مروری بر گذشته و حال یک رویداد

20 هزار پراید جایگزین این تاکسی‌ها می‌شود

کدخبر: ۶۷۱۸۴۹
اقتصادنیوز: روزنامه اطلاعات نوزدهم شهریور ماه 1384 طی گزارشی به نقل از مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های تاکسیرانی کشور خبر داد که 20 هزار دستگاه پراید جایگزین تاکسی‌های فرسوده می‌شوند.
20 هزار پراید جایگزین این تاکسی‌ها می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز، کنکاش در تازه‌ترین آمار تاکسی های تهران گویای این مطلب است که از ۳۲۰ هزار تاکسی فعال کشور ۲۰۰ هزار تاکسی فرسوده هستند و نیاز به نوسازی دارند. براساس اعلام مدیرکل حمل و نقل عمومی سازمان شهرداری‌ها «از این تعداد تاکسی فرسوده،‌ 70 هزار تاکسی در پایتخت ایران فعالیت می‌کنند. گفته می‌شود که با توان فعلی شرکت‌های خودروسازی داخلی 20 سال زمان می‌برد تا 200 هزار تاکسی فرسوده نونوار شوند.»

سال‌هاست که فرسودگی ناوگان‌های حمل و نقل در ایران به یک معضل جدی در کشور بدل شده و روزنامه اطلاعات نیز 19 سال قبل به این موضوع پرداخته بود.

در این گزارش آمده است: «مدیر عامل اتحادیه سازمان‌های تاکسیرانی کشور گفت: واگذاری ۲۰ هزار دستگاه پراید به رانندگان تاکسی‌های فرسوده از ۲ ماه دیگر آغاز می‌شود. جواد صادقی مجد در گفت‌وگو با ایسنا به مصوبه دولت در خصوص خروج خودروهای فرسوده اشاره کرد و با بیان اینکه براساس این مصوبه خروج ۸۰ هزار تاکسی فرسوده در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در همین راستا ۲۰ هزار دستگاه پراید جایگزین تاکسی‌های فرسوده و ۱۰ هزار دستگاه نیز برای توسعه این ناوگان اختصاص یافته است.

وی افزود: قیمت تمام شده پراید کمتر از ۶ میلیون تومان است که ۳ میلیون تومان از این مبلغ بابت خرید خودرو فرسوده از طریق شرکت خودروسازان پرداخت می‌شود و مابقی نیز به صورت تسهیلات بانکی در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد. صادقی مجد گفت: به منظور اعطای تسهیلات بانکی به مالکان خودروهای فرسوده دولت امسال ۳۰ میلیارد تومان اختصاص داده است تا پنج درصد ۵۰ میلیون ریال به ازای هر دستگاه خودرو از مجموع ۱۶ درصد سود وام بانکی را به صورت یارانه پرداخت کند. وی تصریح کرد: تصمیم گیری‌های واگذاری پراید نهایی شده و هم‌اکنون منتظر معرفی بانک عامل هستیم.»

در ادامه این گزارش نوشته شده است: «مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های تاکسیرانی کشور درباره سهمیه‌بندی پرایدها میان شهرهای مختلف تصریح کرد: این خودرو برای شهرستان‌هایی به‌جز تهران در نظر گرفته شده که پس از اطلاع از نیاز هر یک از استان‌ها بر حسب نیاز و اولویت توزیع می‌شود. وی گفت: برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوده تهران خودروهای سمند اختصاص یافته که بر اساس مصوبه هیأت وزیران از سال ۸۱ تاکنون چهار هزار دستگاه سمند در تهران با تسهیلات وام هفت میلیون تومان جایگزین شده است. به گفته وی در مجموع ۱۵هزار دستگاه خودرو سمند برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوده تهران و هفت شهر آلوده کشور اختصاص یافته که هنوز واگذاری آنها ادامه دارد.»

اطلاعات 2

اطلاعات 1

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید