دور دنیا

توقف قیمت دینار عراق؛ درهم امارات و لیر ارزان شدند/ شیب نزولی قیمت بنزین در ترکیه

کدخبر: ۶۷۲۸۸۵
اقتصادنیوز: امروز بازار ارز شاهد عقب نشینی قیمت ها نسبت به روز گذشته است و ارزش لیر ترکیه با تجربه افت 10 تومانی به 1740 تومان رسیده است.
توقف قیمت دینار عراق؛ درهم امارات و لیر ارزان شدند/ شیب نزولی قیمت بنزین در ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز،‌ ترکیه این روزها به یکی از مقاصد پرتردد ایرانیان تبدیل شده است و بسیاری با هدف سفر تفریحی-کاری و یا مهاجرت عازم این کشور می‌شوند و به همین منظور پیش از تدارک سفر، در جست و جوی هزینه زندگی و امرار معاش در این کشور هستند. یکی از مهم ترین موضوعاتی که می تواند بر هر مسافری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد، قیمت بنزین در کشور مقصد است؛ خصوصا زمانیکه مدت اقامت در مقصد موردنظر چند ماه یا بیشتر است و صرفه اقتصادی با خرید یا اجاره خودرو است؛ موضوعی که در پی آن نوسانات قیمت بنزین اهمیت بسیار زیادی دارد. در گزارش امروز دور دنیا بنا داریم تا به قیمت بنزین در کشور ترکیه بپردازیم و شما را از آخرین نوسانات آن با خبر کنیم.

براساس آخرین گزارش منتشر شده، میانگین قیمت بنزین در ترکیه از 1.38 دلار در هر لیتر در ژوئیه 2024 به 1.28 دلار برای لیتر در ماه اوت کاهش یافت. قیمت بنزین در ترکیه از سال 1995 تا 2024 به طور متوسط ​​1.46 دلار در لیتر بوده است که در ژانویه 2013 به بالاترین حد خود یعنی 2.68 دلار در لیتر رسید و پایین ترین رکورد 0.56 دلار در لیتر است که در دسامبر 1995 نرخ گذاری شد.

همچنین هزینه هر لیتر بنزین اکتان 95 در ترکیه براساس واحد پول رسمی این کشور حدود 41 لیر است و با توجه به قیمت لیر ترکیه به ریال که حدود 1740 تومان است، ارزش هر لیتر بنزین حدود 71 هزار و 340 تومان به واحد پول رسمی ایران خواهد بود. براین اساس برای پر کردن باک یک خودرو که به طور میانگین 50 لیتر است،‌ مبلغی حدود سه میلیون و 567 هزار تومان باید پرداخت شود که بدون شک هزینه نسبتا قابل توجهی برای زندگی در ترکیه محسوب می شود و نیازمند مدیریت و برنامه ریزی مالی دقیقی است. حال که نگاهی به آخرین قیمت بنزین در کشور همسایه ایران انداخته ایم، بهتر است از آخرین قیمت ارز رسمی ترکیه در بازار تهران هم آگاه شویم.

نرخ لیر ترکیه در بازار 25 شهریور 1403

امروز لیر ترکیه مسیر نزولی قیمت را پیش روی خود دید و در حالی معاملات را سپری کرد و به سرانجام رساند که 1740 تومان خرید و فروش شد. ارزش هر لیر امروز افت 10 تومانی داشته است.

نرخ امروز درهم امارات امروز

درهم امارات هم معاملات را در حالی سپری کرد و به پایان رساند که نسبت به روز گذشته،‌ افت 55 تومانی داشت و 16222 تومان معامله شد.

نرخ برابری درهم امارات و دلار آمریکا هم امروز در جریان معاملات بازار به 3.67 رسیده است.

قیمت درهم امارات

قیمت دینار عراق امروز

امروز در بازار ارز قیمت دینار عراق نسبت به روز گذشته ثبات قیمت را تجربه کرد و از محدوده رنج خارج نشد. هر دینار عصر امروز 45 تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد.

آخرین قیمت ریال عمان امروز

قیمت ریال عمان امروز در جریان مبادلات ارزی بازار تهران پایین آمد و ریزش 1010 تومانی را تجربه کرد و در پایان فعالیت معامله گران، 153880 تومان نرخ گذاشته شد.

لیر ترکیه

قیمت منات آذربایجان امروز

معاملات امروز بازار حکایت از تداوم شیب نزولی قیمت منات آذربایجان نسبت به روز گذشته دارد. ارزش هر منات 34720 تومان رسید که افت 230 تومانی داشته است.

آخرین قیمت درام ارمنستان

کم نوسان ترین ارز بازار تهران امروز یک تومان ارزان شد. درام ارمنستان که همواره در میان ارزهای مورد معامله در بازار نوسان محدود و نامحسوسی را تجربه می‌کند؛ با افت قیمتی که تجربه کرد، 154 تومان قیمت خورد.

نرخ امروز لاری گرجستان

امروز همچنین لاری گرجستان به عنوان آخرین ارز متعلق به کشورهای اروپایی در دور دنیا، در مسیر کاهشی قیمت حرکت کرد. هر لاری عصر امروز با 22110 تومان بسته شد تا 140 تومان نسبت به روز قبل ارزان شده باشد.

بات تایلند

قیمت بات تایلند در بازار

معاملات امروز بازار ارز تهران در دو مقصد شرق آسیای دور دنیا هم تفاوتی با اروپا و غرب آسیا نداشت. هر بات امروز 11 تومان کاهش قیمت داشت و 1777 تومان قیمت خورد.

رینگیت مالزی امروز چند؟

آخرین مقصد امروز دور دنیا مالزی است و ارزش رینگیت، واحد پول رسمی این کشور در جریان معاملات امروز به 13730 تومان رسید. هر رینگیت افت قیمت 90 تومانی داشته است.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از کاهش قیمت‌ها در محدوده مشخص خبر می‌دهد و همه ارزها در دومین روز هفته بر مدار نزولی حرکت کردند و دینار عراق تنها ارز بدون تغییر قیمت امروز بود. نکته جالب توجه درباره روند نوسانات قیمت‌ها، تغییر قابل توجه آن‌ها در مقایسه با روز گذشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید