این انجمن راهکار برون‌رفت از شرایط کنونی را برای قالیباف تشریح کرد+ جزئیات

کدخبر: ۶۶۷۷۱۶
اقتصادنیوز: انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت آب و برق در نامه‌ای به «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: در صورت حمایت‌های کلان نظام، گشایش در روابط خارجی کشور، حمایت ذی‌نفعان و ایستادگی شخص وزیر و به‌ویژه انتخاب افرادی شایسته و تحول‌گرا به سمت معاونان و مدیران ارشد، امکان برون‌رفت از شرایط کنونی و رسیدن به اهداف پیش‌بینی‌شده میسر خواهد شد.
این انجمن راهکار برون‌رفت از شرایط کنونی را برای قالیباف تشریح کرد+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  در این نامه آمده است: از آنجایی‌که صنعت آب و برق کشور در شرایط دشواری قرار دارد و بحران آب و ناترازی در برق، دو چالش ملی و دو تهدید بالقوه توسعه‌ای و امنیتی برای کشور است که شناخت، برنامه‌ریزی، مدیریت و رفع گام‌ به‌گام این دو چالش مهم، نیازمند اندیشه‌ها و برنامه‌هایی از جنس این صنعت بزرگ و دارا بودن پشتوانه‌ای تخصصی و تجربه‌ای از درون وزارت نیرو برای حل مطمئن این مهم است.

بر این اساس، انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت آب و برق با پشتوانه خیل عظیمی از متخصصان این حوزه که هم اکنون در سطوح مختلف مدیریتی و کارشناسی وزارت نیرو، در اقصی‌نقاط کشور مصروف خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران اسلامی هستند، با بررسی برنامه‌های ارائه شده علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس شورای اسلامی، کلیت این برنامه را برگرفته از شناخت عمیق از شرایط بغرنج کنونی ارزیابی کرده و وظیفه خود می‌دانیم با استفاده از نظرات بدنه کارشناسی مجموعه نسبت به ‌نقد و اعمال اصلاحاتی در برنامه که متعاقباً و در صورت اخذ رأی اعتماد از مجلس به وی اعلام خواهیم کرد، در جهت ارائه راهکارها و نقطه‌نظرات سازنده برای رفع موانع و مشکلات کنونی گام برداریم.

خبر مرتبط
این کمیسیون‌ها صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو را تایید کردند

اقتصادنیوز: کمیسیون‌های انرژی، کشاورزی و عمران مجلس شورای اسلامی با صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو موافقت کردند.

اعتقاد راسخ داریم در صورت حمایت‌های کلان نظام، گشایش در روابط خارجی کشور، حمایت ذی‌نفعان و ایستادگی شخص وزیر و به‌ویژه انتخاب افرادی شایسته و تحول‌گرا به سمت معاونان و مدیران ارشد توسط وی که دارای مشخصات لازم از حیث شناخت، توانایی کنترل و مدیریت شرایط کنونی و نیز توانایی بهبود و نجات‌بخشی وضعیت نامطلوب کنونی را داشته باشند، امکان برون‌رفت از شرایط کنونی و رسیدن به اهداف پیش‌بینی‌شده میسر خواهد شد.

این مجموعه از نمایندگان درخواست می‌کنیم که از علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو که ضمن برخورداری از تجربیات لازم در حوزه مدیریت کلان آب و برق کشور، آشنا با فناوری‌های نوین، برخوردار از تجربه مدیریت پروژه‌های ملی و همچنین دارای توانایی تعامل با ارکان نظام نیز هست، حمایت کرده و درصددیم با وی که دلسوزانه قدم در راه دشوار تغییر و اصلاح شرایط کنونی وزارت نیرو و رفع مشکلات پیچیده کنونی صنعت زیربنایی و زیرساختی آب و برق کشور نهاده‌ است، از هر گونه همراهی و کمک دریغ نکنیم.

بدیهی است این انجمن نیز حسب وظیفه ملی و تخصصی و در اجابت درخواست‌های اعضای دانش‌آموخته، متخصص و دغدغه‌مند خود، به طور مرتب میزان دستیابی به اهداف اعلامی در این برنامه را رصد کرده و مادامی که علی‌آبادی بر مدار عمل به وعده‌های رئیس‌جمهور و اجرای برنامه‌های اعلامی در وزارت نیرو اهتمام می‌ورزد، همه تلاش خود را برای موفقیت وی و رفع بهتر و سریع‌تر مشکلات کنونی صنعت آب و برق کشور، به کار خواهد بست. هر جا هم که احساس شود از این برنامه (با اصلاحات اعلامی این انجمن) و وعده‌های داده شده، انحراف یا عقب‌ماندگی حادث شده است، به نحو مقتضی و مناسب که صلاح بداند، تذکر داده و در اصلاح روند اداره صنعت بزرگ آب و برق کشور، اهتمام خواهد کرد.

عباس علی‌آبادی (زاده ۱۳۴۰، اراک) استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است و همه او را با مپنا می‌شناسند. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی‌ارشد مکانیک دانشگاه تهران بوده و دکترای خود را از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با رشته کنترل گرفته است.

علی‌آبادی، استادیار دانشگاه امام حسین بوده و مدتی نیز ریاست دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر را عهده‌دار بود، البته وی بیشتر ترجیح داده است در صنعت و بخش اجرایی فعالیت کند. وی فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی خود را از جهاد سازندگی شروع و سپس به وزارت نیرو رفت و در بخش پروژه‌های برق‌آبی وزارت نیرو ادامه فعالیت داد و در بخش مدیریتی پروژه‌های سد و نیروگاه کرخه و کارون ۳ حضور داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید