دور دنیا

قیمت درهم امارات و بات تایلند در کانال جدید؛ دینار عراق افزایشی شد/ سقوط تاریخی لیر ترکیه؛ بازار املاک عمان رکورد زد

کدخبر: ۶۶۷۵۰۹
اقتصادنیوز: امروز در بازار ارز تهران قیمت ها بالا رفت و قیمت لیر ترکیه به مانند روز یکشنبه رشد 10 تومانی را تجربه کرد و 1740 تومان خرید و فروش شد.
قیمت درهم امارات و بات تایلند در کانال جدید؛ دینار عراق افزایشی شد/ سقوط تاریخی لیر ترکیه؛ بازار املاک عمان رکورد زد

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران امروز دوشنبه 29 مرداد 1403 با تغییر مسیر نسبت به روز گذشته، شاهد افزایش قیمت ها و فعال شدن جناح افزایشی بود. روندی که به گفته معامله گران بازار ناشی از اشباع فروش در قیمت‌های پایین و عدم تزریق ارز توسط بازارساز است. به عقیده این گروه بازارها در کف قیمتی خود اشباع فروش را تجربه کردند و برای تداوم روند نیازمند بازگشت به مسیر افزایشی بودند و با بازگشت قیمت‌ها، این اشباع فروش تخلیه خواهد شد.

تغییر مسیر قیمت ها در بازار ارز تهران قیمت دلار در بازار هرات و تهران هم تحت تاثیر خود قرار داد و پایان معاملات امروز با صعود قیمت ها همراه شد و اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی هرات و تهران به ترتیب 58 هزار و 630 تومان و 58 هزار و 550 تومان قیمت خورد. البته دلار در عصر امروز برای ساعاتی به کانال های جدید هم سر زد اما نتوانست در آن ها ماندگار شود و برگشت خورد. افزایش قیمت دلار در بازار امروز زمینه صعود قیمت سایر ارزها را هم فراهم کرد که در ادامه به آخرین قیمت های بازار تهران نگاهی خواهیم انداخت.

قیمت لیر ترکیه امروز 29 مرداد 1403

امروز قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات بازار تهران به مانند روز یکشنبه رشد 10 تومانی را تجربه کرد و 1740 تومان خرید و فروش شد. واحد پول رسمی کشور همسایه ایران با وجود بهبود وضعیت اقتصادی و اصلاحات انجام شده توسط رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، اما افت ارزش قابل توجهی را در طی چند ماه اخیر تجربه کرده است. نرخ تبدیل دلار آمریکا به لیر ترکیه امروز برابر ۳۳.۶۸۸ است که بالاترین نرخ تاریخی آن محسوب می شود. لیر ترکیه در سه سال اخیر با سرعت بالایی ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است. این روند در طول یکسال گذشته سرعت بیشتری به خود گرفته و سقوط ارزش لیر ترکیه هر روز رکورد جدیدی را ثبت می‌کند. نرخ تبدیل دلار آمریکا به لیر ترکیه در ابتدای سال میلادی ۲۰۲۴ معادل ۲۸.۹۲۵ بود و این یعنی در طول حدود هفت ماه گذشته لیر ترکیه ۱۶.۴۷ درصد ارزش خود را نسبت به دلار از دست داده است.

این در حالیست که نرخ تبدیل دلار آمریکا به لیر ترکیه در ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی ۷.۴۲ بوده است و این یعنی در طول سه سال و هفت ماه گذشته این نرخ بیش از ۴.۵ برابر شده است.

قیمت لیر ترکیه

قیمت درهم امارات امروز

اما درهم امارات هم امروز در بازار ارز تهران پس از نوسان دو روزه در کانال 15 هزار تومان، ساز افزایش را کوک کرد و در پله اول از کانال 16 هزار تومان جا خوش کرد تا هر درهم حدود 300 تومان در مقایسه با روز پیش گران شود.

نرخ امروز دینار عراق

نکته جالب توجه دیگر در معاملات امروز بازار ارز تهران، انصراف دینار عراق از ثبات قیمت بود. واحد پول رسمی کشور عراق که با نزدیک شدن به ایام اربعین به یکی از ارزهای پرتقاضای بازار تبدیل شده است؛ عصر امروز با رشد قیمت یک تومانی، 45 تومان خرید و فروش شد.

دینار عراق

قیمت ریال عمان در بازار

آخرین مقصد عرب زبان دور دنیای امروز، عمان است. کشوری که دارای یکی از با ارزش ترین واحد پول های رسمی جهان است. امروز قیمت ریال 880 تومان بالا رفت تا در مقایسه با روز گذشته 153060 تومان نرخ گذاری شود.

عمان این روزها مسافر ایرانی کم ندارد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که تمایل به سفر یا مهاجرت به این کشور سلطان نشین را دارید؛ بهتر است از آخرین وضعیت مسکن در شهرهای عمان آگاه شوید. طبق آخرین آمار منتشر شده، ارزش بازار املاک عمان در نیمه اول سال ۲۰۲۴، به ۳.۶۷ میلیارد دلار رسید که ۰.۵ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۳ داشته است. رشد اندکی که نشانگر پایداری بازار با وجود نوسانات در برخی مناطق خاص است.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط مرکز ملی آمار و اطلاعات، هزینه‌های جمع‌آوری شده از معاملات املاک در این کشور ۸۴.۳ میلیون دلار است.

قیمت منات آذریایجان امروز

منات آذربایجان هم امروز به مانند سایر ارزهای مرور شده در بازار تهران مسیر صعودی را تجربه کرده است و 200 تومان گران شد. ارزش هر منات امروز به 34540 تومان رسیده است.

منات آذربایجان

نرخ امروز درام ارمنستان

درام ارمنستان به عنوان کم نوسان ترین ارز بازار تهران هم امروز یک تومان رشد قیمت داشت و 152 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد.

قیمت بات تایلند امروز

امروز همچنین قیمت بات تایلند در بازار شیب افزایشی را دنبال کرد و 23 تومان بالا رفت تا به کانال جدید صعود کرده و 1703 تومان نرخ گذاری شود.

نرخ امروز رینگیت مالزی

در نهایت هر رینگیت مالزی هم امروز در بازار 230 تومان گران شد و معاملات را با نرخ 13410 تومان به پایان رساند.

خلاصه معاملات امروز حکایت از فعال شدن جناح افزایشی در بازار ارز تهران دارد؛ مسیری که به عقیده معامله گران ناشی از کاهش فشار طرح فروش فوق العاده ایران خودرو و فرار سرمایه از بازار طلا و ارز دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۲ شهریور

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید