دور دنیا

قیمت درهم امارات و لیر ترکیه در سرازیری؛ دینار در جا زد/ راز محبوبیت گرجستان کشف شد

کدخبر: ۶۷۲۶۵۸
اقتصادنیوز: امروز اغلب قیمت ها در بازار ارز تهران شیب نزولی را تجربه کردند و قیمت لیر ترکیه هم پایین آمد و به 1750 تومان رسید.
قیمت درهم امارات و لیر ترکیه در سرازیری؛ دینار در جا زد/ راز محبوبیت گرجستان کشف شد

به گزارش اقتصادنیوز، گرجستان، کشوری زیبا که در تقاطع اروپا و آسیا قرار دارد، با زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده و میراث فرهنگی پر جنب و جوش خود توانسته در دل بسیاری از مردم جهان جا باز کند و به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در کانون توجه قرار بگیرد.

گرجستان با مناظر متنوع خود از قله‌های پوشیده از برف کوه‌های قفقاز گرفته تا دره‌های سرسبز و بهشت‌های ساحلی در امتداد دریای سیاه، ترکیبی منحصر به فرد از تجربیات را برای مسافران ارائه می‌دهد. این کشور از آگوست 2024، با صدور مجوز ورود بدون روادید به شهروندان 93 کشور، درهای خود را به روی جهان باز کرده است و جذابیت خود را به عنوان مقصدی که باید بازدید کنید، افزایش داده است.

گرجستان در سال 2023 شاهد هجوم چشمگیر 7.1 میلیون مسافر بین المللی غیرمقیم بود که نسبت به سال قبل 30.3 درصد افزایش داشت. بازدیدکنندگان 31 تا 50 ساله سهم قابل توجهی در درآمد گردشگری داشته اند و 45.5 درصد از کل درآمد حاصل از فعالیت های گردشگری را تشکیل می دهند. با نگاهی به سال 2022، گرجستان در مجموع پذیرای بیش از 4 میلیون و 700 هزار مسافر بین المللی بود. از این تعداد، سفر سه میلیون و 652 نفر یا 77.7 درصد، شامل حداقل یک شب اقامت بوده که آنها را به عنوان سفرهای گردشگری واجد شرایط می کند.

سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی گرجستان (GDP) از سال 2007 تا 2019 رشد قابل توجهی داشته است و تراز گردشگری نسبت به تولید ناخالص داخلی گرجستان در سال 2019 به 13.7 درصد رسیده است که نشان دهنده اهمیت فزاینده این بخش برای اقتصاد این کشور است. هدف مهمی که دستیابی به آن بدون برنامه ریزی دقیق و همچنین مدیریت صحیح منابع محقق نخواهد شد. حال که به مروری بر آخرین وضعیت صنعت گردشگری در گرجستان پرداخته ایم، نگاهی هم به آخرین قیمت ارز رسمی این کشور در بازار تهران خواهیم انداخت.

آخرین قیمت لاری گرجستان در بازار

امروز قیمت لاری گرجستان هم در بازار ارز تهران شیب نزولی را در پیش گرفت و در نهایت بازار را با نرخ 22250 تومان به پایان رساند تا در مقایسه با روز پیش 120 تومان ارزان شده باشد.

نرخ امروز درهم امارات امروز

واحد پول رسمی کشور امارات امروز افت قیمت را تجربه کرد. هر درهم 44 تومان ارزان و 16277 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

نرخ برابری درهم امارات و دلار آمریکا هم امروز در بازار ارز تهران به 3.67 رسیده است.

قیمت درام ارمنستان امروز

امروز قیمت درام ارمنستان در جریان مبادلات ارزی معامله گران ریزش را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و با افت یک تومانی، 154 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد.

نرخ امروز منات آذربایجان در بازار

منات آذربایجان اما امروز را در حالی به پایان رسانده است که نسبت به روز پیش با افت قیمت 200 تومانی همراه شده است. هر منات عصر امروز و در پایان معاملات بازار ارز تهران، 34950 تومان مبادله شد.

نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا هم امروز به 1.7 رسیده است.

منات آذربایجان

آخرین نرخ دینار عراق امروز

دینار عراق دومین ارزی است که هفته را بدون تغییر کاهشی یا افزایشی به پایان رسانده و ثبات قیمت را تجربه کرده است. هر دینار عراق عصر امروز و در زمان بسته شدن بازار ارز تهران به مانند روز پیش 45 تومان خرید و فروش شد.

قیمت امروز ریال عمان

امروز قیمت ریال عمان هم به مانند اغلب ارزهای مورد معامله قرار گرفته در بازار تهران سیر نزولی را در پیش گرفت و هفته را در شرایطی آغاز کرد که 900 تومان ارزان شده و 154890 تومان ارزش گذاری و معامله شد.

قیمت لیر ترکیه امروز

امروز لیر ترکیه کاهش قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است. هر لیر در پایان در پایان امروز 1750 تومان قیمت گذاری شد که افت 10 تومانی داشته است.

آخرین قیمت بات تایلند

بازار همچنین امروز شاهد افزایش قیمت بات تایلند است که رشد 19تومانی را تجربه کرد و 1788 تومان ارزش گذاری و مبادله شد.

بات تایلند

قیمت امروز رینگیت مالزی

امروز رینگیت مالزی در جریان فعالیت معامله گران در بازار ارز 10 تومان گران شد تا در مقایسه با روز گذشته 13820 تومان نرخ گذاری شده باشد.

خلاصه معاملات بازار ارز تهران از روند نزولی عمده ارزها نسبت به روز پیش حکایت دارد و دینار عراق تنها ارزی است که امروز ثبات قیمت را تجربه کرده و خلاف جریان آب شنا کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید