پیش‌بینی بانک آمریکایی از نفت 60 دلاری در 2025

کدخبر: ۶۷۰۶۸۴
اقتصادنیوز: سومین بانک بزرگ آمریکا پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت در سال آینده میلادی به 60 دلار برسد.
پیش‌بینی بانک آمریکایی از نفت 60 دلاری در 2025

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، اگر اوپک پلاس تولید خود را بیشتر کاهش ندهند، متوسط قیمت نفت در سال 2025 به 60 دلار در هر بشکه کاهش خواهد یافت؛ سومین بانک بزرگ آمریکا، سیتی بانک این را پیش‌بینی کرده است.

این بانک آمریکایی کاهش تقاضا و افزایش عرضه از سوی کشورهای غیراوپکی را دلیل این پیش‌بینی با شرط عدم کاهش بیشتر تولید اوپک پلاس عنوان کرده است.سیتی می‌گوید که بهبود قیمت با عوامل فنی بازار ممکن است اما اگر اوپک پلاس به تمدید کاهش تولید به صورت نامحدود متعهد نباشد، بازار اعتماد به اینکه اوپک پلاس برای سطح قیمتی 70 دلار تلاش می‌کند را از دست می‌دهد.

تحلیلگران سیتی معتقدند که اگر قیمت نفت برنت وارد کانال 60 دلاری شود، بیشتر هم کاهش می‌یابد و حتی به 50 دلار در هر بشکه هم خواهد رسید.

در ادامه گزارش سیتی آمده، قبلا انتظار می‌رفت که تنش‌های ژئوپلتیکی قیمت نفت را بالا ببرد اما از اکتبر 2023 این افزایش‌ها ضعیف بود. بازار اکنون متوجه شده که تنش‌ها لزوما به کاهش تولید یا اختلال در عرضه منجر نمی‌شود.

بانک گلدمن ساکس هم هفته گذشته پیش‌بینی متوسط قیمت نفت برنت برای سال 2025 را با استناد به کاهش تقاضا در چین 5 دلار کاهش داد.با این حال، بانک UBS انتظار دارد که قیمت نفت در ماه‌های آتی به 80 دلار در هر بشکه برسد و دلیل آن را کمی عرضه در بازار باوجود تقاضای ضعیف در چین عنوان می‌کند و می‌گوید که تقاضا در سایر کشورها قوی‌ست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید