تحول در منطقه آزاد تجاری استان اردبیل/ این منطقه صادرات‌محور می‌شود

کدخبر: ۶۷۱۶۱۰
اقتصادنیوز: مدیر منطقه آزاد تجاری استان اردبیل گفت: منطقه آزاد تجاری استان اردبیل صادرات و گمرک محور خواهد بود.
تحول در منطقه آزاد تجاری استان اردبیل/ این منطقه صادرات‌محور می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، علیرضا سلیمانی عصر دوشنبه در جریان آغاز فعالیت اجرایی منطقه آزاد اردبیل در محدوده بیله‌سوار اظهار داشت: بعد از ماه‌ها پیگیری و رایزنی محدوده منطقه آزاد از بیله‌سوار آغاز شد ولی تلاش می‌کنیم تا این محدوده را به مرور به مناطق پارس‌آباد، گرمی و رضی مشگین‌شهر و اردبیل نیز توسعه بدهیم.

وی محوریت فعالیت منطقه آزاد اردبیل را صادرات و گمرک محور اعلام کرد و گفت: امیدواریم با تقویت روابط ایران با آذربایجان و سایر کشورهای همسایه بتوانیم شرایط خوبی را برای فعالیت منطقه آزاد مهیا کنیم.

مدیر منطقه آزاد تجاری استان اردبیل محدوده این منطقه را 10 هزار و 800 هکتار از مرز بیله‌سوار به سمت گرمی اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه در 2 سال گذشته تراز تجاری استان مثبت بوده، ما سعی می‌‌کنیم تا از ظرفیت صادرات و واردات در این محدوده منطقه آزاد بهره بیشتری بگیریم.

سلیمانی به ایرادات وارد شده مبنی بر تبدیل منطقه آزاد به محل واردات کالاهای خارجی تصریح کرد: به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد چرا که واردات کالا در یک کریدور منطقه‌ای انجام شده و به هیچ وجه همه واردات وارد محدوده منطقه آزاد نخواهد شد بلکه شامل سایر مناطق نیز می‌شود.

خبر مرتبط
پل معلق سرعین اردبیل افتتاح شد/ جاذبه دیدنی که نباید از دست داد+ عکس

اقتصادنیوز: نخستین پل معلق سه طبق کشور، هفته جاری در سرعین اردبیل افتتاح شد.

وی ضرورت جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را برای رونق‌بخشی به این منطقه و همچنین تأمین زیرساخت‌ها یادآور شد و خاطرنشان کرد: امیدواریم شرایط بهتری را در فعالیت این منطقه شاهد باشیم تا هم تراز با سایر مناطق آزاد بتواند فعالیت‌های خوبی را انجام دهد.

مدیر منطقه آزاد تجاری استان اردبیل اضافه کرد: با تغییراتی که در قوانین منطقه آزاد انجام شده، قرار است ورود خودروهای خارجی به محدوده منطقه آزاد انجام شده و خارج از محدوده به هیچ وجه تردد خودروهای خارجی را شاهد نباشیم.

سلیمانی در ادامه یادآور شد: البته این ظرفیت در سال‌های آینده می‌تواند برای افزایش محدوده تردد فراهم آید ولی در وضعیت کنونی این موانع و مشکلات را شاهد هستیم.

مدیر منطقه آزاد تجاری استان اردبیل بیان کرد: انتظار می‌رود منطقه آزاد اردبیل به جای تفرقه، به نقطه وحدت و همگرایی شهرهای مختلف استان منجر شده تا بتوانیم توسعه بیشتر و بهتری را در سطح استان با رونق گرفتن منطقه آزاد از شهرستان مرزی بیله‌سوار به سمت سایر مناطق نظاره‌گر باشیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید