیمت لیر ترکیه ثبات را تجربه کرد و در مقایسه با روز پیش 1760 تومان نرخ گذاری و معامله شد.
قیمت درهم امارات و دینار کوتاه آمد؛ لیر ترکیه متوقف شد/ از همکاری تازه ایران با عراق و عمان تا رکوردشکنی گرجستان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران آخرین روز کاری هفته را در حالی سپری کرد که قیمت ها نسبت به روز گذشته مسیر کاهش را در پیش گرفتند و پایین آمدند؛ روندی که به گفته فعالان بازار ارز ناشی از بلوکه سنگین و رکود است.

طرح فروش ایران خودرو دل بسیاری از سرمایه گذاران را برده است تا از بازار طلا و ارز دست کشیده و سرمایه خود را صرف خرید خودرو کنند؛ موضوع مهمی که در پی آن شاهد کاهش نقدینگی و رکود در بازار و افزایش تعداد فروشندگان طی روزهای گذشته بودیم. معامله گران معتقدند روند فعلی البته چندان تداوم نخواهد داشت و بازار به زودی از شرایط رکود خارج خواهد شد. پیش بینی که باید دید در جریان معاملات هفته آینده محقق خواهد شد یا نه؟ اما قیمت ارزها در عصر روز پنجشنبه 25 مرداد چه نوساناتی را ثبت کردند.

نرخ امروز بات تایلند 25 مرداد 1403

قیمت بات تایلند در پایان فعالیت معامله گران در بازار ارز تهران، افت 11 تومانی را تجربه کرد و 1679 تومان قیمت گذاری شد.

آخرین قیمت رینگیت مالزی

رینگیت مالزی هم امروز مسیری جز کاهش را پیش روی خود ندید و روز پنجشنبه را در شرایطی سپری کرد که نسبت به روز گذشته، 80 تومان ارزان و 13340 تومان خرید و فروش شد.

قیمت امروز لیر ترکیه در بازار

امروز قیمت لیر ترکیه هم در بازار ارز تهران خلاف مسیر همیشگی روزهای گذشته، ثبات را تجربه کرد و در مقایسه با روز پیش 1760 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

قیمت لیر و دلار

نرخ امروز لاری گرجستان

قیمت لاری هم به مانند سایر ارزهای مرور شده در بازار امروز عقب نشینی کرد و با ریزش 60 تومانی، 22140 تومان ارزش گذاری شد.

نرخ برابری لاری گرجستان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 0.36 رسید. نام گرجستان این روزها بیشتر در کنار دو ورزشکار مطرح این کشور که در المپیک مدال طلا کسب کردند قرار می گیرد؛ اما آمارهای گردشگری این کشور هم چندان دست کمی از مدال های طلای ورزشکارانش ندارد.

براساس آنچه سایت های رسمی گرجستان اعلام کرده اند؛ ورودی توریست ها به گرجستان از کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی با رشد قابل توجهی همراه شده است و تعداد گردشگران هندی و چینی نیز به سرعت رشد کرده است و به ترتیب در سه ماهه دوم سال 2024 به 37.1 هزار (2.4٪ از کل) و 22.9 هزار (1.5٪ از کل) بازدیدکننده رسیده است؛ رشدی که با آزادسازی ویزا و بهبود ارتباطات هوایی با این کشورها محقق شده است.

درآمدهای گردشگری تفلیس هم در سه ماهه دوم به رکورد 1.1 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته 8.1 درصد رشد داشته است. رشدی که به طور مثبت تحت تأثیر بازارهای خاورمیانه، به ویژه عربستان سعودی، ایران و همچنین بازارهای آسیایی، ترکیه و آذربایجان اتفاق افتاد. در مقابل، برخی از بازارهای سنتی مانند روسیه، اوکراین، اتحادیه اروپا و ارمنستان سهم منفی در سه ماهه دوم داشتند. پیش‌بینی می‌شود درآمدهای گردشگری گرجستان در سال 2024 به 4.3 میلیارد دلار برسد.

لاری گرجستان

قیمت منات آذربایجان در بازار

امروز در جریان معاملات فعالان بازار ارز تهران، قیمت منات شیب نزولی را طی کرد و به 34780 تومان رسید تا افت 90 تومانی داشته باشد.

نرخ امروز درام ارمنستان

قیمت درام ارمنستان هم امروز به مانند لیر ترکیه ثبات قیمت را تجربه کرد و بدون تغییر نسبت به روز گذشته، 156 تومان خرید و فروش شد.

قیمت دینار عراق امروز

سرنوشت دینار عراق امروز عکس روزهای گذشته رقم خورد و واحد پول رسمی کشور عراق روز را با ریزش قیمت یک تومانی تمام کرد تا در میان معامله گران به قیمت 44 تومان دست به دست شود. اما با وجود اینکه این روزها نام عراق را در اخبار مرتبط با سفر زیارتی اربعین می شنویم، همکاری تازه ای بین ایران و این کشور در حال تحقق است. به گفته مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران، کشورهای عراق و عمان عرصه لازم جهت حضور شرکت‌های استارتاپی را دارند و از شرکت‌های فعال ایرانی نیز برای حضور در کشور خود استقبال خواهند کرد.

آخرین قیمت درهم امارات

امروز قیمت درهم امارات هم در بازار 49 تومان پایین آمد تا ارزش آن به 16098 تومان برسد.

ریال عمان

نرخ امروز ریال عمان

در نهایت قیمت ریال عمان هم در شرایطی امروز را آغاز و سپری کرد که به مانند روند کاهشی حاکم بر بازار ارز تهران پایین آمد و به 154170 تومان رسید. افت قیمت ریال امروز 370 تومان بوده است.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران حکایت از بازگشت روند کاهشی به معاملات دارد و امروز همه ارزها به جز لیر ترکیه و درام ارمنستان، شیب نزولی را در پیش گرفتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید