در این بندر چند عملیات کانتینری ثبت شد؟

کدخبر: ۶۶۷۳۷۹
اقتصادنیوز: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۹۵۹ هزار و ۶۲۰ TEU (واحد شمارش کانتینر) عملیات کانتینری در چهارماهه امسال در بندر شهید رجایی این استان ثبت شد.
در این بندر چند عملیات کانتینری ثبت شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حسین عباس‌نژاد روز دوشنبه اظهار کرد: از مجموع عملیات کانتینری انجام شده در چهارماه امسال، ۴۹۲ هزار و ۷۱۰ TEU تخلیه و ۴۶۶ هزارو ۹۱۰ کانتینر نیز به مقصد کشورهای هدف بارگیری شده است.

وی با اشاره به پهلودهی ۹۷۰ فروند شناور کانتینری به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری، ادامه داد: حجم کانتینرهای صادراتی در بزرگترین بندر کانیتنری ایران در این مدت نیز ۲۱۴ هزار و ۵۲۸ TEU بوده که ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی همچنین میزان ترانزیت خارجی با ۳۵ درصد رشد را ۱۷۸ هزار و ۷۳۸ TEU کانتینر و میزان ترانشیپ را ۷۹ هزار و ۵۲۸ TEU کانتینر عنوان کرد.

عباس نژاد در ادامه به افزایش ۱۰۳ درصدی ورودی کانتینر یخچالی در چهار ماهه سال‌ جاری اشاره کرد و یادآور شد: از مجموع ۹۵۹ هزار و ۶۲۰ TEU عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی، ۲۹۴ هزار و ۳۳۷ TEU کانتینر وارد شده که ۱۵ هزارو ۱۴۱ کانتینر آن تخلیه شده است.

وی تعداد ناوگان اضافه شده به بخش حمل و نقل دریایی استان هرمزگان را ۹ فروند شناور اعلام کرد و گفت: همچنین در چهارماهه امسال چهار دستگاه ریچ‌استاکر و یک‌دستگاه ترانس‌تینر جدید به ظرفیت تجهیزات بندری اضافه شده است.

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

خبر مرتبط
چند کانتینر گوشت منجمد از بندر شهید رجایی ترخیص شد؟

اقتصادنیوز: داده‌های اعلام شده نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری تاکنون، 559 دستگاه کانتینر حامل محصولات پروتئینی منجمد وارداتی به بندر شهید رجایی رسیده و از این تعداد، 332 دستگاه کانتینر از بندر فوق خارج شده است.

این بندر حیاتی کشور با دارا بودن ۱۲ پست اسکله کانتینری، ۳۰ دستگاه گنتری کرین و انواع تجهیزات مرتبط با حمل و نقل کانتینر بزرگ‌ترین بندر کانتینری کشور محسوب می‌شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید